HB FULLER: Modificare a previziunilor initiale si crestere organica de 2% |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 18 Iul 2019 07:42 |
Managerii corporatiei americane furnizoare de adezivi si materiale pentru sigilarea geamului termoizolant HB Fuller (prezenta cu produsele sale si in Romania, prin intermediul Abitare CG si al unei reprezentante proprii) au anuntat rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru din 2019. Potrivit unui raport elaborat de specialistii grupului, de la sediul administrativ din St. Paul, Minnesota, vanzarile la nivel de grup au consemnat o scadere de aproape -3,8% comparativ cu trimestrul al doilea din 2018, majorarea organica fiind de circa +1%, in cazul in care se exclude impactul cursului de schimb valutar. Astfel, vanzarile nete ale perioadei s-au diminuat pana la 760 milioane USD (fiind incluse si rezultatele cuantificate ca urmare a derularii afacerilor Royal – companie achizitionata in octombrie 2017). De asemenea, veniturile nete au regresat intrucat, desi au fost stimulate de cresterea pretului pe toate segmentele, precum si de saltul livrarilor, raportat de divizia de adezivi pentru aplicatii ingineresti, repozitionarea portofoliului diviziei de adezivi pentru constructii spre linii de produse mai profitabile si lipsa comenzilor pentru lucrarile de constructii pe majoritatea pietelor-tinta au avut un impact negativ foarte puternic asupra rulajului. In acelasi timp, profitul net ajustat atribuit HB Fuller a coborat usor, la 37 milioane USD, comparativ cu 40 milioane USD in aprilie-iunie 2018. Comentand aceste rezultate, Jim Owens, presedinte si CEO al HB Fuller, a aratat ca „merita remarcata activitatea diviziei de adezivi pentru aplicatii ingineresti, pe baza careia s-a reusit o crestere secventiala a vanzarilor, de la un trimestru la altul, desi pe numeroase piete-tinta, cum sunt cele de constructii, rezultatele sunt dezamagitoare”. „In continuare, ne focalizam pe fructificarea avantajelor legate de ajustarea pretului si de sinergiile achizitiilor strategice efectuate, pentru a fi in linie cu tintele propuse la nivelul lui 2019, care, totusi, s-au modificat. Ne consolidam pozitia strategica pe plan global si, pe baza unor trenduri pozitive la nivelul anumitor divizii in primele doua trimestre a.c., incercam, pentru intregul an in curs, sa obtinem o crestere organica minima, insa in contextul unei imbunatatiri continue a EBITDA si a fluxului de numerar”, a adaugat Jim Owens.
Alte date financiare arata ca, la finele celui de-al doilea trimestru din 2019, HB Fuller detinea numerar in cuantum de 100 milioane USD, in timp ce datoria totala s-a plasat la 2,194 miliarde USD, din care aproape 70% reprezinta credite cu dobanda fixa. Cheltuielile de capital (investitiile) s-au plasat la 18 milioane de dolari in aprilie-iunie 2019, comparativ cu 15 milioane USD in aceeasi perioada din 2018.
Previziunile actuale, modificate, indica pentru anul in curs o majorare organica de maximum +2% a vanzarilor, impactul negativ al cursului de schimb fiind de circa -4%, iar indicatorul EBITDA ajustat s-ar putea plasa la cel mult 465 milioane USD. Se va tine cont, astfel, ca HB Fuller va renunta in cursul lui 2019 la afacerile diviziei de surfactanti, in timp ce incasarile vor fi afectate de situatia macroeconomica extrem de incerta si de dificila din Europa si Asia-Pacific.
***
Potrivit managerilor sai, inca din anul 1887, HB Fuller constituie unul din liderii globali in furnizarea de adezivi, focalizandu-se pe perfectionarea acestora, precum si a altor produse, cum ar fi sigilanti, materiale chimice speciale etc. In anul fiscal 2017, vanzarile nete ale corporatiei americane au depasit 2,3 miliarde USD, iar in 2018 s-a ajuns la o cifra-record, de 3,04 miliarde USD (+32% sau +3,7% din punct de vedere organic). Pentru 2019 se anticipeaza o crestere organica de pana la +2%, cu un impact nefavorabil de maximum -4% al cursului de schimb si altul de -0,5%, determinat de renuntarea la afacerile cu surfactanti. Astfel, daca se exclud anumite cheltuieli aferente afacerii Royal, indicele EPS ajustat al anului in curs ar putea fi cuprins intre 3,10 si 3,30 USD, iar EBITDA ajustat se va plasa intr-o marja cuprinsa intre 455 milioane USD si 465 milioane USD. Angajamentul HB Fuller fata de inovatie aduce impreuna oameni, procese si produse care raspund unor provocari si rezolva unele dintre cele mai semnificative probleme ale lumii. Colaborarea cu HB Fuller creeaza conexiuni durabile si mutual avantajoase cu si intre clientii din industria electronica, a produselor de igiena, in domeniul medical, in transporturi, sectorul aerospatial, in domeniul energiei „verzi”, in industria ambalajelor, in constructii, industria de prelucrare a lemnului etc. In Romania, unele din produsele societatii (materiale de sigilare a vitrajelor, de tip hot-melt) sunt disponibile prin intermediul Abitare CG, dar corporatia este reprezentata pe plan local de societatea HB Fuller Adhesives Romania, fondata in anul 2002 la Oradea si care, potrivit datelor oficiale, in 2018 a raportat un rulaj net de 18.480 lei (cu o pierdere de 44.403 lei), in 2017 a consemnat o cifra neta de afaceri de 4,8 milioane de lei, in conditii de profitabilitate, iar in 2016 s-a remarcat prin vanzari de 5,3 milioane de lei.
|