SELENA: Crestere de 22% a vanzarilor |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 12 Feb 2010 11:30 |
Conducerea grupului de firme Selena - implicat in productia si distributia de materiale chimice pentru constructii - a anuntat ca, la finele primelor trei trimestre din 2009, veniturile au insumat 479,3 milioane de zloti (PLN), valoare corespunzatoare sumei de 118,4 milioane de euro, in crestere cu 22,1% fata de perioada similara a anului precedent. Totodata, profitul net s-a situat la 21 milioane PLN, respectiv 5,18 milioane de euro (+21,1%, daca se ia in calcul o baza anuala de raportare). "In pofida declinului continuu al pietelor-tinta ale grupului si fluctuatiilor ratei de schimb dintre zlot si euro, in cel de-al treilea trimestru din 2009 grupul Selena a reusit sa marcheze o sporire de 40% a vanzarilor in comparatie cu acelasi interval din 2008. Intre lunile ianuarie-septembrie, Selena a inregistrat o sporire a livrarilor atat pe piata poloneza, cat si pe cele internationale, remarcandu-se o majorare cu peste 24 milioane PLN in raport cu veniturile din 2008 (in primul caz), respectiv cu 62,5 milioane PLN (in cea de-a doua situatie). Cresterea incasarilor in ceea ce priveste activitatea din afara granitelor Poloniei s-a datorat integrarii companiei Quilosa (firma cu o cifra de afaceri de 34 milioane PLN, care a consemnat o sporire a incasarilor pe pietele emergente din Ucraina, Bulgaria si Kazahstan. De asemenea, intrucat exportul constituie principala activitate a concernului, aprecierea euro fata de moneda poloneza a fost o alta premisa favorabila cresterii vanzarilor", se arata intr-un comunicat al grupului. De altfel, un eveniment notabil pentru Selena in cel de-al treilea trimestru din 2009 a fost reprezentat tocmai de achizitia a 51% din actiunile firmei spaniole Industrias Quimicas Lowenberg (Quilosa), specializata in fabricarea de materiale chimice pentru constructii si domeniile conexe. Astfel, la data de 30 septembrie 2009, capitalul fix detinut de Selena a ajuns la 608,7 milioane PLN.
Marile retele comerciale - modul preferat de distributie In perioada analizata, managerii grupului Selena au continuat sa implementeze strategia de expansiune a retelei de distributie pe pietele locale. In zona Europei Centrale si de Est, au fost initiate vanzarile prin intermediul marilor retele de magazine specializate (de tip Do-It-Yourself - DIY), cum ar fi: Baumax - Ungaria, Leroy Merlin - Federatia Rusa, Kazmart - Kazahstan etc. Potrivit declaratiilor conducerii societatii, Selena a devenit lider in ceea ce priveste comercializarea de spuma poliuretanica si sigilanti in cele doua retele-cheie de retail din Ucraina: Epicentrum si Nowa Linia. Cu toate ca recesiunea s-a prelungit, holdingul si-a indreptat eforturile, in continuare, pentru a integra noile entitati economice, a-si dezvolta gama de produse si a optimiza costurile. "Rezultatele pozitive s-au evidentiat si in ceea ce priveste profitul operational al Selena (auditat potrivit standardului EBIT - Earnings Before Interest and Taxes - venituri stabilite inainte de achitarea dobanzilor si taxelor). La data de 30 septembrie 2008 acest indicator s-a situat la 35,4 milioane PLN, in comparatie cu 27 milioane PLN in intervalul similar din 2008. Trebuie remarcat si faptul ca majorarea veniturilor - pe o baza de calcul trimestriala - s-a datorat rezultatelor optime ale unor subsidiare din Federatia Rusa (+25% fata de trimestrul al doilea, excluzand veniturile firmei Kvadro - preluata in luna aprilie), respectiv Turcia (+100%). In acelasi timp, in Polonia s-a consemnat o majorare de 20% a vanzarilor. Pe termen scurt si mediu, ne-am propus sa ne orientam pe piata din Asia, pentru a putea profita de oportunitatile determinate de cresterea economica din acea zona. In prezent, o unitate de productie a spumelor poliuretanice si sigilantilor se afla in plin proces de constructie, in provincia Nantong, din China (langa Shanghai). Fabrica reprezinta cea mai importanta investitie a grupului si va deveni operationala la finele lui 2010. Activitatea pe pietele din Extremul Orient si in alte zone emergente ar trebui sa compenseze intr-o oarecare masura declinul cererii din Europa Centrala. In aceasta parte a continentului european, consideram ca starea negativa se va manifesta si in 2010, ca urmare a reducerii volumului de investitii pe piata imobilelor rezidentiale. Deocamdata, ramanem precauti, dorind sa observam daca primele semne de revenire pe anumite piete est-europene pot fi considerate sustenabile. Din acest motiv, aplicam si in perioada urmatoare o strategie conservatoare de afaceri, care presupune o politica stricta de management al creantelor si optimizarea costurilor", a declarat Krzysztof Domarecki, Chief Executive Officer al Selena FM SA (compania-mama din cadrul grupului). Informatii suplimentare, la www.selenafm.com (C.D.) |