LIPOPLAST (30 ANI): Inovatie si excelenta in industria de ferestre si usi din Romania |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 10 Iul 2024 10:22 |
Anul acesta, Lipoplast sarbatoreste trei decenii de activitate, marcand o poveste de succes care a inceput in anii 1990. Fondata de doctorul Valeriu Cirpanu, un medic oftalmolog cu un spirit antreprenorial deosebit, Lipoplast a evoluat de la o mica afacere de familie intr-o hala de 300 de metri patrati, la o companie recunoscuta la nivel global pentru productia de ferestre si usi din PVC si aluminiu.
Curaj si Viziune
In 1994, la varsta de 35 de ani, Valeriu Cirpanu a vazut o oportunitate in ceea ce priveste imbunatatirea tamplariei de ferestre si usi existenta la acel moment dat in tara. „Calatoream in acea perioada in Germania si am remarcat calitatea ferestrelor din PVC care pareau simple si complexe in acelasi timp, cu un aspect curat si familiar, dar multa stiinta in spate. Mi-am dat seama imediat ca aceast produs este o oportunitate de business si in Romania”, povesteste Valeriu Cirpanu.
Intr-o perioada in care in Romania nu se gaseau produse similare, s-a decis sa aduca aceasta tehnologie in tara. Astfel a inceput o aventura antreprenoriala alaturi de un partener german, Liviu Poinariu. Lipoplast a inceput initial activitatea intr-o hala modesta inchiriata pentru productie.
"Am decis impreuna cu primul meu partener sa incepem o asemenea productie in Romania, iar in acest scop am inchiriat si o hala de trei sute de metri patrati. Ma vad si acum uitandu-ma la aceasta hala si intrebandu-ma ce putem face cu atata spatiu? Astazi avem 20 de mii de metri de parati de teren, sase zone distincte de productie in cadrul Lipoplast, sectii dedicate pentru PVC, aluminiu si sticla temperata, rulouri si plase de insecte,” Valeriu Cirpanu.
Provocari si Realizari
Primii ani au venit cu dificultati economice si fluctuatii valutare, dar compania a gasit solutia in exporturi. Stabilirea unor parteneriate puternice, in special in Belgia, a permis Lipoplast sa-si dezvolte un standard de calitate ridicat, recunoscut atat pe piata interna, cat si pe cele internationale. Aceasta reputatie solida a fost cladita pe eforturile constante de a respecta si depasi asteptarile clientilor. „Una din primele provocari a fost cum sa supravietuim fluctuatiilor economice din anii 1990 si sa ne putem plati furnizorii, aproape exclusiv din afara tarii, fara sa suferim teribil pe piata de curs valutar. Astfel s-a cristalizat necesitatea de a exporta si a incasa valuta,” explica fondatorul.
O echipa de incredere, formata din profesionisti dedicati, este esentiala pentru succesul oricarei afaceri. La Lipoplast, acest principiu a fost intotdeauna o prioritate, fondatorul Valeriu Cirpanu inspirandu-se din exemplul tatalui sau care a reusit sa adune oameni competenti si de incredere in jurul sau. „Am avut mereu un exemplu in tatal meu care a construit o companie moderna intr-un regim comunist,” marturiseste Cirpanu. O echipa solida nu doar ca asigura calitatea si eficienta proceselor de productie, dar si creeaza un mediu de lucru armonios, unde colaborarea si respectul reciproc sunt la ordinea zilei. Aceasta cultura organizationala a fost si continua sa fie un factor cheie in dezvoltarea si rezilienta companiei, permitandu-i sa navigheze cu succes prin provocarile economice si sa se adapteze rapid la schimbarile pietei.
"De-a lungul anilor, multi angajati au plecat pentru a-si incepe propriile afaceri, dar majoritatea acestor plecari au fost prilej de bucurie pentru noi. Le-am considerat un semn al unei culturi organizationale sanatoase si motivante.” afirma el.
In perioada pandemiei, Lipoplast a demonstrat inca o data o capacitate remarcabila de adaptare, reusind sa treaca cu bine peste provocarile acestei perioade dificile. Diversificarea in sectorul de constructii a fost o decizie strategica ce a solicitat la maximum resursele companiei, dar care, in final, s-a dovedit a fi extrem de benefica. Eforturile sustinute din ultimii patru ani au avut ca rezultat contributia la realizarea a numeroase cladiri emblematice in Timisoara si dincolo de aceasta, consolidand astfel portofoliul de produse si aducand o satisfactie deosebita echipei. Printre proiectele notabile se numara ISHO, caminul UVT, cladirea ICAM si noul corp de la Facultatea de Chimie Biologie a Politehnicii Timisoara. De asemenea, Lipoplast a contribuit la restaurarea unor cladiri istorice importante din Timisoara, cum ar fi Banca Nationala, Casa cu Atlanti, Rectoratul Politehnicii, Facultatea de Chimie Biologie a UVT si Domul Catolic din Piata Unirii.
Lipoplast se mandreste cu o prezenta internationala solida, livrand produse pe doua continente, Europa si America de Nord. Aceasta traditie de export a fost cladita inca de la inceputurile companiei cand primele livrari au fost realizate in tari precum Belgia, Olanda, Luxemburg si Germania. Mentinand aceleasi standarde inalte de calitate si fiabilitate in decursul anilor, extinderea pe piete externe a continuat, produsele Lipoplast fiind livrate astazi in peste 10 tari.
Portofoliul de Produse
Lipoplast si-a diversificat constant portofoliul, fiind cunoscuta nu doar pentru ferestre si usi din PVC sau aluminiu, ci si pentru sticla termoizolanta de inalta calitate si multe alte produse de specialitate din sticla "In ceea ce priveste tamplarie PVC, de patru ani nu mai producem decat ferestre si usi de la Profine, Germania, o companie de prestigiu in domeniu si un partener cu care lucram de peste doua decenii. Argumentele tehnice in favoarea profilelor Kömmerling produse de catre acestia ne-au permis sa concepem si sa ofertam solutii orientate catre sustenabilitate,” explica fondatorul.
Departamentul tehnic al Lipoplast, unul dintre cele mai experimentate din Romania, dezvolta solutii personalizate pentru proiecte de orice complexitate. Compania se mandreste cu produse care contribuie la constructia de case pasive si la atingerea tintelor climatice europene. „Prin munca noastra ne dorim sa fim cunoscuti ca lider de piata in ceea ce priveste produsele sustenabile. Asta presupune solutii cu nivel ridicat de izolatie care sa contribuie la constructia de case pasive si, de ce nu, atingerea tintelor climatice pe care ni le-am propus la nivel european,” adauga Cirpanu.
Planuri de Viitor
Pentru viitor, Lipoplast isi propune sa continue pe directia inovatiei si sustenabilitatii. Compania ramane fidela valorilor de familie, promovand o cultura organizationala bazata pe respect si ajutor reciproc.
"Cred ca directiile pe care lucram sunt directii sanatoase si ne dorim sa perseveram. Cautam sa fim inovatori in domeniul nostru, sa ne asumam costuri si riscuri cand vine vorba de dezvoltarea de produse si de solutii noi. Am inceput o serie de proiecte de reinnoire digitala pe care le vom finaliza in urmatoarele 24 de luni si care ne vor oferi atat platforme noi de comunicare, intern si extern, cat si capacitatea de a controla la nivel de detaliu procesele de productie.” Valeriu Cirpanu
Fondatorul subliniaza importanta independentei si a implicarii in comunitate, elemente care au definit succesul Lipoplast in ultimii 30 de ani. Cu angajamentul de a invata si a creste impreuna, Lipoplast este pregatita sa faca fata provocarilor viitorului si sa continue sa aduca excelenta in vietile oamenilor prin produsele sale. „Mai departe imi doresc sa invatam si sa crestem impreuna, sa ne respectam unii pe ceilalti si sa ne ajutam atunci cand putem s-o facem. Cred ca aceste valori le-am impartasit cu totii in cei treizeci de ani de Lipoplast si daca vom continua sa ne ghidam dupa ele, ne vor face vietile mai bune,” concluzioneaza Valeriu Cirpanu.
|