Furnizori de sisteme
Publicat de Cosmin Dincu
31 Ian 2014 16:53
|
 Pentru corporatia nipona implicata in domeniul vitrajelor NSG Group, care coordoneaza activitatea Pilkington, intervalul aprilie-decembrie 2013 (respectiv primele noua luni ale anului financiar in curs) a reprezentat o perioada ce a presupus consolidarea rezultatelor, in acord cu estimarile initiale. „Desi pe piata internationala de sticla conditiile s-au imbunatatit vizibil, remarcandu-se o stabilizare, se impune in continuare aplicarea sustinuta a programului de restructurare, ce presupune cresterea eficientei operationale. Practic, la finele trimestrului al treilea din exercitiul fiscal curent, cifra de afaceri cumulata s-a situat la 451,2 miliarde yeni – JPY (sau 4,4 miliarde USD), in timp ce in aprilie-decembrie 2012 s-au consemnat 385 miliarde JPY (+17%). Din nefericire, majorarea raportata in JPY indica, de fapt, o stagnare in conditiile unor rate constante de schimb intre moneda japoneza si principalele valute. Ca structura, principalele vanzari continua sa fie sustinute de divizia de elemente transparente pentru industria auto, cu 224,7 miliarde JPY, urmata de cea pentru sticla arhitecturala (181,4 miliarde JPY) si de sectia de vitraje tehnice (44,4 miliarde JPY). Pe segmentul arhitectural situatia a continuat sa fie eterogena, insa, din cele 451,2 miliarde JPY, circa 16% au revenit subsidiarelor specializate din Europa, 12% celor din Japonia si 4% filialelor nord-americane, vanzarile din restul lumii avand o cota de 8%. Totusi pe plan european, inclusiv in partea de est a continentului, vanzarile de vitraje pentru constructii (exprimate in moneda unica) s-au diminuat cu 10% in perioada de raportare, pana la 525 milioane de euro. In schimb, in Japonia s-a remarcat o majorare usoara, la 56 miliarde JPY, pe fondul unei mentineri a preturilor de comercializare. La nivelul Americii de Nord, in pofida sporirii costului de achizitie, comenzile optime au determinat rezultate de 180 milioane USD in sectorul arhitectural, anuland efectele negative ale livrarilor mai reduse de sticla speciala pentru aplicatii ce tin de energia solara. In celelalte zone de referinta trebuie remarcate conditiile economice deosebit de favorabile din America de Sud si Asia de Sud-Est, ce au dus la o sporire a incasarilor in monede locale”, a declarat presedintele-director general al NSG Group, Keiji Yoshikawa.
***
In Romania, activitatea Pilkington pe segmentul arhitectural este coordonata din Polonia (Pilkington Polska), Bulgaria (prin distribuitorul Lasry Glass) si Marea Britanie (departamentul de export al Pilkington Group Ltd). In schimb, sectia de vitraje auto este reprezentata in mod direct prin Pilkington Automotive Romania SA care, in 2012, a raportat o cifra neta de afaceri al carei cuantum a depasit 33,4 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.nsg.com
|