AGC: Sporire a pretului sticlei arhitecturale in Europa |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 21 Aug 2017 10:50 |
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente primului semestru al anului in curs, explicand ca - pe segmentul sticlei arhitecturale - s-a remarcat o usoara scadere a profitului operational, ca efect al majorarii generale a costului cu materiile prime si cu energia, trend care nu a fost compensat in totalitate de cresterea pretului de vanzare in Europa si de sporirea evidenta a livrarilor, care au ramas consistente din punct de vedere cantitativ, inclusiv in America de Nord. Astfel, in intervalul analizat, s-a constatat o majorare usoara (+4,1%) a vanzarilor de sticla float si alte sortimente, astfel incat departamentul de vitraje a reusit sa raporteze rezultate relativ satisfacatoare. Totodata, in ianuarie-iunie 2017, a avut loc o sporire cantitativa a livrarilor in cadrul mai multor piete-tinta, cu precadere in America de Nord, respectiv in Europa (inclusiv in zona estica a continentului), in timp ce vanzarile din Japonia (si Asia, in general) au inceput sa fie mai bune ca in semestrul intai din 2016. Strict pe segmentul arhitectural livrarile din Europa si SUA au continuat sa se deruleze intr-un mod optim, desi, cel putin in Europa, s-a impus cresterea in continuare a pretului de vanzare, pentru a depasi nivelurile deja ascendente din exercitiul financiar precedent. Totodata, cifra de afaceri neta a grupului a sporit cu +10,4% ca valoare, fata de semestrul intai al lui 2016, iar in aceste conditii, pentru anul in curs se implementeaza in continuare un plan de afaceri bazat pe premise realiste, dar revizuit in sens pozitiv fata de estimarea anterioara, ce presupune o crestere cu 167,4 miliarde yeni - JPY (sau, eventual, cu 1,53 miliarde USD) a vanzarilor nete din 2017 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.450 miliarde JPY (13,29 miliarde USD), respectiv +13%, dar pe baza sporirii preponderente a livrarilor de materiale chimice si de sticla speciala (cu livrari favorabile si pe segmentul vitrajelor arhitecturale), in conditiile unui profit operational mai mare (115 miliarde yeni), avandu-se, insa, in vedere si o apreciere cu 16,6 miliarde JPY a rentabilitatii nete, la 64 miliarde JPY, ca urmare a cresterii efective a livrarilor si implementarii unui program de reducere a costurilor.
Majorare a vanzarilor nete, pe seama sporirii cantitative si ajustarii pretului
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in semestrul intai din 2017, la 357 miliarde yeni (sau 3,27 miliarde USD), fiind cu 13,9 miliarde yeni (sau cu +4,1%) mai mare fata de incasarile consemnate in aceeasi perioada din 2016. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte divizii (sticla speciala pentru electronice - ale carei livrari s-au majorat, ca de altfel si profitul operational -, respectiv substante chimice, unde a avut loc o crestere mai puternica), precum si de eliminarile necesare, in intervalul de referinta AGC a raportat o sporire de 65 miliarde yeni sau cu +10,4% a vanzarilor nete, care au ajuns la 690 miliarde yeni (sau circa 6,33 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Aceasta crestere a vanzarilor nete la nivel de grup este, mai degraba, pusa pe seama sporirii cantitative a livrarilor (si, acolo unde a fost posibil, a majorarii pretului) pentru fiecare divizie in parte, ca si pe fondul consolidarii rezultatelor unor companii achizitionate in primele sase luni a.c.
Referindu-se la contextul economic global ce a generat asemenea rezultate, Takuya Shimamura, presedinte si CEO al AGC, a precizat ca „in perioada de referinta, economia mondiala si-a continuat trendul de recuperare graduala. In Japonia, ritmul de revenire treptata, in salturi, s-a accelerat usor, pe fondul implementarii unor masuri sustinute de redresare, din partea guvernului de la Tokyo. Economia europeana a facut, de asemenea, un progres vizibil, iar in SUA se remarca nu numai continuarea unei tendinte economice ascendente, ci si cresterea consumului, respectiv existenta altor factori de stimulare, inclusiv in ceea ce ne priveste. Probabil insa ca, dupa rezultate economice mult sub asteptari, ba chiar dupa situatii de recesiune, economiile din tarile emergente (si mai ales din Rusia, Brazilia si China) incep sa atinga rate modeste de crestere, indicand cel mai probabil o ascensiune care ar putea continua pe termen mediu, determinand recuperarea treptata a pierderilor”.
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, respectiv cu un rulaj de 1.282,6 miliarde yeni (11,21 miliarde USD) in 2016 (-3,3%), este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea - care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii - a anuntat oficial, pentru 2016, o cifra de afaceri neta de 636.900 de lei (in conditii de profitabilitate), in 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior acelui moment a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|