Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
01 Iul 2025 06:15
|
.jpg) Furnizorul polonez de spuma poliuretanica (PU) si produse chimice pentru constructii, Selena, a generat un profit brut de aproape 6 milioane de euro in primul trimestru al anului 2025. Venitul operational EBIT al a fost de 6,8 milioane de euro in aceeasi perioada, ceea ce reprezinta o crestere de peste 6% fata de anul trecut. De asemenea, compania a raportat o majorare de 4,6% a profitului net din activitati continue, ajungand la 4,7 milioane de euro, precum si un profit brut de 5,9 milioane de euro. Aceste rezultate demonstreaza pozitia stabila si rezistenta la conditiile economice nefavorabile, care au fost deosebit de vizibile in industria constructiilor in primele luni ale anului, considera analistii companiei. Inceputul lui 2025 a fost dificil pentru sector, in conditiile in care situatia pietei globale, in special contextul geopolitic, a dus la o scadere a cererii de produse chimice pentru constructii. In Polonia, cresterea costurilor, impozitarea excesiva si preturile relativ ridicate ale materiilor prime si ale aprovizionarii impiedica in continuare cresterea industriei, iar Oficiul Central de Statistica confirma starea precara a sectorului. Rapoartele recente arata ca productia din sectorul constructiilor si al asamblarii a scazut cu 1,1% in luna martie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In plus, conform calculelor analistilor guvernamentali, numarul locuintelor finalizate a scazut cu 4,6% in primul trimestru comparativ cu aceeasi perioada din 2024. In ciuda situatiei complicate a pietei si a incertitudinii economice globale, Selena si-a mentinut insa pozitia stabila de lider al industriei. Cheia stabilitatii a fost reprezentata de o gestionare atenta a operatiunilor si stabilirea de obiective si directii care sa se adapteze dinamic la conditiile in permanenta schimbare, au mai opinat oficialii Selena. In lunile urmatoare, se intentioneaza continuarea directiilor de dezvoltare, ce vizeaza concentrarea pe diversificarea in continuare a portofoliului prin fuziuni si achizitii atat pe plan intern, cat si la nivel global. Aceste eforturi vor fi sustinute de initiative de marketing care promoveaza produse de cea mai inalta calitate, adaptate nevoilor contractorilor profesionisti din domeniul constructiilor.
|