AGC: Trend favorabil al livrarilor de sticla arhitecturala |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 10 Nov 2017 07:41 |
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente primelor noua luni ale anului in curs, explicand ca - pe segmentul sticlei arhitecturale - s-a remarcat o scadere a profitului operational (-5,8%), ca rezultat al majorarii generale a costului cu materiile prime si cu energia, trend care nu a fost compensat in totalitate de cresterea pretului de vanzare in Europa si de sporirea evidenta a livrarilor, care au ramas consistente din punct de vedere cantitativ, inclusiv in America de Nord. Astfel, in intervalul analizat, s-a constatat o majorare (+6,7%) a vanzarilor valorice de sticla float si alte sortimente, astfel incat departamentul de vitraje a reusit sa raporteze rezultate relativ satisfacatoare. Totodata, in ianuarie-septembrie 2017, a avut loc o sporire cantitativa a livrarilor in cadrul mai multor piete-tinta, cu precadere in America de Nord, respectiv in Europa (inclusiv in zona estica a continentului), in timp ce livrarile din Japonia (si Asia, in general) beneficiaza de un trend, in general, favorabil. Strict pe segmentul arhitectural livrarile din Europa si SUA au continuat sa se deruleze intr-un mod optim, desi, cel putin in Europa, s-a impus cresterea in continuare a pretului de vanzare, aspect acceptat de beneficiari. Totodata, cifra de afaceri neta a grupului a sporit cu +13,2% ca valoare, fata de primele trei trimestre din 2016, iar in aceste conditii, pentru anul in curs se implementeaza in continuare un plan de afaceri bazat pe premise realiste, ce respecta estimarea anterioara (aferenta primului semestru a.c.) si presupune o crestere cu 167,4 miliarde yeni - JPY (sau, eventual, cu 1,46 miliarde USD) a vanzarilor nete din 2017 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.450 miliarde JPY (usor peste 12,7 miliarde USD), respectiv +13,1%, dar pe baza sporirii preponderente a livrarilor de materiale chimice (ca urmare a activitatii optime din Asia a unor companii recent-preluate, cu venituri deja consolidate) si de sticla speciala (cu livrari favorabile si pe segmentul vitrajelor arhitecturale), in conditiile unui profit operational mai mare (115 miliarde yeni), avandu-se, insa, in vedere si o apreciere cu 16,6 miliarde JPY a rentabilitatii nete, la 64 miliarde JPY (+39,4%), ca urmare a cresterii efective a livrarilor si continuarii programului de reducere a costurilor.
Recuperarea treptata a economiei globale impulsioneaza afacerile AGC
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in primele noua luni din 2017, la 540,8 miliarde yeni (sau aproape 4,74 miliarde USD), fiind cu 34,2 miliarde yeni (sau cu +6,7%) mai mare fata de incasarile consemnate in aceeasi perioada din 2016. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte divizii (sticla speciala pentru electronice - ale carei livrari s-au majorat, ca de altfel si profitul operational -, respectiv substante chimice, unde a avut loc o crestere mai puternica), precum si de eliminarile necesare, in intervalul de referinta AGC a raportat o sporire de 124,1 miliarde yeni sau cu +13,2% a vanzarilor nete, care au ajuns la 1.064 miliarde yeni (sau circa 9,32 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Aceasta crestere a vanzarilor nete la nivel de grup este, mai degraba, pusa pe seama sporirii cantitative a livrarilor (si, acolo unde a fost posibil, a majorarii pretului) pentru fiecare divizie in parte, ca si pe fondul consolidarii rezultatelor unor companii achizitionate in primele noua luni a.c.
Referindu-se la contextul economic global ce a generat asemenea rezultate, Takuya Shimamura, presedinte si CEO al AGC, a precizat ca „in perioada de referinta, economia mondiala si-a continuat trendul de recuperare treptata, impulsionand afacerile AGC. In Japonia, ritmul de revenire treptata s-a accelerat vizibil, pe fondul implementarii unui program de redresare, sustinut de guvernul din Tokyo. Economia europeana a facut, de asemenea, un progres vizibil, iar in SUA se remarca o continuare a ascensiunii economice care genereaza cresterea consumului. De asemenea, economiile din tarile emergente de interes in ceea ce ne priveste (si mai ales din Federatia Rusa, Brazilia si China) incep sa atinga rate modeste de crestere, ceea ce creeaza premise favorabile pentru intregul an financiar”.
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, respectiv cu un rulaj de 1.282,6 miliarde yeni (11,21 miliarde USD) in 2016 (-3,3%), este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea - care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii - a anuntat oficial, pentru 2016, o cifra de afaceri neta de 636.900 de lei (in conditii de profitabilitate), in 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior acelui moment a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|