SOUDAL: Piata nationala de adezivi are potential de dezvoltare |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 22 Aug 2011 14:52 |
Jerzy Bazan (46 de ani)
Functia/Firma: director general, Soudal;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul sistemelor de etansare.
Compania Soudal - Belgia reprezinta unul dintre liderii europeni ai pietei de adezivi si spume poliuretanice - PU, gama de produse incluzand, in prezent, peste 8.000 de modele. Holdingul deruleaza activitati de export in peste 115 tari din intreaga lume si detine companii afiliate in aproximativ toate statele din Europa, precum si in SUA si China. De asemenea, a creat asocieri de tip joint-venture in America de Sud si India. In Romania sunt promovate toate categoriile de sortimente, pe piata nationala cel mai bine comercializate fiind spumele poliuretanice, adezivii si produsele pentru acoperisuri.
Prezentati nivelul de reprezentare al Soudal pe plan autohton.
Pe piata interna dispunem de reprezentanti de vanzari la nivel national, distribuitori autorizati si clienti directi. Incercam sa ne concentram atentia pe pietele de retail profesional si avem produse pentru toate segmentele de pret. Cea mai mare dezvoltare, din punct de vedere al livrarilor, este inregistrata in acest moment in Bucuresti, precum si in Constanta si judetele Cluj, respectiv Prahova.
Prezentati avantajele utilizarii corecte a spumei poliuretanice.
Pe acest segment de activitate este foarte importanta instalarea corecta a ferestrelor, spuma poliuretanica (mai ales cea de slaba calitate) pierzandu-si toate proprietatile acustice si de temperatura daca nu este folosita potrivit indicatiilor furnizorului. Compania noastra promoveaza in acest sens un concept nou de montaj, cunoscut in celelalte tari in care suntem prezenti sub denumirea de Soudal Window System («warm installation»), ce integreaza spuma PU de calitate, benzi la interior si exterior pentru protectia acesteia si siliconi. Conceptul a fost promovat intensiv anul acesta si se bucura deja de un real succes.
Care sunt in acest moment punctele slabe ale pietei de adezivi?
Cele mai grave probleme pe care le intampina firmele ce activeaza in domeniu sunt reprezentate de situatia economica precara, dificultatile in a recupera banii si acordarea de bilete la ordin fara acoperire, precum si lipsa informarii in privinta instalarii corecte a ferestrelor. Dintre pietele externe, cea mai informata din acest punct de vedere este cea germana, desi in acest sens, cea nationala are un potential deosebit de dezvoltare. Este o piata dinamica si suntem convinsi ca vor fi depasite toate dificultatile, observandu-se schimbari importante de la un an la altul. Totusi, in 2011, firmele din domeniul in care activam au fost animate de o mare speranta de recuperare, dupa perioada accentuata de criza. In acest interval, piata de ferestre/usi a scazut cu aproximativ 60% si, chiar daca autoritatile au afirmat ca recesiunea a luat sfarsit, pana acum nu au aparut semnale clare de revenire.
Descrieti principalele obiective ale strategiei pentru dezvoltare.
Obiectivele pe care le avem in vedere pentru 2011 sunt reprezentate de consolidarea prezentei la nivel intern, a sistemului de distributie si consolidarea relatiilor cu clientii, prin acordarea de consultanta specifica. Vanzarile din primele sase luni ale anului in curs au fost cu 10% mai mari decat cele din perioada similara a lui 2010, cand cifra toata de afaceri a insumat 1,5 milioane de euro. Astfel, vizam obtinerea unei majorari de aproximativ 20% in 2011. Cifra de afaceri la nivel de grup s-a situat, in 2010, la nivelul de aproximativ 332 milioane de euro. Cota produselor destinate domeniului tamplariei termoizolante este de aproximativ 40% din totalul livrarilor.
|