SOMFY: Crestere organica de 5,2% a vanzarilor in primul semestru din 2018 |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 24 Aug 2018 07:09 |
Managerii corporatiei Somfy au confirmat, recent, ca veniturile consolidate consemnate in primul semestru din 2018 s-au majorat cu +2,7% in termeni reali (sau cu +5,2% pe baze de comparare tip LFL - like-for-like), pe fondul sporirii afacerilor in toate regiunile globului, ceea ce reprezinta o situatie remarcabila, date fiind efectele fluctuatiei cursului de schimb valutar. De asemenea, s-a luat decizia recalcularii vanzarilor actuale si celor aferente anului 2017, intrucat conducerea grupului a luat decizia continuarii activitatii prin focalizarea atentiei asupra marcii istorice Somfy si asupra celor complementare (Asa, BFT si Simu - capete de afis in domeniul cladirilor conectate), in timp ce - de acum inainte - subsidiara chineza Dooya va fi administrata ca o entitate autonoma, in parteneriat cu actionarul minoritar. In acest scop, au fost adoptate deja noi reguli de guvernanta corporativa, fara a implica schimbari in structura capitalului, pentru a exercita controlul ambivalent asupra Dooya. De aceea, potrivit standardelor IFRS, vanzarile din primul semestru a.c. si cele din perioada corespunzatoare a lui 2017 au fost recalculate, pentru asigurarea principiilor juste de comparare. Ar mai trebui adaugat ca, in anul financiar 2017, Dooya a avut un aport de 152,7 milioane de euro la rulajul corporatiei, din care 72,9 milioane de euro in prima jumatate a acelui exercitiu financiar.
„Practic, vanzarile recalculate (fara aportul Dooya) ale Somfy din ianuarie-iunie 2018 au depasit 586,1 milioane de euro, iar in acelasi interval din 2017 s-au consemnat 570,6 milioane de euro, astfel incat consideram ca rata de majorare a rulajului a fost optima, cu un indicator LFL de +5,2%. Totusi, incetinirea ritmului de crestere in termeni reali (fata de cel specific semestrelor anterioare din 2016 si 2017) s-a datorat impactului negativ dat de cursul de schimb valutar (-14,5 milioane de euro), precum si unei baze comparative anterioare mult mai solide. Totodata, vanzarile nu au mai beneficiat de conditii favorabile in Franta (unde s-a constatat o ponderare a efectului dat de scutirile de taxe legate de tranzitia spre un consum energetic eficient), in SUA (unde s-au semnalat masuri protectioniste, concomitent cu o restructurare a principalului partener comercial al Somfy) si in Orientul Mijlociu (instabilitatea mediului politico-economic). Trendul a ramas (sau a devenit) ascendent spre sfarsitul intervalului analizat in multe tari sau regiuni din intreaga lume, mai ales in Franta, Asia-Pacific (exclusiv China), Europa Centrala si de Est sau America de Sud, situatia fiind insa provocatoare in Germania, America de Nord, China si Africa-Orientul Mijlociu, cu fluctuatii ale indicatorilor LFL”, se arata intr-un comunicat al societatii.
Potrivit documentelor financiare, cele mai notabile performante in cele sase luni analizate (calculate in premiera din 2018 pe baza locului de efectuare a comenzilor si, implicit, pe baza destinatiei vanzarilor) au fost raportate de subsidiarele din Europa Centrala si de Est (+9,6% pe baze LFL), precum si cele din America de Sud si Centrala (+9,3% LFL), Asia-Pacific (+9% LFL) si Franta (+7% LFL). Aceste performante au fost afectate de factorii mentionati anterior, care au determinat fluctuatii in Europa de Nord (+5,1% LFL), Europa de Sud, cu +4,9% LFL, Germania (+2,4% LFL), America de Nord (+1,8% LFL) si, mai ales, in ceea ce priveste activitatea filialelor din Africa si Orientul Mijlociu (+0,9% LFL) si China (-4,4% LFL).
Comentand aceste rezultate, presedintele consiliului director, Jean Guillaume Despature, a anuntat ca „desi, in general, primul semestru din 2018 a fost marcat de diverse probleme, la care s-au adaugat si fluctuatiile valutare cu impact asupra ratei de crestere a cifrei de afaceri si, intr-o masura mai mica, asupra profitabilitatii operationale (ca rezultat al aprecierii continue a euro fata de alte valute importante), cele mai recente produse inovatoare ale Somfy s-au dovedit a avea un mare succes. Astfel, se valideaza acuratetea strategiei de inovare adoptate de Somfy, focalizata pe digitalizare, precum si politica pe care am adoptat-o la nivel de grup, in vederea expansiunii internationale. Suntem in general multumiti sa raportam o crestere organica (LFL) de +5,2% a vanzarilor, desi majorarea rulajului la nivel de grup (fara aportul Dooya) a fost de +7,2% LFL in ianuarie-iunie 2016 si +8,2% LFL in semestrul intai din 2017”.
***
Corporatia Somfy - lider global in sectorul de automatizari pentru elemente de inchidere destinate cladirilor rezidentiale si comerciale, respectiv un operator-cheie al noii piete a «caselor conectate» - a confirmat, inclusiv prin cele mai recente rapoarte de activitate (intitulate „Better Living”), faptul ca nivelul cifrei de afaceri aferente anului 2015 s-a plasat la 1,06 miliarde euro, in crestere cu +8,1% fata de 2014, cand s-au evidentiat 981,7 milioane de euro, in timp ce in 2013 rulajul s-a cifrat la 922,8 milioane de euro. Totodata, pentru 2016, s-au raportat vanzari consolidate de 1,1317 miliarde euro. In acelasi timp, rezultatele consolidate confirma actualmente, pentru 2017, un rulaj de 1,2466 miliarde euro. Datele din ultimii doi ani vor fi, totusi, recalculate, pentru a exclude aportul destul de consistent al subsidiarei chineze Dooya.
Holdingul (aflat in proprietatea familiei Despature, care controleaza minimum 65% din actiuni) este prezent in 58 de tari din intreaga lume si are 125 de filiale, ce promoveaza trei solutii de automatizare pentru mediul rezidential (Home & Building, solutii conectate si acces), respectiv produse pentru mai multe aplicatii distincte: obloane si copertine, solutii de interior, fatade cu performante inalte, management al accesului, securitate si domotica, porti, usi de garaj, grilaje de securitate etc. De asemenea, corporatia lucreaza cu mai mult de 8.000 de angajati, are opt fabrici si 50 de centre logistice active in intreaga lume.
Grupul francez este reprezentat si in tara noastra printr-o subsidiara proprie, cu sediul in Brasov, ce are opt angajati (cu unul mai mult in 2017 ca in anul anterior), iar societatea este clasificata (conform CAEN) in categoria „comert cu ridicata de componente si echipamente electronice si de telecomunicatii”. Conform situatiei financiare depuse la Ministerul Finantelor Publice, care cuprinde cele mai recente informatii referitoare la bilantul societatii, cifra de afaceri neta a Somfy Romania s-a plasat in 2017 la mai mult de 7,69 milioane de lei, consemnandu-se un profit net de 495.454 lei, in 2016 s-au raportat 6,57 milioane de lei si 692.160 de lei, in timp ce in 2015 aceste cifre au indicat peste 4,97 milioane de lei (in conditiile unui profit net de 562.917 lei), in 2014 s-au evidentiat 3,62 milioane de lei (si o pierdere de -17.492 lei), in 2013 rulajul s-a plasat la 3,26 milioane de lei (intr-un context de profitabilitate), iar in 2012 incasarile au fost de 3,37 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|