Compania Panel Land se incadreaza de la an la an pe un trend ascendent din punct de vedere al vanzarilor. Astfel, in 2013 cifra de afaceri a fost de 17,7 milioane de lei, cu 8% mai mare fata de cea aferenta exercitiului financiar precedent. Primul semestru din 2014 s-a incheiat cu vanzari de 9 milioane de lei, reprezentand o sporire de 20% in raport cu perioada de referinta. Exporturile au consemnat, la randul lor, o imbunatatire de 15% in anul anterior, in timp ce intervalul ianuarie - iunie a.c. au reprezentat 39% din cifra de afaceri. "Datele curente ne indreptatesc sa preconizam ca, la finele perioadei curente de raportare fiscala, vom consemna o crestere de 17% in planul vanzarilor. Produsul cel mai solicitat continua sa fie panelul plan alb realizat din PVC, cu o pondere de 66% in vanzari, urmat de modelul colorat cu 21% si de panelurile HPL/HDF, avand cote de 13% din vanzari. Atat pe segmentul produselor din PVC, cat si pe cel HPL venim in intampinarea clientilor nostri cu oferta de culori speciale, folosite de regula de producatorii de tamplarie la lucrarile pentru export, precum si pe piata autohtona, la proiectele cu un design exclusivist. O noutate este aceea ca, incepand cu luna septembrie a.c., lansam productia panelurilor ornamentale din PVC, destinate utilizarii la realizarea de usi. Portofoliul Panel Land va include o gama diversa de modele, clientii putand sa aleaga dintr-o multitudine de sortimente, cuprinzand geamuri pictate, precum si cu baghete ornamentale de diferite nuante. Desi relatiile de afaceri cu partenerii nostri, furnizori si clienti, se deruleaza fluent si fara probleme, o dificultate majora cu care ne confruntam este reprezentata de concurenta neloiala, practicata de societati care efectueaza importuri din tari din zona extracomunitara si care isi plaseaza produsele pe piata din Romania, fara a emite documentele fiscale legale. Din nefericire, noi nu putem adopta masuri de prevenire a acestui fenomen, singurele in masura sa o faca fiind autoritatile publice. Acesta este motivul pentru care nu putem evalua corect cota proprie de piata, dar calculand portofoliul clientilor existenti in Romania - depozite angro si producatori importanti de tamplarie din PVC - estimam un procent de peste 70% de ocupare acestui domeniu. Conform istoriei economice, recesiunile importante au o periodicitate de aproximativ doua decenii. Efectele fiecarui astfel de dezechilibru se resimt pe parcursul multor ani si duc la reducerea vitezei de dezvoltare. De aceea, consideram ca trebuie sa ne obisnuim cu ritmul actual de evolutie si cu posibilitatile pietei interne, dar, totodata, sa ne orientam inclusiv spre export, mai ales spre regiunile unde exista cerinte pe care avem posibilitatea sa le satisfacem in mod optim", a declarat Andrea-Oana Radu, director executiv al societatii. Informatii suplimentare, la
www.panelland.eu