Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 23 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - NSG: Afacerile din Europa beneficiaza de conditii robuste de piata
NSG: Afacerile din Europa beneficiaza de conditii robuste de piata
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 09 Aug 2017 07:52
Pentru corporatia nipona implicata in domeniul vitrajelor NSG Group, care coordoneaza activitatea Pilkington, intervalul 1 aprilie - 30 iunie 2017 (respectiv, primele trei luni din actualul exercitiu financiar, ce se finalizeaza in 2018) a reprezentat o perioada ce a presupus un inceput de an bun, in linie cu estimarile initiale, in contextul initierii celei de-a doua etape din planul strategic pe termen mediu. Mai mult, afacerile din Europa beneficiaza de conditii robuste de piata, managerii societatii mentionand, cu precadere, profitabilitatea solida, pe plan global, a sectiei de sticla tehnica.
„In intervalul de referinta, profitul operational a fost superior celui din intervalul similar al anului fiscal anterior, in conditiile in care am recurs in continuare la implementarea masurilor de reducere a costului, fiind vizibil astfel aportul deosebit al afacerilor subsidiarelor din America de Nord si ale diviziei Automotive Glass. Totusi, in contextul actual, in care se prefigureaza diverse fluctuatii valutare (fiind remarcata aprecierea continua a monedei japoneze), prognoza aferenta exercitiului financiar 2017-2018 se mentine, luand in considerare o majorare usoara, de +3,3%, a incasarilor, la 600 miliarde yeni (JPY) sau 5,42 miliarde USD, fata de 580,8 miliarde JPY (5,25 miliarde USD) cat am consemnat in 2016-2017, precum si un profit operational de 36 miliarde yeni (325,6 milioane USD, comparativ cu 29,9 miliarde JPY sau 270,4 milioane USD consemnate anterior). Practic, trebuie avut in vedere ca, intre lunile aprilie si iunie 2017, cifra de afaceri s-a situat la 146,9 miliarde yeni (circa 1,33 miliarde USD), in scadere fata de cele 150,5 miliarde JPY (1,36 miliarde USD) din aceeasi perioada a exercitiului fiscal trecut. Dar, in primul trimestru din actualul exercitiu fiscal, chiar daca rulajul s-a diminuat cu -2%, din cauza unei scaderi cantitative punctuale (generate de retehnologizarea unui client important si de reducerea temporara a capacitatii pe segmentul sticlei arhitecturale din America de Nord), profitul operational s-a majorat cu +23%, de la 7,1 miliarde JPY la 8,7 miliarde JPY”, a declarat directorul financiar al NSG Group, Kenichi Morooka, la o noua intrunire organizata de NSG, in august a.c., pentru investitorii institutionali.
Crestere a pretului sticlei arhitecturale
Din punct de vedere al structurii afacerilor, pe segmentul vitrajelor arhitecturale din Europa (care continua sa reprezinte 15% din rulajul perioadei, mentionat anterior,- si anume 146,9 miliarde JPY), s-a constatat o crestere a pretului, ca urmare a sporirii sustenabile a cererii, remarcandu-se inclusiv performante productive, ceea ce a adus o majorare substantiala a profitului. De altfel, in acest domeniu, preturile au fost adaptate nu numai in Europa, ci si pe alte piete in care a fost posibila implementarea unei astfel de masuri. Profitabilitatea NSG a continuat sa creasca, astfel, pe plan global, iar in domeniul parbrizelor pentru autoturisme, de asemenea, livrarile din Europa au decurs fara sincope, insa doar pe fondul unei performante operationale de exceptie, deoarece s-a resimtit un impact negativ dat de intarzierea lansarii anumitor sortimente noi, asteptate de industria auto. In Japonia (cu 10% din total), livrarile de sticla pentru aplicatii arhitecturale au fost deficitare, cu afectarea profitului (pe fondul cresterii unor provizioane legate de calitatea sortimentelor), iar in America de Nord acest segment a avut, de asemenea, de suferit, din cauza unor reparatii inopinate la o fabrica de sticla din SUA si diminuarii livrarilor de vitraje ce asigura control solar (ca urmare a retehnologizarii unitatii unui beneficiar important), desi subsidiarele din regiune au continuat sa aiba o contributie de 5% la vanzarile de 146,9 miliarde JPY din perioada de referinta. In fine, in restul lumii (preponderent in America Latina si Asia de Sud-Est), se constata ca nivelul cererii a inceput sa se redreseze in Chile, Argentina, Malaezia si Vietnam, ceea ce a facut ca rezultatele sa fie mai bune (chiar daca au mai existat opriri ale productiei, ca urmare a unor reparatii la uzina din Vietnam si/sau sincope in livrari, pe fondul retehnologizarii unui client important) si sa se situeze la 8% din rulajul total.
La randul sau, Clemens Miller, director operational al corporatiei, a explicat ca, pentru toate grupele de produse, NSG consemneaza vanzari cu precadere in Europa (40% din cele 146,9 miliarde USD aferente primelor trei luni ale anului fiscal in curs), urmand cele din Japonia (24%), America de Nord (20%) si restul lumii (16%).  
In intervalul urmator, NSG va implementa noua viziune strategica, urmarind consolidarea operatiunilor comerciale cu sticla arhitecturala si vitraje auto, prin asigurarea unor produse si servicii cu valoare adaugata mare. In plus, in ceea ce priveste sticla tehnica, al carui aport la incasarile totale ale grupului se plaseaza la 8%, se doreste focalizarea atentiei asupra pietelor avansate, concomitent cu alocarea unor resurse suplimentare de management, in functie de prioritati. Mai ales in Europa, noua strategie, pe segmentul sticlei arhitecturale, presupune derularea unui proces continuu de inovare, pentru a crea produse cu valoare adaugata mare (vitraje cu acoperiri speciale, sticla cu proprietati de control solar si altele), tintele stabilite urmand sa fie indeplinite pana in anul financiar 2020.
***
In Romania, activitatea Pilkington pe segmentul arhitectural este coordonata din Polonia (Pilkington Polska), Bulgaria (prin distribuitorul Lasry Glass) si Marea Britanie (departamentul de export al Pilkington Group Ltd). In schimb, sectia de vitraje auto este reprezentata in mod direct prin Pilkington Automotive Romania SA (cu 147 de angajati anul trecut, fata de 142 salariati in 2015) care, potrivit celor mai recente date oficiale, in 2016, a raportat o cifra neta de afaceri al carei cuantum a depasit 37,08 milioane de lei, iar in 2015 a consemnat 34,79 milioane de lei, in timp ce in 2014 societatea - cu sediul in Cluj-Napoca - s-a evidentiat prin incasari de 31,75 milioane de lei. Totodata, la data de 1 septembrie 2014, la Ministerul Finantelor Publice a fost inregistrata compania activa Pilkington International, cu sediul in municipiul Bucuresti, care nu a depus deocamdata niciun raport financiar, nefiind luata momentan in evidenta ca platitor de impozit pe profit, de accize si TVA, insa din 2 septembrie 2014 achita contributiile specifice datorate statului (CAS, impozit pe veniturile salariale, contributii pentru asigurari de sanatate etc.). Cea mai recenta declaratie a acestui din urma agent economic, specializat in „intermedieri in comertul cu produse diverse”, atesta faptul ca firma continua sa fie activa. Informatii suplimentare, la www.nsg.com
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left