NSG: Preturi adaptate pe segmentul sticlei arhitecturale |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 03 Mar 2017 20:41 |
Pentru corporatia nipona implicata in domeniul vitrajelor NSG Group, care coordoneaza activitatea Pilkington, intervalul 1 aprilie - 31 decembrie 2016 (respectiv, primele noua luni din actualul exercitiu financiar, ce se finalizeaza in 2017) a reprezentat o perioada ce a presupus imbunatatirea perspectivelor din Europa si continuarea performantei operationale deosebite in America de Nord si de Sud, respectiv in Asia de Sud-Est, trend contracarat intrucatva de conditiile dificile ale pietei japoneze.
„In intervalul de referinta, profitul comercial a fost superior celui din intervalul similar al anului fiscal anterior, in pofida impactului de translatie indus de aprecierea yenului. Totusi, in contextul actual, in care se prefigureaza diverse fluctuatii valutare, prognoza aferenta exercitiului financiar 2016-2017 se mentine, luand o considerare o scadere mai abrupta a incasarilor, la 570 miliarde yeni (JPY) sau 4,94 miliarde USD, fata de 629,2 miliarde JPY (6,12 miliarde USD) cat am consemnat in 2015-2016, precum si un profit operational de 31 miliarde yeni (301,5 milioane USD, comparativ cu 188,7 milioane USD consemnate anterior). Practic, trebuie avut in vedere ca, intre lunile aprilie si decembrie 2016, cifra de afaceri s-a situat la 430,7 miliarde yeni (3,75 miliarde USD), in scadere fata de cele 479,6 miliarde JPY (4,18 miliarde USD) din aceeasi perioada a exercitiului fiscal trecut”, a declarat directorul financiar al NSG Group, Kenichi Morooka, la o noua intrunire organizata de NSG, in februarie a.c., pentru investitorii institutionali.
Din punct de vedere al structurii afacerilor, pe segmentul vitrajelor arhitecturale din Europa (care continua sa reprezinte 15% din rulajul mentionat anterior) s-a constatat o crestere cantitativa a vanzarilor si pretului, ca urmare a sporirii sustenabile a cererii. De altfel, in acest domeniu, preturile au fost adaptate nu numai in Europa, ci si pe alte piete in care a fost posibila implementarea unei astfel de masuri. Profitabilitatea NSG a continuat sa se majoreze, pe fondul cotatiei mai scazute a energiei si al unui nivel inalt al utilizarii capitalului, iar in domeniul parbrizelor pentru autoturisme, de asemenea, livrarile din Europa s-au majorat cantitativ. In Japonia (cu 12% din total), livrarile de sticla pentru aplicatii arhitecturale au fost deficitare, conditiile pietei fiind de asa natura incat a fost posibila o depreciere a comenzilor in cazul proiectelor comerciale, desi profitabilitatea a fost partial redresata prin cotatiile scazute ale pretului la energie si prin reducerea costurilor operationale, iar in America de Nord acest segment se afla intr-o dezvoltare continua, cu o performanta robusta, mai ales pentru sortimentele cu valoare adaugata mare, la care se poate mentine un pret sporit, chiar daca subsidiarele din regiune au avut o contributie de numai 6% la vanzarile de 430,7 miliarde JPY din perioada de referinta. In fine, in restul lumii, se constata ca nivelul cererii a inceput sa se redreseze in America de Sud, iar in Asia de Sud-Est comenzile au continuat sa se majoreze, ceea ce a facut ca rezultatele sa fie mai bune (inclusiv prin raportarea la o baza de calcul mai redusa, din cauza ca in anul anterior au existat opriri ale productiei, ca urmare a unor reparatii la uzinele din Argentina si Malaezia) si sa se situeze la 9% din rulajul total.
La randul sau, Clemens Miller, director operational al corporatiei, a explicat ca, pentru toate grupele de produse, NSG consemneaza vanzari cu precadere in Europa (38% din cele 3,75 miliarde USD aferente primelor noua luni ale anului fiscal in curs), urmand cele din Japonia (25%), America de Nord (20%) si restul lumii (17%).
In intervalul urmator NSG si-a stabilit o alta viziune strategica, urmarind consolidarea operatiunilor comerciale cu sticla arhitecturala si vitraje auto, prin asigurarea unor produse si servicii cu valoare adaugata mare. In plus, in ceea ce priveste sticla tehnica, al carui aport la incasarile totale ale grupului se plaseaza la 8%, se doreste focalizarea atentiei asupra pietelor avansate, concomitent cu alocarea unor resurse suplimentare de management, in functie de prioritati. Mai ales in Europa, noua strategie, pe segmentul sticlei arhitecturale, presupune derularea unui proces continuu de inovare, pentru a crea produse cu valoare adaugata mare (vitraje cu acoperiri speciale, sticla cu proprietati de control solar si altele), tintele stabilite urmand sa fie indeplinite pana in anul financiar 2020.
***
In Romania, activitatea Pilkington pe segmentul arhitectural este coordonata din Polonia (Pilkington Polska), Bulgaria (prin distribuitorul Lasry Glass) si Marea Britanie (departamentul de export al Pilkington Group Ltd). In schimb, sectia de vitraje auto este reprezentata in mod direct prin Pilkington Automotive Romania SA (cu 142 de angajati) care, potrivit celor mai recente date oficiale, in 2015, a raportat o cifra neta de afaceri al carei cuantum a depasit 34,79 milioane de lei, iar in 2014 a consemnat 31,75 milioane de lei, in timp ce in 2013 societatea - cu sediul in Cluj-Napoca - a consemnat incasari de 30,55 milioane de lei. Totodata, la data de 1 septembrie 2014, la Ministerul Finantelor Publice a fost inregistrata compania activa Pilkington International, cu sediul in municipiul Bucuresti, care nu a depus deocamdata niciun raport financiar, nefiind luata momentan in evidenta ca platitor de impozit pe profit, de accize si TVA, insa din 2 septembrie 2014 achita contributiile specifice datorate statului (CAS, impozit pe veniturile salariale, contributii pentru asigurari de sanatate etc.). Cea mai recenta declaratie a acestui din urma agent economic a fost depusa la 20 octombrie 2015, ceea ce atesta faptul ca, in acel moment, firma era activa. Informatii suplimentare, la www.nsg.com
|