Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DAFERMANN: Crestere semnificativa a vanzarilor in primele luni din 2011
DAFERMANN: Crestere semnificativa a vanzarilor in primele luni din 2011
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 14 Iun 2011 10:10
Compania Dafermann, din Bacau, a fost infiintata in anul 1994 si s-a specializat in domeniul distributiei de geamuri si oglinzi incepand cu 2001. O componenta de baza a gamei sortimentale - cu o pondere de circa 95% in total - este reprezentata de modelele destinate domeniului architectural, cum ar fi: sortimente float, soft, de control solar, geamuri reflexive si colorate, laminate etc. Dintre principalii furnizori de sticla se disting: Sisecam - Bulgaria, Saint - Gobain Romania, Henghao Glass si Qingdao Glass - China , PPG - SUA. In continuare, directorul general al firmei, Daniel Iutis, ofera informatii despre contextul economic in care s-a desfasurat activitatea specifica din ultima perioada.
 
Cum se deruleaza activitatea de livrare a companiei?
Asiguram distributia intregii game de geamuri si oglinzi cu mijloace logistice proprii (detinem un numar de 5 autocamioane echipate cu macarale) sau direct de la fabricile producatorilor parteneri. Avem capacitatea de a acoperi cea mai mare parte din teritoriul tarii, termenele de livrare fiind de 2 - 3 zile, in functie de comenzile primite de la clienti. De asemenea, detinem 4 hale de depozitare in municipiul Bacau, cu o suprafata de circa 4.000 de mp, avand o capacitate de stocare de circa 3.000 de lazi. In momentul de fata avem pe stoc aproape 2.200 de lazi de geamuri si oglinzi, ceea ce ne permite sa onoram orice comanda formulata de partenerii nostri.
 
Cum se structureaza oferta specifica de vitraje?
Din categoria vitrajelor destinate realizarii de geam termoizolant si care se regasesc permanent in stoc putem enumera sortimentele tip: float, Low-E soft, de control solar, oglinzi si geam laminat (livrate de Sisecam - Turcia si Saint Gobain - Romania), geam decorativ (15 modele), geam satinat clar si bronz, precum si gama de geamuri ornamentale (Krizet, Screen, Crossfield, Delta 2 clar si bronz, nisip clar si bronz, Chinchilla clar si bronz, Kura clar si bronz (livrate de Henghao Glass - China), geamuri reflexive (bronz, clar, gri) cu grosimi de 4, 5 si 6 mm si modele colorate in masa (bronz, gri), cu grosimi de 4, 6, 8 si 10 mm (livrate de PPG - SUA); geamuri reflexive (bronz, albastru si verde) si colorate in masa (bronz, albastru, verde), oglinzi color (bronz si gri) (livrate de Qingdao Glass - China) si altele. Ponderea modelelor comercializate in vanzarile totale este urmatoarea: float, soft si de control solar (circa 70%), geam reflexiv si colorat in masa - PPG SUA (circa 10%), respectiv geam ornamental (15%). Livrarile se efectueaza preponderent in tara comparativ cu Capitala, cei mai multi beneficiari fiind localizati in Moldova.
 
Prezentati situatia financiara din intervalul 2009 - 2011 si strategia proprie de dezvoltare.
Cifra de afaceri obtinuta in 2009 a fost de aproximativ 19 milioane de lei, iar in 2010, de 22 milioane de lei. Pentru 2011 suntem optimisti in ceea ce priveste evolutia cifrei de afaceri, tinand cont de faptul ca vanzarile din primele patru luni ale anului 2011, comparativ cu 2010, au sporit cu mai multde circa 80%. Avem un parteneriat deosebit cu banca RBS - Bacau, care ne-a sprijinit in ultimii ani si ne-a ajutat sa ne consolidam pozitia pe piata. Suntem in permanenta preocupati de dezvoltarea de noi relatii cu diversi furnizori de geamuri si oglinzi si cautam sa achizitionam geamuri la preturi competitive pentru a veni in spriijinul clientilor cu conditii exceptionale de pret si plata. Totodata, am stabilit contacte cu cateva fabrici din Orient si Africa, de unde achizitionam: geamuri ornamentale la preturi competitive; geam float de 2 mm si antireflexiv de 2 mm, vitraje destinate unei piete noi si anume celei a producatorilor si distribuitorilor de rame pentru tablouri, precum si geam Low-E hard. Din punct de vedere al ariei de comercializare, intentionam sa o majoram in continuare, o importanta deosebita acordandu-se exportului. Ca investitii, in primele patru luni din acest an, am achizitionat o serie de sisteme de selectare pentru geamuri, cu care gestionam foarte usor livrarile la coala (peste 60 tipuri de sticla). Incercam sa ne impunem si sa fim competitivi pe un segment nou de piata, avand in vedere ca pana anul trecut, am livrat geam doar la lada si tir. Astfel, clientii nu mai sunt conditionati sa achizitioneze mai mult decat cantitatea necesara impusa de proiectele in curs de derulare. De asemenea, am modernizat o hala cu o suprafata de 1.500 mp. Alte obiective de investitii pe care le avem in vedere in 2011, constau in achizitia unui nou depozit, cu o suprafata de 3.500 mp, care ne va ajuta sa depozitam geamuri si oglinzi in cantitati mai mari, tinand cont de faptul ca aprovizionarile masive au loc in perioada ianuarie - mai a fiecarui an. Cu acest prilej, reamintesc faptul ca toata cantitatea de geam este depozitata in conditii optime ferita de intemperii si la temperaturi optime pe tot parcusul anului.
 
In ce a constat procesul de extindere pe care l-ati aplicat?
Compania noastra se afla intr-un proces continuu de expansiune, initiat in urma cu doi ani. Portofoliul de clienti include in prezent aproximativ 300 de parteneri, dezvoltandu-se permanent. Am luat decizia sa ne extindem activitatea la nivel national si sa diversificam oferta de geamuri la inceputul anului 2009, odata cu criza financiara, aceasta fiind singura strategie viabila pentru mentinerea incasarilor. Drept consecinta, afacerea noastra a sporit cu 30% in acel an. Am aplicat aceeasi strategie si in anul 2010, procentul de majorare fata de 2009 fiind de 20%, iar comparativ cu 2008, de 50%. Cota de piata a firmei noastre se situeaza acum la circa 7%, in conditiile in care, in 2008, era de numai 3,5%.De altfel, in 2010, am reusit sa consemnam acelasi nivel, prin adoptarea unor masuri speciale de mentinere a activitatii la un nivel optim de dezvoltare.
 
Prin ce se caracterizeaza piata de profil?
Am remarcat ca, la nivel national, consumul de sticla s-a redus cu 25% fata de anul 2008, moment in care s-a inregistrat nivelul maxim al livrarilor de vitraje pe piata interna. Consideram ca societatile care activeaza in acest domeniu ar trebui sa fie, totusi, optimiste si sa aiba in vedere mai mult aspectele pozitive, decat pe cele negative. De asemenea, consideram ca firmele cu afaceri dezvoltate la nivel national pot surmonta mult mai usor problemele recesiunii. Cred ca, pentru expansiunea unei afaceri, este definitorie echipa pe formata in timp (lucram cu 19 persoane) si este important ca investitiile sa se realizeze constant si pe termen lung. De asemenea, afacerile specializate vor fi mult mai usor de administrat si controlat, comparativ cu firmele care s-au implicat in mai multe business-uri din diverse domenii, ceea ce presupune un personal numeros.
 
Detaliati modul in care au evoluat relatiile de afaceri in ultima perioada.
Relatiile specifice de afaceri cu furnizorii nostri s-au mentinut si s-au consolidat. Gradul de informare a clientilor este unul constant, intrucat beneficiarii cunosc proprietatile produselor pe care le solicita si detin informatiile de baza in ceea ce priveste performanta acestora. Pentru dezvoltarea domeniului, consideram ca ar ajuta foarte mult o dezvoltare optima a economiei nationale si cresterea nivelului de trai al beneficiarilor care ar putea, astfel, sa investeasca in dezvoltarea spatiilor proprii de locuit. Pe termen lung, consideram la piata de profil se va confrunta cu o polarizare a numarului de producatori autohtoni de tamplarie termoizolanta, rezistand pe piata cei care deruleaza proiecte de investitii pentru dezvoltarea afacerii. De asemenea, tendinta va fi aceea de aprovizionare direct de la fabricile producatoare de sticla si de scadere a numarului de depozite la nivel national, aceasta fiind, de altfel, trendul care caracterizeaza si pietele externe.
 
SISECAM
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left