HOMAG GROUP: Sporire de 10,7% a portofoliului de comenzi |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Aug 2015 19:53 |
![]() Cota superioara a cifrei de afaceri
Referindu-se strict la cifrele raportate in intervalul de referinta, Ralph Heuwing a subliniat ca primul semestru din 2015 a insemnat o perioada in care cifra de afaceri a ajuns la 504,1 milioane de euro, plasandu-se astfel la o cota mult superioara (+17,1%) celei aferente semestrului intai din 2014 (mai precis, 430,5 milioane de euro). Astfel, vanzarile reflecta cu acuratete evolutia comenzilor, care s-au situat la un nivel acumulat de 557,4 milioane de euro, fiind mai mare cu 10,68% raportat la valoarea de 503,6 milioane de euro din ianuarie-iunie 2014. De aceea, la 30 iunie 2015, portofoliul de contracte a totalizat 371,5 milioane de euro, fiind in crestere cu 14,77% fata de ianuarie-iunie 2014, cand s-au consemnat 323,7 milioane de euro, respectiv in comparatie cu pragul-record al anului trecut (307,3 milioane de euro) Livrarile din Europa Centrala (inclusiv Germania) au reprezentat 113,2 milioane de euro (sau 22,4% din total), reflectand o crestere de 17,3% fata de suma de 96,4 milioane de euro din exercitiul fiscal similar al anului precedent, iar cele din zona vestica a continentului s-au plasat la 89 milioane de euro (17,7%), ceea ce a insemnat o alta sporire, de 17,8%, pornind la cele 75,6 milioane de euro din semestrul intai din 2014. In Europa de Est (inclusiv Romania), fluctuatia comenzilor a adus insa un regres de -24,6%, ceea ce a corespuns unui aport de 76,5 milioane de euro (15,2%) la cifra de afaceri totala din ianuarie-iunie a.c., fata de cele 101,4 milioane de euro din primul semestru al anului trecut, in vreme ce incasarile obtinute de subsidiarele ce actioneaza in diverse alte tari din intreaga lume au continuat, cu unele exceptii, sa fie relativ substantiale. Astfel, pentru America de Nord (cu o contributie de 25,2% sau 127,6 milioane de euro), America Latina (1,5% sau 7,38 milioane de euro), Asia-Pacific (17,1% sau 86,14 milioane de euro) si Africa (0,9% sau 4,34 milioane de euro) au fost raportate fluctuatii ale vanzarilor de +81,2%, -28,8%, +20,7%, respectiv -12,9%.
Conducerea companiei a comentat aceste rezultate afirmand ca, pe parcursul perioadei analizate, cele mai bune rezultate au fost consemnate in regiunile cu potential sporit de recuperare a pierderilor generate de recesiune, cum ar fi America de Nord (unde vanzarile aproape s-au dublat si au fost impulsionate substantial, intr-un ritm fara precedent, de noua subsidiara Stiles, ce reprezinta liderul pietei din SUA), Germania (cu o crestere de 33,7%) si Asia/Pacific, tendinte ce ar putea continua si in ultimul semestru din 2015. In schimb, in America de Sud, Europa de Est si Africa s-au remarcat deprecieri puternice, dar posibil temporare, ale vanzarilor. Insa, pentru firma-mama, din Germania, de vreme ce livrarile pe plan local s-au majorat vizibil, cota acestora in total s-a apreciat de la 16% in semestrul intai din 2014 la 18,3% in intervalul corespunzator din acest an.
***
Echipamentele automate de procesare a tamplariei din lemn fabricate de Homag Group sunt livrate pe plan local prin intermediul companiei Sorin Mihai – Utilaje pentru Prelucrarea Lemnului SRL. Conform celor mai recente date oficiale disponibile pentru 2014, firma din Brasov, care are 26 de angajati, a realizat vanzari aproape similare celor din exercitiile financiare anterioare, cifra de afaceri neta situandu-se la aproximativ 6,23 milioane de lei, comparativ cu 6,28 milioane de lei in 2013 si cu 6,27 milioane de lei la nivelul lui 2012. Informatii suplimentare, la www.homag-group.com
|