Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
20 Aug 2024 06:00
|
Vanzarile Hydro din al doilea trimestru 2024 cu cumulat 50,94 miliarde coroane norvegiene – NOK (circa 4,29 miliarde euro), in scadere cu 5% fata de perioada corespunzatoare a exercitiului financiar precedent. Veniturile operationale brute ajustate au cumulat in acelasi interval 5,839 miliarde NOK, in scadere de la 7,098 miliarde NOK, in special ca urmare a diminuarii livrarilor de produse extrudate, precum si a scaderii marjelor din activitatea de reciclare, peste care s-a suprapus efectul negativ al cresterii costurilor fixe. Declinul a fost partial compensat de preturile mai mari ale aluminei si de costurile mai mici cu materiile prime, ceea ce a dus la un flux de numerar liber de 2,8 miliarde NOK. Divizia Hydro Extrusions a raspuns la situatia nefavorabila prin implementarea unor masuri de atenuare, pentru a face fata conditiilor dificile de pe anumite piete. Flexibilitatea productiei si capacitatile de adaptare au fost utilizate pentru a gestiona cererea slaba, in timp ce programele de reducere a costurilor si diminuarile de personal au fost utile pentru mentinerea profitabilitatii. Gestionarea volatilitatii pe termen scurt a permis diviziei sa continue sa se pozitioneze optim in demersul de crestere pe termen lung, doua noi contracte OEM fiind adaugate la portofoliu in cursul celui de-al doilea trimestru, cu contracte in valoare de 3,1 - 3,3 miliarde euro de la inceputul anului 2023. Conform analizelor actuale, Hydro Extrusions este bine pozitionata pentru a atinge in 2025 obiectivul unor venituri operationale brute de 8 miliarde NOK, atunci cand pietele isi vor reveni, desi previziunile recente privind cererea de sisteme extrudate nu sunt foarte optimiste. Conform estimarilor curente, acest indicator a scazut cu 14% in al doilea trimestru al anului 2024, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, dar a crescut cu 5% in termeni secventiali, partial datorita sezonalitatii. Pe segmentul constructiilor rezidentiale si industriale, solicitarile de astfel de materiale au inceput sa se stabilizeze la niveluri relativ scazute, cele mai mari livrari fiind realizate in Europa de Sud, in timp in Germania situatia a continuat sa fie nefavorabila. Pe plan national, cele mai cunoscute branduri Hydro sunt Sapa si Wicona, profilele din aceasta categorie fiind utilizate la realizarea unor fatade cortina de referinta din Bucuresti si din tara.
|