PROCEDURILE post-fuziune asigura un trend ascendent pentru dormakaba |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 20 Mar 2017 10:24 |
Dupa ce inceputul anului 2016 a consemnat definitivarea fuziunii la nivel central, de la data de 1 iulie a anului precedent, entitatile locale Dorma si Kaba au devenit dormakaba Romania. Practic, la nivel national Dorma a preluat partenerii Kaba, iar in prezent, dupa completarea echipei locale, aproape toate produsele din portofoliu sunt oferite partenerilor prin intermediul noii entitati comerciale. In continuare, Laviniu Hodut, country manager dormakaba Romania, se refera la evolutia companiei si la perspectivele immediate.
- Care a fost performanta financiara in 2016, raportata la anul anterior si ce obiective aveti pentru 2017?
- Anul precedent a reprezentat un nou inceput pentru noi, odata cu finalizarea fuziunii dintre cele doua companii. Trebuie spus ca aportul in cifra de afaceri a reprezentantei din Romania a fost important, astfel incat fata de 2015, daca insumam rezultatele celor doua branduri obtinute pe piata locala, am inregistrat un avans ce depaseste 25%. Ne asteptam ca trendul crescator sa se mentina si in actualul exercitiu financiar, ca urmare a optimizarii proceselor si procedurilor post-fuziune.
- Cum caracterizati cererea pe segmentul produselor premium aflate in portofoliul dormakaba?
- Solutiile premium se adreseaza unui segment de piata care este extrem de dinamic, format din companii internationale care cunosc avantajele pe care produsele noastre le aduc afacerii lor. Partenerii prin care ne promovam sistemele in Romania sunt distribuitorii specializati pe fiecare dintre categoriile pe care le avem in portofoliu. De altfel, in ultimul an am livrat solutii pentru mai multe proiecte realizate de catre colaboratorii nostri fie pe segmentul comercial sau bancar, fie pe cel al unitatilor de productie si cladirilor de birouri.
- Cum decurge procesul de integrare dintre Dorma si Kaba?
- Ca orice mutare de acest nivel, am avut si inca mai experimentam turbulente, dar pot spune ca provocarile cele mai mari au fost depasite. Exista si cateva categorii de produse, extrem de specializate, care sunt in continuare livrate direct de echipele de la unitatile de productie din Europa, care se ocupa de dezvoltarea si implementarea lor. Legat de resursa umana, continuam procesul de reasezare, acelasi lucru intamplandu-se si in cadrul fabricilor noastre. Noul business a devenit mult mai complex, iar asteptarile sunt foarte mari.
- Care sunt elementele principale ale strategiei de marketing implementate in perioada urmatoare pe piata din Romania?
- Principalul obiectiv este sa preluam forta celor doua branduri si sa construim noua identitate a unuia dintre cei mai importanti furnizori mondiali din domeniu. Asadar, perioada urmatoare va fi dominata de actiuni de rebranding, ce vor viza atat materialele de promovare, cat si noile insemne de identitate care se vor regasi pe produsele noastre. Exista un departament in Germania care lucreaza la o strategie in acest sens.
|