Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALUMIL Rom Industry creste vanzarile cu 34% in primul semestru din 2021
ALUMIL Rom Industry creste vanzarile cu 34% in primul semestru din 2021
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 31 Aug 2021 06:24
Recent, conducerea companiei Alumil Rom Industry a anuntat ca, in cadrul documentelor financiare aferente primelor sase luni ale anului 2021 (date publicitatii in ultima jumatate a lunii august a.c., care prezinta situatii preliminare neauditate, intocmite insa in conformitate cu standardele internationale de raportare financiara), s-a evidentiat o crestere substantiala a veniturilor din vanzari, iar afacerile au intrunit conditii de rentabilitate, intrucat a fost consemnat un profit net pozitiv, mai mare decat cel anterior, in perioada de referinta. Totusi, in contextul pandemiei de coronavirus, managementul societatii (Michail Sotiriou, presedintele CA si Marius Ionita, director general) continua si in acest document sa avertizeze ca „in contextul propagarii rapide a virusului SARS-CoV-2 la nivel global si a instituirii de catre presedintele Romaniei a starii de urgenta (si apoi, a celor de alerta – n.r.), Alumil a revizuit la inceputul lunii martie 2020 Planul de Continuitate a Afacerii, in sensul identificarii riscurilor pe care impactul Covid-19 l-ar putea aduce in activitatea societatii. Desi pana la momentul prezentului raport nu se inregistreaza un impact major asupra pozitiei financiare a societatii, conducerea Alumil Rom Industry este angajata in implementarea deplina si fara exceptii a celor mai bune practici si politici de management, astfel incat sa se asigure continuitatea activitatii economice atat in interesul investitorilor dar si in stricta conformitate cu orice masuri dispuse de autoritatile competente”.
Cu prilejul redactarii raportului, au fost puse in evidenta, astfel, principalele preocupari ale echipei de management in toata aceasta perioada, care au fost legate de:
- Siguranta intregii echipe Alumil, a familiilor angajatilor, a clientilor si colaboratorilor societatii.
- Asigurarea continuitatii activitatii in toate departamentele, fara intreruperi.
„Masurile de prevenire a impactului pandemiei de coronavirus s-au aplicat gradual in cadrul societatii, fiind introduse inca din a doua jumatate a lunii februarie 2020, apoi intensificate in prima parte a lunii martie, iar cea mai mare parte a acestora raman in vigoare pe parcursul intregului an. Principalele riscuri identificate au vizat dificultati temporare in aprovizionarea societatii, in livrari intra-comunitare, in asigurarea optima a personalului direct si indirect productiv al societatii si in impredictibilitatea reglementarilor legale, cu impact temporar asupra activitatii economice la nivel national”, a mai subliniat, prin intermediul raportului, Michail Sotiriou.
Dupa cum se mai arata in raport, pentru a diminua efectele negative asupra activitatii societatii a potentialelor riscuri, s-au implementat urmatoarele masuri:
- Asigurarea de mijloace de protectie si prevenire pentru mentinerea starii de sanatate a personalului;
- Achizitionarea de termometre pentru verificarea zilnica a personalului fabricii de la Filipestii de Padure, in vederea depistarii persoanelor cu potentiale simptome de infectare cu coronavirusul ce provoaca maladia Covid-19;
- Demararea unui program de telemunca pentru personalul din sediul central din Bucuresti;
- Campanii intensive de informare in scopul constientizarii regulilor de igiena ce trebuie implementate si respectate in vederea prevenirii contractarii virusului, de catre intreg personalul Alumil Rom Industry SA;
- Sistarea sau limitarea calatoriilor in strainatate in interes de serviciu pentru tot personalul societatii;
- Sistarea organizarii si participarii la activitati ce implica adunari de persoane in afara companiei (simpozioane, training-uri etc.);
- Implementarea masurilor de informare de catre intreg personalul a oricaror simptome de boala;
- Cresterea stocului de siguranta pentru anumite materii prime si consumabile pentru productie;
- Asigurarea unei comunicari eficiente cu furnizorii din lantul de aprovizionare, in vederea asigurarii masurilor de prevenire a disfunctionalitatilor in lantul de furnizare, legate atat de activitatea de furnizare propriu-zisa, cat si de eventuale probleme de transport si tranzitare transfrontaliera;
- Teleconferinte si comunicare frecventa si eficienta cu managerii si personalul din reteaua de distributie, in vederea asigurarii unui flux rapid de informatii si a unor decizii operative prompte.
In alta ordine de idei, pe scurt, conform raportului, situatia rezultatului global si cea a pozitiei financiare atesta ca veniturile din vanzari ale Alumil Rom Industry au fost, in ianuarie-iunie 2021, de circa 40,02 milioane de lei (fata de 29,83 milioane de lei in intervalul similar din 2020), reflectand un progres indubitabil, in pofida contextului nesigur, generat de criza sanitara pe care o traversam. Acest rezultat s-a consemnat in conditiile in care, in perioada analizata, costul vanzarilor s-a plasat la 26,33 milioane de lei, iar marja bruta la aproape 13,68 milioane de lei, ceea ce a generat, in final, un profit net de aproape 1,96 milioane de lei, in timp ce in ianuarie-iunie 2020 a fost consemnat un profit net de 0,57 milioane de lei.
Elementele pozitive, evidentiate ca atare in bilant
Conform raportului, cifra de afaceri pe primul semestru a inregistrat o crestere de 34% fata de primul semestru al anului trecut. Costul vanzarilor a inregistrat o crestere similara, de 34%, acesta fiind direct conectat cu evolutia si structura cifrei de afaceri. In primul semestru al anului 2021, societatea a inregistrat profit din exploatare in valoare de 2.391.907 lei, in crestere cu 173.4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In perioada de raportare societatea a inregistrat venituri din dobanzi si diferente de curs in valoare de 438.033 lei, in crestere cu 16% fata perioada similara a anului trecut, iar cheltuielile financiare au inregistrat o scadere de -23.6%, de la 488.847 lei la 373.396 lei. Ca urmare, societatea a inregistrat la sfarsitul primului semestru din 2021 profit financiar in valoare de 64.637 lei. In perioada de raportare societatea a inregistrat profit in valoare de 1.959.722 lei. Mai mult, activele corporale au inregistrat o scadere de -4,6%, ajungand la sfarsitul lunii iunie 2021 la 19.557.456 lei. Activele aferente dreptului de utilizare ce decurg din contracte de leasing au inregistrat o scadere de -14.6% in urma platilor efectuate aferente contractelor de inchiriere spatii si auto.
Conform raportului, in cursul primului semestru din 2021, stocurile au crescut cu 32.8% fata de decembrie 2020, ajungand la valoarea de 16.634.636 lei. Aceasta evolutie este coroborata cu sezonalitatea vanzarilor pe parcursul unui an si cu aprovizionarea la sfarsitul lunii iunie 2021 a unor stocuri pentru proiecte ce se vor derula in a doua jumatate a anului 2021. Creantele comerciale ale societatii au inregistrat o crestere 22.4%, ajungand la valoarea de 14.581.495 lei. Totodata, datoriile curente au crescut cu 48.5% % ca urmare a sezonalitatii vanzarilor pe parcursul unui an si cresterea la sfarsitul lunii iunie 2021 a avansurilor incasate in contul comenzilor de la clienti. Pentru a descarca si vizualiza raportul financiar complet, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left