VIOHALCO: Majorare semnificativa pe segmentul aluminiului |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 02 Oct 2015 20:14 |
Dupa transformarea companiei elene Viohalco SA intr-un grup de tip holding, cu sediul administrativ in Bruxelles – Belgia, rezultatele operationale s-au imbunatatit vizibil, astfel incat corporatia a inregistrat performante notabile in primele sase luni a.c., pe toate segmentele operationale. In plus, s-a revenit la profitabilitate, prin consemnarea unei sume de 10 milioane de euro, comparativ cu pierderea evaluata la 50 milioane de euro din ianuarie-iunie 2014. Astfel, managerii corporatiei au aratat in cadrul celui mai recent raport financiar faptul ca, in primele sase luni ale anului in curs, in pofida unei situatii provocatoare de natura macroeconomica, toate cele trei segmente de afaceri (aluminiu, cupru si cabluri, respectiv otel si tubulatura) au fost performante, fiind sustinute si de aprecierea USD si GBP fata de euro, ceea ce a dus la cresterea competitivitatii, sporirea cererii pe plan international, precum si la rate mai mari de rentabilitate pe baza mixului imbunatatit de produse, a preturilor superioare de conversie si a cotatiei reduse a petrolului. „In termeni de performanta financiara, cifra de afaceri consolidata din primele sase luni ale lui 2015 s-a apreciat cu 18%, pana la 1,721 miliarde euro (comparativ cu 1,455 miliarde euro din semestrul intai al lui 2014), mai ales din cauza cresterii cantitative a vanzarilor, cu precadere in cadrul diviziilor de cupru si cabluri, respectiv otel si tubulatura din otel. Interesant este faptul ca nivelul comenzilor s-a majorat puternic in toata Europa (exceptand Grecia), ceea ce ne-a permis sa ne securizam pozitia financiara si sa derulam in continuare programul de investitii destinat optimizarii sectiei de aluminiu, ce vizeaza dublarea capacitatii productive la fabrica Bridgnorth din Marea Britanie (motiv pentru care s-a alocat suma de 20,9 milioane de euro in semestrul intai), precum si cresterea calitatii produselor si expansiunea pe noi piete la unitatea din Oinofyta (15,8 milioane de euro)”, se precizeaza intr-un comunicat al corporatiei.
Pe segmentul aluminiului, in perioada de referinta s-au consemnat venituri de 655 milioane de euro (+28%), insa majorarea s-a datorat cu precadere livrarilor de produse sub forma de role (realizate de Elval, Symetal si Bridgnorth Aluminium). Trendul puternic ascendent a fost intrucatva subminat de capacitatea mai redusa de a indeplini imediat comenzile, toate unitatile de productie functionand la maximum, dupa cum explica managerii companiei. In sectorul extrudarii nu s-au mai consemnat pierderi, iar cotatiile mai mari din prima parte a anului in curs, afisate in cadrul Bursei de Metale din Londra (LME), au contribuit, de asemenea, la cresterea incasarilor.
Pe termen scurt, in domeniul aluminiului, se asteapta o majorare a cererii pe plan international, iar in Grecia, pe fondul gradului redus de expunere a Viohalco pe aceasta piata, deteriorarea continua a mediului economic nu mai reprezinta un risc pentru corporatia ce a decis sa-si mute sediul social in Belgia si sa se listeze la Euronext. Actualmente, circa 15% din veniturile anuale consolidate ale Viohalco se realizeaza in Grecia, iar anumite probleme legate de export (referitoare la indisponibilitatea autocamioanelor) au fost solutionate prin identificarea cu succes a altor mijloace de transport.
***
Infiintat in anul 1937, holdingul Viohalco detine controlul asupra activitatii mai multor societati – sau grupuri de firme, avand participatii in cadrul a 90 de companii, 7 dintre acestea fiind listate la Bursa din Atena. Dintre acestea se remarca, printre multe altele, Elval, Halcor, Hellenic Cables, Corinth Pipeworks si Etem. Pe piata romaneasca, Viohalco este activa prin intermediul Steelmet si Elvial (o subsidiara a Elval SA), coordonand direct compania Icme Ecab SA (implicata in productia de cabluri). De asemenea, are 28 de fabrici in 6 tari (Grecia, Bulgaria, Romania, Rusia, fosta Republica Iugoslava a Macedoniei – FYROM si Marea Britanie), o retea comerciala dezvoltata in 21 de state, iar produsele sale sunt distribuite direct sau indirect in 80 de tari din intreaga lume. Informatii suplimentare, la www.viohalco.com
|