Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
21 Iul 2021 06:01
|
Anul 2020 a fost atipic din toate punctele de vedere si a afectat puternic inclusiv activitatea din domeniul tamplariei termoizolante. Florin Grigore, director de produs Maco Sisteme de Feronerie, a afirmat ca „in ceea ce ne priveste, in mod paradoxal, din punct de vedere financiar am consemnat un salt de 30% fata de exercitiul financiar precedent. Daca in perioada primaverii, atunci cand a fost instituita starea de urgenta, rezultatele au lasat de dorit, imediat dupa aceea, incepand cu luna mai, am asistat la un reviriment, ce a culminat cu o cerere neasteptat de mare, inregistrata la jumatatea anului. Trendul a continuat inclusiv in semestrul al doilea, putand fi pus pe seama dorintei producatorilor de a finaliza proiectele incepute. In prima parte a lui 2021 lucrurile au evoluat in acelasi sens, astfel incat la finele lunii iunie vanzarile Maco din Romania au fost duble fata de perioada de referinta. Desigur, o analiza obiectiva indica faptul ca ritmul respectiv nu poate fi mentinut pentru intregul an, mai ales daca avem in vedere faptul ca intervalul corespunzator de raportare (semestrului al doilea din anul precedent) s-a plasat la un nivel ridicat. In consecinta, pentru 2021 estimam ca vom consemna un avans de aproximativ 35% in ceea ce priveste rezultatele financiare. O explicatie pentru cererea foarte mare rezida in temerile, de multe ori nejustificate, ale producatorilor legate de o eventuala penurie de materiale. Este adevarat ca lanturile de aprovizionare au avut si au in continuare de suferit, iar cresterile preturilor la materiile prime au indus la randul lor anumite dezechilibre. De asemenea, furnizorii de platbanda din otel – principalul material folosit de noi in productie – sunt relativ putini pe plan mondial, cu toate ca din punctul nostru de vedere probleme mai dificile se inregistreaza la alte metale, cum ar fi zincul sau cuprul. In acest context destul de complex, luam in calcul trei posibile scenarii pe termen mediu: continuarea cresterii explozive a cererii, aplatizarea sa la nivelul actual sau un recul generat de factori mai mult sau mai putin obiectivi. In ceea ce ne priveste, strategia noastra de afaceri are in centrul sau rentabilitatea operatiunilor. Ne simtim confortabil pe pozitia concurentiala pe care o ocupam la momentul actual si ne focalizam atentia spre dezvoltarea unor parteneriate solide si pe termen lung cu companii serioase si cu o bonitate puternica, nu neaparat cele mai mari de pe piata de profil, insa care sa se orienteze spre o crestere consolidata si sanatoasa a afacerilor proprii”.
|