Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALUMIL Rom Industry implementeaza noi masuri pentru o activitate profitabila
ALUMIL Rom Industry implementeaza noi masuri pentru o activitate profitabila
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 07 Iun 2021 06:04
Recent, conducerea companiei Alumil Rom Industry a anuntat ca, in cadrul documentelor financiare aferente primului trimestru al anului 2021 (ce prezinta situatii preliminare, neauditate, dar intocmite in conformitate cu standardele internationale de raportare financiara), s-a evidentiat o crestere optima a veniturilor nete, iar afacerile au intrunit conditii excelente de rentabilitate, intrucat a fost consemnat un profit net pozitiv in perioada de referinta, evident, mai mare decat cel anterior. Astfel, situatia rezultatului global si cea a pozitiei financiare atesta ca veniturile din vanzari ale Alumil Rom Industry au fost, in ianuarie-martie 2021, de aproape 17,67 milioane de lei (fata de 14,62 milioane de lei in trimestrul I din 2020), reflectand astfel un progres, in pofida efectelor pandemiei de Covid-19. Acest rezultat, ce a generat venituri nete de 17,67 milioane lei, s-a consemnat in conditiile in care, in perioada analizata, costul vanzarilor s-a plasat la 11,73 milioane de lei, iar marja bruta la aproape 5,93 milioane de lei, ceea ce a generat, in final, un profit net de 563.152 lei, in timp ce in ianuarie-martie 2020 a fost consemnat un profit net de 58.631 de lei.
In acelasi timp, in nota caracteristica raportarii situatiilor financiare preliminare trimestriale (insa dupa finalizarea unui exercitiu financiar complet), au fost detaliate principalele aspecte care ar putea permite evaluarea impactului conditiilor economice generale sau ale bransei sistemelor din aluminiu ce au generat asemenea rezultate, in pofida pandemiei de coronavirus.
„In contextul propagarii rapide a virusului COVID-19 la nivel global, a estimarilor privind cresterea numarului de persoane infectate la nivel national si a instituirii de catre Presedintele Romaniei a starii de urgenta, Alumil a revizuit Planul de Continuitate a Afacerii, in sensul identificarii riscurilor pe care COVID-19 l-ar putea aduce in activitatea societatii. Principalele preocupari ale echipei de management in aceasta perioada sunt, in primul rand, legate de siguranta intregii echipe Alumil, a familiilor angajatilor, a clientilor si colaboratorilor societatii si, nu in ultimul rand, de asigurarea continuitatii activitatii in toate departamentele, fara intreruperi, pe cat posibil, in conditiile date”, se mentioneaza in raportul semnat de Michail Sotiriou, presedinte CA si Marius Ionita, director general.
Conducerea Alumil Rom Industry SA mai explica si faptul ca „masurile de prevenire a raspandirii COVID-19 s-au aplicat gradual in cadrul societatii, fiind introduse inca din a doua jumatate a lunii februarie 2020, fiind intensificate in prima parte a lunii martie. Principalele riscuri identificate vizeaza dificultati temporare in aprovizionarea societatii, in livrari intracomunitare, in asigurarea optima a personalului direct si indirect productiv al societatii si in impredictibilitatea reglementarilor legale, cu impact temporar asupra activitatii economice la nivel national”.
In consecinta, pentru a diminua efectele negative asupra activitatii societatii a potentialelor riscuri, s-au stabilit si implementat urmatoarele masuri:
- Asigurarea de mijloace de protectie si prevenire pentru mentinerea starii de sanatate a personalului;
- Achizitionarea de termometre pentru verificarea zilnica a personalului fabricii de la Filipestii de Padure, in vederea depistarii persoanelor cu potentiale simptome de infectare cu Covid-19;
- Demararea unui program de telemunca pentru personalul din sediul central din Bucuresti;
- Campanii intensive de informare, in scopul constientizarii regulilor de igiena ce trebuie implementate si respectate, in vederea prevenirii contractarii virusului, de catre intreg personalul;
- Sistarea calatoriilor in strainatate in interes de serviciu pentru tot personalul societatii;
- Sistarea organizarii si participarii la activitati ce implica adunari de persoane in afara companiei (simpozioane, training-uri etc.);
- Implementarea masurilor de informare de catre intreg personalul a oricaror simptome de boala;
- Cresterea stocului de siguranta pentru anumite materii prime si consumabile pentru productie;
- Asigurarea unei comunicari eficiente cu furnizorii din lantul de aprovizionare, in vederea asigurarii masurilor de prevenire a disfunctionalitatilor in lantul de furnizare, legate atat de activitatea de furnizare propriu-zisa, cat si de eventuale probleme de transport si tranzitare transfrontaliera;
- Teleconferinte si comunicare frecventa si eficienta cu managerii si personalul din reteaua de distributie, in vederea asigurarii unui flux rapid de informatii si a unor decizii operative prompte.
„Pana la data emiterii prezentei informari (14.05.2021 – n.r.), activitatea comerciala a societatii nu a fost afectata de raspandirea COVID-19, iar conducerea societatii este angajata in implementarea deplina si fara exceptii a celor mai bune practici si politici de management, astfel incat sa se asigure continuitatea activitatii economice atat in interesul investitorilor, dar si in stricta conformitate cu orice masuri dispuse de autoritatile competente”, se mai arata in documentul citat.
De asemenea, indicatorii financiari anuntati in raport permit detalierea pozitiei financiare si a performantelor emitentului si ale filialelor acestuia, aferente perioadei de timp relevante.
„In perioada analizata, costul vanzarilor a inregistrat o crestere, acesta fiind direct conectat cu evolutia si structura cifrei de afaceri. In trimestrul I al anului 2021, societatea a inregistrat un profit operational mult mai mare, in valoare de 520.594 de lei, precum si castiguri din diferente de curs de 223.334 de lei, in principal datorita fluctuatiilor cursului din ultimul timp. In perioada de raportare, societatea a inregistrat profit inainte de impozitare in valoare de 726.810 lei, iar imobilizarile necorporale au crescut de la 102.296 lei in decembrie 2020 la 239.511 lei la sfarsitul lunii martie 2021. Luand in considerare si faptul ca nu a mai existat impozit amanat, activele imobilizate au inregistrat, in total, o scadere fata de finele anului trecut, ajungand la sfarsitul lunii martie 2021 la 37.088.227 de lei”, se mai arata in raportul Alumil Rom Industry SA, semnat de Michalis Sotiriou, presedinte CA si Marius Ionita, director general.
Alte date prezentate in raport mai confirma ca, „in cursul primului trimestru al anului 2021, stocurile au crescut fata de 31 decembrie 2020, ajungand la valoarea de 14.467.025 de lei. Aceasta evolutie este coroborata cu sezonalitatea vanzarilor pe parcursul unui an. Creantele societatii au inregistrat insa o crestere, pana la 11.362.418 lei, continuand insa procedurile gestionarii eficiente a acestora. Totodata, datoriile curente au crescut, de la 6.768.394 de lei la 8.430.991 de lei, ca urmare a sezonalitatii vanzarilor pe parcursul unui an si pe fondul diverselor tranzactii intre companiile din cadrul grupului”.
***
Alumil Rom Industry SA reprezinta o filiala a companiei Alumil Aluminium Industry SA - Grecia, care este un grup industrial de nivel european implicat in industria de extrudare a aluminiului. La randul sau, Alumil Rom Industry SA detine 100% din capitalul social al firmei Alumil Extrusion, din Filipestii de Padure (judetul Prahova) si are participatii (de cate 40%) si la alte companii pe care le-a infiintat, cum ar fi Alumil Ege Alüminyum Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi din Izmir (Turcia) si Alumil Misr for Aluminium and Accesories Industry JSC, cu sediul in Cairo - Egipt. Potrivit datelor oficiale, Alumil Rom Industry SA, cu sediul social in Capitala, a raportat pentru 2016 venituri din vanzari de 58,29 milioane de lei, in scadere cu -2,18% fata de cele 59,59 milioane de lei din 2015, iar profitul net s-a plasat la peste 1,12 milioane de lei (-47,35%). Pentru anul 2017, managerii societatii au anuntat in rezultatele finale ca s-a inregistrat o cifra neta de afaceri de 69,22 milioane de lei (+19,5% fata de 2016), cu un profit net situat la aproape 12,65 milioane de lei (+1029,46%). Aceste rezultate au fost cu mult peste estimarile initiale, deoarece, la inceputul lui 2017, conducerea Alumil Rom Industry si-a planificat o cifra de afaceri mai mare de 64,95 milioane de lei (+12% in comparatie cu rulajul de peste 57,92 milioane de lei din 2016). De asemenea, la nivelul lui 2018, s-au raportat vanzari nete de 94,36 milioane de lei (+36,32%), insa in conditiile unei scaderi a profitului net, la 535.602 lei (-95,77%), iar in 2019 vanzarile nete au fost de 67,24 milioane de lei, cu un profit net de 2,42 milioane de lei, in timp ce, in 2020, indicatorii respectivi s-au situat la circa 72,92 milioane de lei si 3,67 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.alumil.ro
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
TSV
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left