„Pentru Akzo Nobel Powder Coatings SA, anul 2019 este unul in care segmentul comercializarii produselor destinate ferestrelor si usilor termoizolante a evoluat excelent. Deja, in primele noua luni a.c., cifra de afaceri pe acest segment este cu 20% mai mare decat totalul din 2018. Pe final de an, constatam o usoara incetinire a comenzilor specifice, ceea ce ne face sa estimam o cifra de afaceri in stagnare pentru 2020, dar care oricum va avea un nivel ridicat fata de ultimii patru ani. In 2019, portofoliul de clienti de pe acest segment de activitate s-a extins, in timp ce productia colaboratorilor existenti a cunoscut, de asemenea, o crestere importanta. Majorarea numarului de parteneri nu a avut loc, in cazul nostru, datorita unor noi operatori aparuti pe piata, ci datorita atragerii unor companii cu traditie, care au inceput sa foloseasca tot mai mult produse de calitate, in detrimentul celor mai ieftine. Aceasta tendinta este evident dictata de cererea clientilor finali, care pun un pret tot mai mare pe calitate si inteleg ca acest lucru se obtine si cu un cost mai mare, pe care sunt insa dispusi sa-l plateasca. Putem astfel sa prognozam o mentinere a vanzarilor in acest domeniu de activitate, pe care il consideram unul profitabil pentru piata autohtona, datorita mixului de clienti pe care il avem. Dintre acestia, colaboratorii mari activeaza atat pe piata interna, cat si pe cele externe (europene), astfel incat o eventuala scadere a uneia din acestea va fi destul de bine compensata de celelalte. In acelasi timp, in Romania, avem de multi ani in derulare parteneriate cu toti marii furnizori de profile si, ca de obicei in astfel de cazuri, increderea castigata in acest timp de ambele parti usureaza colaborarea. Din acest motiv, nu intampinam mari probleme nici in ceea ce priveste parteneriatele cu producatorii de tamplarie termoizolanta. Akzo Nobel este un nume binecunoscut pe aceasta piata, iar produsele noastre sunt utilizate peste tot in lume la cladiri care sunt simboluri ale arhitecturii moderne, precum si ale calitatii si ale sustenabilitatii. Revenind la perspective, in general, se pare ca ritmul de crestere a pietei interne se va pondera usor in 2020, datorita lipsei unor strategii integrate de atragere a unor noi investitii, insa nu credem ca acest lucru ne va afecta rezultatele. Pe termen scurt si mediu, vom incerca sa introducem pe piata locala noi game de produse. In primul rand, este vorba despre faptul ca Akzo Nobel lanseaza gama X-PRO, care include noi formule de produse rezistente la zgarieturi. Uneori, in cursul manipularii sau al transportului reperelor deja vopsite, acestea se pot zgaria. Am raspuns acestor cerinte ale clientilor si am adaugat noua formula imbunatatita in gama Interpon D, atat pentru sortimentele cu durabilitate standard - Interpon D1036, cat si pentru produsele superdurabile Interpon D2525. Pentru a-si dovedi duritatea, produsul a fost supus unor teste riguroase folosind echipamentele de verificare standard din industrie - Martindale. Scorurile de retentie ridicate sunt o dovada a rezistentei imbunatatite la zgarieturi a stratului. Lansarea a fost initiata cu primele zece cele mai vandute produse din D1036 Satin & Matt, iar ulterior, pana in prezent, peste 600 de clienti din Europa au primit produsele recent formulate. Akzo Nobel va continua sa adauge valoare acestui proces, deoarece, in lunile urmatoare, vom transfera toate produsele Interpon D1036 si D2525 ramase in seria Satin & Matt in gama X-Pro”. Informatii suplimentare, la
www.interpon.ro