WICONA: Dublare a cifrei de afaceri in 2011 |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 17 Mar 2011 13:39 |
Hydro Building Systems - divizie a concernului norvegian Norsk Hydro si promotoare pe piata locala a marcii de sisteme din aluminiu Wicona - reprezinta un reper pe plan european in ceea ce priveste profilele destinate fabricatiei de tamplarie termoizolanta si fatade cortina. De-a lungul timpului, compania a lansat serii revolutionare pentru industria de profil, caracterizate prin inovatii atat in planul designului, cat si al performantelor tehnice. Pentru a ilustra situatia pe piata din Romania si a reflecta previziunile pe termen scurt si mediu, in continuare este prezentata opinia directorului de comunicare al societatii.
Lars Nermoen, director de comunicare in cadrul Hydro Building Systems: "Conform estimarilor specialistilor nostri, sistemele Wicona au o cota de 2% pe piata de profil din Romania. In ultima perioada, am observat o crestere substantiala a cererii pe segmentul reperelor caracterizate printr-un nivel ridicat de izolare termica, ceea ce reprezinta un semnal clar de orientare a beneficiarilor spre produsele de inalta calitate. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca in comparatie cu pietele din Europa de Vest, pe plan local inca sunt solicitate sortimente avand caracteristici de performanta mai scazute. Totusi, estimam ca vanzarile in 2011 se vor dubla in comparatie cu nivelul realizat in anul anterior. Principalele provocari pe care le-am intampinat in derularea activitatii au fost legate de incertitudinea ce planeaza in ceea ce priveste continuarea proiectelor de constructii actuale si lansarea altora noi. Ne referim, in special, la obiectivele de mari dimensiuni, a caror executie a fost stopata din cauza crizei economice si a reticentei investitorilor de a-si mai asupra riscuri in acest domeniu de activitate. Cresterile economice din ultimii ani, inregistrate pe plan european, au fost mai degraba rezultatul unor actiuni speculative. De aceea, ne asteptam ca in perioada urmatoare piata constructiilor sa se inscrie intr-un proces de recuperare lenta si la nivel organic, in mediul urban fiind preconizata o accelerare mai puternica a trendului, fata de cel rural. Cateva dintre elementele care ar putea duce la o dezvoltare sustenabila sunt: aplicarea standardelor europene si a regulamentelor cu privire la performanta termica; sporirea cererii de obiective arhitecturale cu performante deosebite (imobile eficiente din punct de vedere energetic); implementarea unor strategii guvernamentale de sprijin al actiunilor de reabilitare atat a cladirilor publice, cat si a celor private; dezvoltarea afacerilor si in alte zone decat cea a Capitalei; recastigarea increderii investitorilor straini; incurajarea productiei locale prin insertiile de capital in piata de profil. La nivelul companiei noastre, am adoptat mai multe tipuri de masuri pentru a compensa efectele negative ale recesiunii, cum ar fi, de exemplu, adaptarea rapida la tendinta descendenta si modificarea structurii costurilor (fara a periclita, insa, realizarile anterioare). In intervalul urmator este cert ca avem asteptari limitate in ceea ce priveste cresterea organica, in comparatie cu situatia consemnata inainte de 2008. Este posibil ca majorarea cererii de produse de inalta calitate sa determine anumite companii specializate in productia/comercializarea de sisteme din aluminiu de calitate indoielnica, dispunand de retele de distributie slab dezvoltate, sa paraseasca piata locala. De asemenea, mai trebuie mentionat faptul ca evolutia bransei va depinde si in continuare, in mod direct, de solicitarile investitorilor, nivelul de performanta a produselor instalate aflandu-se intr-o relatie directa cu asteptarile acestora".
|