
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au reconfirmat prognoza pentru exercitiul financiar in curs, aratand ca – pe segmentul sticlei arhitecturale – se observa o crestere doar in tarile emergente (aflate in curs de dezvoltare), in timp ce situatia din Europa va ramane dificila pe termen scurt si chiar mediu. Cu toate acestea – si in pofida mediului concurential tot mai acut – se asteapta ca, in ceea ce priveste elementele vitrate speciale, destinate panourilor solare, cererea sa fie mai solida. De aceea, pentru intregul an se estimeaza o crestere de 13,4% a cifrei de afaceri, de la 1.190 miliarde yeni – JPY in 2012 la 1.350 miliarde yeni (sau 10,13 miliarde euro), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Mai mult, in primele trei trimestre a.c. s-au realizat vanzari totale de 971,9 miliarde yeni (aproximativ 7,29 miliarde USD), in crestere cu 10,8% fata de perioada similara a exercitiului financiar precedent, cand s-au consemnat 877 miliarde yeni. Pentru divizia de sticla, vanzarile nete au cumulat 489,2 miliarde yeni (in crestere comparativ cu 417,6 miliarde JPY), dar rentabilitatea sectiei s-a redus vizibil, mai ales din cauza diminuarilor de pret remarcate in toata Europa, unde s-a reusit totusi consemnarea unor venituri de 200,6 miliarde JPY. Totodata, livrarile totale de sticla arhitecturala si vitraje pentru sisteme fotovoltaice au fost preponderente (267,5 miliarde yeni), in detrimentul celor pentru industria auto (221,7 miliarde yeni). Interesant este faptul ca, in pofida problemelor invocate in Europa, aceasta ramane principala piata de desfacere a sticlei arhitecturale de la AGC, subsidiarele din regiune cumuland in ianuarie-septembrie 2013 peste 135 miliarde JPY, in timp ce incasarile din Japonia si alte state asiatice au insumat 115,5 miliarde JPY. Tot in ceea ce priveste previziunile, managerii AGC sustin ca la nivelul economiei globale se va remarca o continuare a trendului de crestere moderata, insa la o rata inferioara celei din 2012. Pentru Japonia si Asia se estimeaza o consolidare a veniturilor departamentului de sticla arhitecturala, iar in America de Nord este posibil ca tendinta sa indice o recuperare treptata. Pe fondul implementarii unor strategii bugetare de austeritate in zona occidentala a continentului european, precum si ca urmare a incertitudinii economice, la nivelul segmentului de vitraje AGC prognozeaza noi fluctuatii ale incasarilor. Datorita mai multor dificultati ce greveaza sectorul de panouri solare, cererea de sticla folosita la asemenea sisteme s-ar putea diminua pe termen scurt, singurele situatii pozitive urmand a fi remarcate in industria auto si in cea a elementelor de afisare electronica sau in sectorul opticii (ecrane LCD, obiective fotografice etc.). Aceeasi tendinta de consolidare este anuntata de AGC si in ceea ce priveste activitatile sale complementare, din sectorul chimic (substante fluorochimice si pe baza de clor-alcalii). Pentru informatii suplimentare,
click aici!