Producatori de tamplarie
Publicat de Camelia Pantel
28 Dec 2021 06:00
|
„Si anul acesta s-a aflat sub semnul pademiei, dar, in aceasta perioada, principalele actiuni pe care le-am desfasurat au vizat digitalizarea proceselor interne in scopul eficientizarii activitatii. De altfel, activitatea proprie este in mare parte digitalizata, iar in acest moment lucram la automatizarea etapelor diverselor procese. In prezent, vanzarile MCA se realizeaza atat la nivel national, cat si la export, in proportie de 30% din total, prin intermediul unei retele de distribuitori, activa preponderent in Franta, Belgia, Italia, Bulgaria, Republica Moldova si Serbia. Produsele cu ponderea cea mai mare in productie si in vanzari sunt usile sectionale pentru uz rezidential si industrial. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei Milca a scazut cu 13,7% fata de 2019. Cu toate acestea, am reusit sa ne continuam activitatea fara sa ne restructuram echipa. Datorita sezonalitatii specifice pietei pe care activam, ne este greu sa facem o estimare pentru 2021. Anul acesta, pe langa scaderea comenzilor pentru anumite produse, ne-am confruntat cu cresterea preturilor materiilor prime, lipsa de stoc si intreruperea lantului de aprovizionare, cresterea preturilor la transporturile maritime si, mai nou, cresterea rapida a costurilor la energie. In acest moment, nu avem explicatii de ce au crescut preturile materiilor prime, fapt pentru care nu stim nici cum vor evolua macar pe termen scurt. Cel mai mare impact al cresterii preturilor a fost inregistrat asupra comenzilor (care au scazut) si asupra unor proiecte ale clientilor, a caror derulare s-a amanat. Toti acesti factori negativi ne fac sa avem o atitudine prudenta si atenta la evolutia cererii si la nevoile clientilor nostri. Planurile noastre se indreapta in principal catre recuperarea scaderilor atat la export, cat si pe piata locala si, avand in vedere ca ultimul trimestru este definitoriu, speram sa reusim acest lucru. Pentru 2022 nu am conturat inca un buget, dar privim cu atentie evenimentele mondiale, evolutia preturilor materiilor prime si a preturilor pentru energie. Acesti factori pot influenta foarte mult piata si, in consecinta, evolutia afacerii proprii”.
|