MTS mizeaza pe digitalizare pentru a obtine o productie competitiva si eficienta |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 16 Feb 2024 06:00 |
Producatorul de tamplarie termoizolanta din PVC MTS Summer Interactiv, din judetul Ilfov, a inregistrat, in 2023, o crestere a livrarilor de tamplarie. Ponderea fata de anul 2022 a fost, valoric, de 71%, iar cantitativ, de 70%. Stanislav Golban, directorul general al firmei, precizeaza ca, in 2024, unul dintre principalele atuuri care vor sprijini dezvoltarea companiei este constituit de export, motiv pentru care vor fi accentuate eforturile pentru promovarea in spatiul european. Totodata, un alt obiectiv declarat pentru viitor este reprezentat de orientarea catre reconstructia Ucrainei.
- Ce planuri si obiective aveti, la nivel de companie, pentru anul 2024?
- Am investit semnificativ in digitalizare, pentru a eficientiza procesele de lucru, iar acest pas ne-a permis sa operam mai eficient si sa reducem erorile umane. In viitor, ne dorim sa continuam pe aceasta directie, pentru a elimina dependenta de factorul uman, dar si sa ne concentram pe automatizare, pentru a ne asigura ca produsele pe care le fabricam au cea mai inalta calitate, iar procesele de lucru sunt cat mai eficiente posibil. Ne dorim sa ne dezvoltam continuu, cu accent pe digitalizare, investind in utilaje, instrumente si tehnologii de ultima generatie. Ne informam constant in ceea ce priveste noutatile domeniului, iar la editia din acest an a expozitiei internationale Fensterbau/ Frontale ne asteptam sa se evidentieze cat mai bine tendinta de automatizare din industria noastra. Am observat ca utilajele din domeniul productiei de tamplarie din PVC sunt tot mai automatizate, reducandu-se, astfel, dependenta in raport cu personalul (calificat sau necalificat) si promovandu-se eficienta si precizia in procesele specifice.
- Ce probleme va afecteaza preponderent activitatea curenta?
- Ca dificultati principale intampinate in ultimul timp, am putea indica taxele din Polonia. Nivelul acestora este mult mai mic comparativ cu Romania, ceea ce ne defavorizeaza atunci cand ne indreptam spre export, deoarece noi nu putem ajunge la preturile practicate de producatorii polonezi. Totodata, problemele principale pe care le intampina fabricantii de tamplarie PVC din Romania sunt strans legate si de neimplicarea statului in sprijinirea activitatii curente, autoritatile privandu-ne de suportul necesar.
- Cum ar putea evolua piata de profil pe termen scurt si mediu?
- Piata de ferestre si usi a fost mereu in continua dezvoltare, iar cu sustinerea statului, speram sa ajunga cel putin la nivelul din 2020. De asemenea, ne asteptam ca, pe termen mediu si lung, piata sa evolueze in directia sustenabilitatii si eficientei energetice, urmarind indeaproape politicile europene de protectie climatica, de reducere a amprentei de carbon si de eficientizare energetica. Suntem increzatori ca, in general, cererea pentru produse «eco-friendly» si performante din punct de vedere energetic va creste, iar industria noastra va raspunde prin inovare si adaptare la noile standarde si cerinte. Aceste directii vor influenta pozitiv evolutia pietei, incurajand dezvoltarea produselor si tehnologiilor care sa corespunda noilor standarde si sa aduca beneficii atat mediului, cat si consumatorilor. Ne remarcam pe piata prin produse accesibile, cu un raport optim calitate-pret. Un alt element esential al identitatii fabricii este increderea construita, de-a lungul timpului, alaturi de clientii fideli, carora le oferim experiente de cumparare moderne si eficiente. Punem mare pret pe relatiile pe termen lung si oferim produse de incredere si servicii personalizate, construind, astfel, parteneriate solide si durabile.
|