AGC: Sporire a pretului sticlei arhitecturale in Europa |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 21 Aug 2017 10:50 |
![]() Majorare a vanzarilor nete, pe seama sporirii cantitative si ajustarii pretului
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in semestrul intai din 2017, la 357 miliarde yeni (sau 3,27 miliarde USD), fiind cu 13,9 miliarde yeni (sau cu +4,1%) mai mare fata de incasarile consemnate in aceeasi perioada din 2016. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte divizii (sticla speciala pentru electronice - ale carei livrari s-au majorat, ca de altfel si profitul operational -, respectiv substante chimice, unde a avut loc o crestere mai puternica), precum si de eliminarile necesare, in intervalul de referinta AGC a raportat o sporire de 65 miliarde yeni sau cu +10,4% a vanzarilor nete, care au ajuns la 690 miliarde yeni (sau circa 6,33 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Aceasta crestere a vanzarilor nete la nivel de grup este, mai degraba, pusa pe seama sporirii cantitative a livrarilor (si, acolo unde a fost posibil, a majorarii pretului) pentru fiecare divizie in parte, ca si pe fondul consolidarii rezultatelor unor companii achizitionate in primele sase luni a.c.
Referindu-se la contextul economic global ce a generat asemenea rezultate, Takuya Shimamura, presedinte si CEO al AGC, a precizat ca „in perioada de referinta, economia mondiala si-a continuat trendul de recuperare graduala. In Japonia, ritmul de revenire treptata, in salturi, s-a accelerat usor, pe fondul implementarii unor masuri sustinute de redresare, din partea guvernului de la Tokyo. Economia europeana a facut, de asemenea, un progres vizibil, iar in SUA se remarca nu numai continuarea unei tendinte economice ascendente, ci si cresterea consumului, respectiv existenta altor factori de stimulare, inclusiv in ceea ce ne priveste. Probabil insa ca, dupa rezultate economice mult sub asteptari, ba chiar dupa situatii de recesiune, economiile din tarile emergente (si mai ales din Rusia, Brazilia si China) incep sa atinga rate modeste de crestere, indicand cel mai probabil o ascensiune care ar putea continua pe termen mediu, determinand recuperarea treptata a pierderilor”.
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, respectiv cu un rulaj de 1.282,6 miliarde yeni (11,21 miliarde USD) in 2016 (-3,3%), este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea - care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii - a anuntat oficial, pentru 2016, o cifra de afaceri neta de 636.900 de lei (in conditii de profitabilitate), in 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior acelui moment a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|