SISECAM a platit trei milioane de euro pentru achizitia Glasscorp |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 24 Dec 2013 08:44 |
Managerii corporatiei Sisecam, unul dintre cei mai importanti producatori regionali de sticla pentru aplicatii arhitecturale, au anuntat ca, in acelasi timp cu majorarea cifrei de afaceri din ianuarie-septembrie 2013, holdingul si-a consolidat pozitia pe pietele din Uniunea Europeana, cu precadere in Romania si Germania. „Dupa cum se cunoaste, in iulie 2012 grupul Sisecam a achizitionat 90% din actiunile firmei Glasscorp SA – Buzau, pentru care a alocat peste trei milioane de euro (din care circa doua milioane de euro s-au achitat cu bani lichizi si un milion de euro s-au constituit ca suma curenta ce trebuie platita in legatura cu aceasta tranzactie). La 30 septembrie a.c., fondul comercial - goodwill (valoarea intangibila a unui activ detinut de o firma, care are insa o componenta cuantificabila intr-o afacere, cum ar fi reputatia companiei in randul clientilor sai) a fost evaluat la 15,8 milioane de lire turcesti – TRY (sau 7,88 milioane de dolari – USD, intrucat aceasta reprezinta moneda principala pentru grup), ceea ce ne permite castigarea unei cote privilegiate de piata in Romania, masura fiind urmarita in cadrul unei strategii mai ample, orientate spre pietele emergente. Mai mult, dupa achizitie, Glasscorp SA a contribuit cu 2,46 milioane TRY (aproape 1,22 milioane USD) la rezultatele financiare ale companiei-mama si cu o suma asemanatoare la profitul acesteia. In mai 2013, Sisecam a preluat integral actiunile societatii germane Fritz Holding GmbH, tranzactia avand o valoare de trei milioane de euro. In acest caz, fondul comercial (calculat partial, deoarece o valoare mai exacta se va obtine intr-un termen de 12 luni de la achizitie) are un nivel superior celui din Romania, insa si contributia firmei Fritz Holding (momentan neconsolidata) este mai consistenta (respectiv vanzari de 143,2 milioane TRY sau 71,5 milioane USD si profit de 11,4 milioane TRY sau 5,7 milioane USD)”, se arata intr-un comunicat al Sisecam. In consecinta, grupul din Turcia a raportat pentru primele trei trimestre din 2013 o cifra de afaceri neta externa (pe sectii) si consolidata de 4,2 miliarde TRY (sau 2,09 miliarde USD), din care 1,14 miliarde TRY (sau 569 milioane USD) au revenit diviziei de vitraje float, circa un miliard TRY (501,6 milioane USD) celei de sticlarie, 1,15 miliarde TRY (574 milioane USD) departamentului de ambalaje etc. In aceeasi perioada a exercitiului financiar anterior, Sisecam a raportat vanzari nete consolidate de 3,98 miliarde TRY (1,98 miliarde USD), din care 909,9 milioane TRY (454 milioane USD) au constituit aportul sectiei de sticla float.
***
Prin intermediul strategiei de afaceri, cu tinte sustenabile pe termen lung, Sisecam vizeaza sa devina al treilea mare producator de sticla din intreaga lume, actualmente productia anuala totalizand 3,7 milioane de tone de elemente vitrate. Cu ajutorul companiei Trakya Cam, in cadrul careia detine 70% din actiuni si care are o capacitate de 1,8 milioane de tone pe an, Sisecam a furnizat in 2012 sticla float in valoare de 697 milioane USD (fata de 751 milioane USD in 2011), utilizata preponderent in industria de tamplarie (75%), in cea auto (20%), pe piata de mobilier si amenajari interioare (5%) etc. Ca structura, 70% din livrari se efectueaza in Turcia si 30% in restul lumii, dar se are in vedere sporirea gradului de expunere internationala. In acest sens, este prevazuta instalarea altor cinci linii de productie, care sa se adauge celor sase operationale in Turcia si celei din Bulgaria, investitiile fiind posibile si prin prisma faptului ca Trakya Cam are o valoare de piata evaluata la un miliard USD. Informatii suplimentare, la www.sisecam.com
|