Dragos Matei, director general al AGC Flat Glass Romania, a afirmat recent ca „la nivel mondial, vanzarile grupului au inregistrat un avans de 14,1%, ajungand la 1.500 miliarde yeni (circa 11,5 miliarde euro). In ceea ce priveste vanzarile de sticla, acestea au consemnat o crestere de 8,1%, pana la 5,8 miliarde euro. In unele tari europene putem vorbi despre un dezechilibru intre cererea tot mai mare si capacitatea de productie redusa (unele unitati de fabricatie fiind in proces de reparatie). Acest lucru a dus la o crestere usoara - dar constanta - a preturilor, tendinta valabila inclusiv pe piata romaneasca. Constatam ca solutiile destinate sectorului rezidential continua sa genereze rezultate in crestere, dar si livrarile de sticla folosita in industrie (mobila, electrocasnice, auto) inregistreaza un avans destul de important - trend care se va mentine probabil si in urmatorul an. In prima parte a lui 2018 am continuat seria de actiuni ce isi propun educarea publicului, care trebuie sa inteleaga ca economiile generate pe o perioada medie, folosind o sticla de calitate, nu pot fi obtinute cu produse ieftine. Investitia in vitraje de calitate este o necesitate, daca se tine seama de costurile de intretinere pe durata de exploatare. Eficienta energetica este o alta dimensiune pe care o urmarim aproape obsesiv si, ca urmare, noi produse vor fi lansate in perioada urmatoare. Suntem convinsi ca acestea vor fi apreciate la adevarata lor valoare de catre specialistii romani. De asemenea, un interes crescut il reprezinta grija noastra pentru mediu, reflectata inclusiv de noile certificate Cradle to Cradle. Revenind la piata din Romania, dar si pe plan international, printre proiectele de anvergura la care am livrat sticla, se numara: Unirii View, Bucuresti (realizat in parteneriat cu Cristal Brad si Alusystem) - Planibel Grey; Catedrala Mantuirii Neamului, Bucuresti (Valras si Invest Prod) - sticla laminata pentru ferestre; Roland Garros, Paris (Delta Glass si Alu Design); The Mark, Bucuresti (Lacobel pentru placari interioare); EUPEN - Curtea Europeana de Justitie (Technic Glass si MRG Fatade); The Bridge (interioare, Transparent Design a instalat sticla Lacobel si Matelac). Printre noutatile din portofoliu se numara Halio, reprezentand sticla electrocromica cu transparenta variabila, avand selectivitate de numai 12. In mai putin de trei minute, se realizeaza tranzitia completa si uniforma de la transparenta neutra la aspectul gri inchis. Pe durata iernii se pot stabili transparenta si factorul solar maxim, iar in sezonul estival, sticla poate sa fie setata pentru protectie solara foarte eficienta (factor solar de 4%). Folosind senzori si conexiune la internet, intregul proces se poate desfasura de la distanta sau chiar complet automatizat. Un alt serviciu unic oferit pe piata de profil este reprezentat de Coating on Demand. Folosind aplicatia software AGC si capacitatile liniei noastre ultraperformante de sputerizare magnetronica, clientii pot alege parametrii unei sticle (aspectul, transmisia luminoasa, reflexia si factorul solar), ce va fi creata special pentru ei. Cu ajutorul randarilor hiper-realiste, se controleaza foarte atent felul in care arata produsul finit, in diferite situatii, astfel putandu-se realiza cladiri unice, cu aspect si performante neintalnite nicaieri in lume. Cea mai recenta noutate este legata de parteneriatul strategic intre AGC si Ubiquitous Energy - liderul mondial in tehnologie solara transparenta - care produce pelicula ClearView Power. Aceasta absoarbe selectiv si converteste energia invizibila (radiatia ultravioleta si infrarosie) in electricitate, in timp ce transmite lumina vizibila. In plus, functioneaza si ca pelicula de control solar. Potentialul este enorm, produsul fiind unul din cele mai asteptate pe piata de profil si, in mod cert, va revolutiona intreaga industrie a constructiilor”.