Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 23 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - HYDRO: Majorare a productiei si consumului de aluminiu
HYDRO: Majorare a productiei si consumului de aluminiu
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 09 Mai 2017 06:22
De vreme ce implementarea sustinuta, de catre managerii corporatiei Hydro, a unui plan ambitios de restructurare si imbunatatire a activitatii Sapa JV (joint-venture detinut in proportie de 50%) a avut rezultatele scontate, initierea unui nou trend de crestere a cererii sezoniere in ianuarie-martie 2017 a reprezentat principalul aspect pozitiv evidentiat in raportul financiar aferent primului trimestru a.c. Acest context a determinat, printre altele, majorarea cu +14% a incasarilor holdingului norvegian in primele trei luni ale lui 2017, comparativ cu perioada anterioara si similara de raportare. Totodata, productia de aluminiu primar a companiei a sporit usor, de la 514 kmt la 516 kmt, iar pe piata mondiala, dupa mai multi ani de provocari, chiar si in conditiile unei oferte excedentare, datele aferente intervalului analizat indica o continuare a ascensiunii cererii, care va determina cu siguranta, in acest an, o sporire de cel mult 6% a consumului global de aluminiu primar (potrivit unor noi date rectificate), dupa o crestere de circa 4% a consumului global in 2016. Conducerea holdingului elaboreaza, astfel, noi previziuni, ce indica inclusiv o continuare a ascensiunii pretului (vizibila inca din trimestrul al patrulea al anului trecut), pentru ca, pe piata internationala a aluminiului, anul 2016 a adus un oarecare echilibru intre cerere si oferta. Practic, datele preliminare pentru trimestrul intai din 2017 atesta o sporire de +9% a productiei mondiale de aluminiu primar, pana la 15,357 milioane de tone, in contextul in care consumul a ajuns la 14,696 milioane de tone (+6%). Daca se exclude China, acesti indicatori ar fi de 6,707 milioane de tone (+1%), in cazul productiei, respectiv 7,124 milioane de tone (+3%) pentru consum. Toate acestea survin in contextul in care stocul raportat de aluminiu primar s-a diminuat, la 31 martie 2017, cu aproape -11%, de la 6,295 milioane de tone in primul trimestru din 2016 la 5,603 milioane de tone. Totodata, cotatia medie la trei luni a aluminiului primar, stabilita in cadrul LME, indica o revenire la profitabilitate, de vreme ce, daca in ianuarie-martie 2016 acest indice s-a plasat la 1.516 USD/tona, in trimestrul intai din 2017 s-a ajuns la 1.856 USD/tona.
Crestere de +10,9% a cererii de produse extrudate in Europa
„In exercitiul financiar de referinta, reprezentat de intervalul ianuarie-martie 2017, veniturile concernului au insumat 23,026 miliarde coroane norvegiene (NOK) sau 2,43 miliarde euro, in timp ce, la data de 31 martie 2016, incasarile s-au situat la 20,138 miliarde NOK. Totodata, la nivelul Sapa JV, in contextul unei cereri sezoniere mai substantiale de produse extrudate, ratele solide ale profitabilitatii au determinat o sporire consistenta a rezultatelor operationale si, implicit, a performantei generale. Intrucat profitabilitatea s-a majorat pentru divizia de bauxita si alumina, in domeniul produselor de baza din metal, respectiv al celor sub forma de role, precum si in sectorul energiei, desi s-a diminuat la produsele speciale din metal, nu este surprinzator ca, in perioada de referinta, Hydro a consemnat un indice UEBIT de 2,284 miliarde NOK (fata de peste 1,501 miliarde NOK in primul trimestru din 2016), dar rezultatul net s-a cifrat la 1,838 miliarde NOK (cu un castig de 218 milioane NOK dat de efectul favorabil al cursului de schimb valutar), comparativ cu 2,382 miliarde NOK in ianuarie-martie 2016. In ceea ce priveste strict activitatea joint-venture-ului Sapa, in cazul caruia Hydro consolideaza 50% din incasari, vanzarile de sisteme pentru tamplarie si alte sortimente extrudate s-au plasat, in primele trei luni ale lui 2017, la 178.000 de tone (nivel cantitativ mai mare fata de cele 174.000 de tone din trimestrul similar al lui 2016), fiind corespunzatoare unor vanzari efective (ce revin Hydro) de 7,162 miliarde NOK, respectiv aproape 757,7 milioane de euro, in crestere fata de cele 6,953 miliarde NOK din anul anterior. Trebuie insa precizat ca efectele pozitive ale programelor de restructurare si cele date de cresterea ponderii produselor cu valoare adaugata mare, in contextul cresterii cererii pe pietele de referinta, au fost mai puternice in perioada analizata, ceea ce a insemnat un castig pentru Sapa JV. Astfel, holdingului Hydro i-a revenit 50% din profitul operational total (UEBIT) al Sapa, cota evaluata la 389 milioane NOK in ianuarie-martie 2016, iar in acelasi interval din 2016 acest indicator a fost de 286 milioane NOK. Rentabilitatea actuala a Sapa, reflectata prin indicatorul de profit net, a sporit, ramanand pozitiva (313 milioane NOK, comparativ cu 209 milioane NOK in ianuarie-martie 2016), fiind convinsi ca acest trend este sustenabil pe termen scurt, mediu si lung. In plus, ca urmare a factorului sezonier, cererea pentru produse extrudate in Europa se imbunatateste in primul trimestru din 2017 (+10,9%), urmand ca strategia bazata pe crearea si promovarea de produse cu valoare adaugata mare, consolidarea unei pozitii competitive privind costurile operationale (la nivelul departamentului Extrusion Europe), precum si eforturile de restructurare incununate de succes in cadrul Sapa Building Systems si Precision Tubing sa aiba rezultatele scontate”, a declarat Svein Richard Brandtzæg, presedinte si director executiv al Hydro.
In fine, dar nu in ultimul rand, in nota obisnuita unor prezentari sustinute in fata investitorilor institutionali (ce devin disponibile odata cu anuntarea rezultatelor financiare), managerii Hydro au prezentat datele reliefate la o baza de 100% pentru Sapa JV. Pe scurt, vanzarile cantitative totale au fost de 355.000 de tone (355 kmt) in primul trimestru al anului 2017 (fata de 349 kmt in aceeasi perioada din 2016), ceea ce corespunde unui indicator UEBIT total de 778 milioane NOK. Totodata, rezultatele istorice trimestriale in ceea ce priveste rulajul au fost reclasificate (incepand cu 2013), motiv pentru care cifrele (auditate) la acest indicator reflecta o cifra de afaceri de 14,323 miliarde NOK in ianuarie-martie 2017 (circa 1,51 miliarde euro), comparativ cu 13,905 miliarde NOK in perioada similara din precedentele 12 luni. Strict pentru Sapa Building Systems, cantitatile de profile fabricate si livrate in ianuarie-martie a.c. au fost de 20.000 de tone (comparativ cu 19.000 de tone in trimestrul intai din 2016), cu incasari operationale de 1,830 miliarde NOK (comparativ cu 1,869 miliarde NOK) si un indicator UEBIT de 119 milioane NOK (fata de numai 75 milioane NOK in primul trimestru al exercitiului financiar anterior).
***
In Romania, produsele extrudate ale Hydro (implicit, Sapa JV) pentru arhitectura si constructii sunt comercializate de reprezentanta Hydro Building Systems, din Capitala, fondata in 2006 si inregistrata pe portalul Ministerului Finantelor Publice - MFP (prin transfer/ sosire) in anul 2012. Compania - care avea in 2009 circa 5 angajati si o cifra de afaceri de 0,41 milioane de lei - si-a actualizat specializarea, iar in consecinta a declarat un rulaj nul in 2013 si 2014 (avand cheltuieli minimale, de 944 de lei in urma cu trei ani si de 1.079 lei in 2014) si a fost radiata prin dizolvare cu lichidare in noiembrie 2015, cel mai probabil pentru a se transforma in Sapa Building Systems, importator al sistemelor Wicona. Momentan, nu a fost luata o decizie in acest sens, astfel incat activitatea de export este coordonata de subsidiara omonima a Sapa, din Austria. Intre timp, insa, in noiembrie-decembrie 2016, la MFP au fost inregistrate, in Capitala, persoanele juridice Sapa Extrusion Spain SA si Sapa Extrusion Navarra SL. Insa, dupa cum se cunoaste, in Romania, Sapa detine doua prese de extrudare in cadrul fabricii din Chisineu-Cris (Arad), operationale din 2004, unde lucreaza 200 de angajati, coordonati de managerul Didier Senn. Potrivit datelor oficiale, 85% din productia acestei unitati (ce a reprezentat o investitie de tip „greenfield” a Alcoa in Romania, ce a ajuns efectiv din 2009 sa opereze in cadrul unui joint-venture cu Sapa) se indreapta catre clienti din Austria, Franta, Germania si tarile Benelux. Conform celor mai recente informatii transmise catre MFP, Sapa Profiles - Arad (ce se ocupa cu metalurgia aluminiului) a realizat in 2014 o cifra neta de afaceri de 257,4 milioane de lei (cu 182 de angajati), in conditii de profitabilitate, iar in 2013 acest indicator a fost de 169,05 milioane de lei. In consecinta, daca se coroboreaza informatiile mentionate anterior, la nivelul lui 2014 livrarile Sapa Profiles in Romania au avut o valoare de circa 38,5 milioane de lei. De asemenea, rezultatele consemnate de Sapa Profiles - Arad in 2015 au devenit, recent, disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice. Astfel, in acel moment, compania a lucrat cu 176 de salariati, raportand un rulaj net de 243,7 milioane de lei, scaderea respectiva fiind insotita si de o pierdere neta consistenta, de peste -8,8 milioane de lei, iar Sapa Profiles a acumulat datorii totale de 59,6 milioane de lei. In contextul in care se presupune ca exportul a ramas tot la nivelul de 85%, livrarile anului 2015 in Romania au fost de 36,55 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.hydro.com
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left