MCA: Planul de afaceri din 2013 se axeaza pe extinderea exporturilor |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Camelia Pantel 04 Feb 2013 19:00 |
MCA Grup, important producator de usi de garaj sectionale si de rulouri, si-a mentinut in 2012 cota de piata pe ambele sectoare de activitate, respectiv 32% pe segmentul usilor si 15% pe cel al sistemelor de umbrire. De asemenea, cota exportului s-a majorat in 2012 atingand nivelul de 13% din totalul productiei, chiar daca nu au fost atinse obiectivele propuse in acest sens.
Ciprian Oprea, director general al MCA: „Planurile noastre pentru 2012 in ceea ce privestepentru pietele externe vest-europene s-au dovedit a fi mai greu de indeplinit decat ne asteptam la inceputul anului. Concurenta cu care ne-am confruntat a provenit preponderent din Polonia, iar o alta piedica a fost reprezentata de reticenta partenerilor externi de a plati in avans. Companiile straine se asteapta la termene extinse de plata sau cel mult la o plata la livrare, situatie pe care dorim s-o evitam deoarece avem deja o experienta negativa in Austria. Insa nu ne descurajam, ci dimpotriva, tintim in continuare o crestere a vanzarilor la export (spre 30% din afaceri), mai ales pentru ca ne asteptam la un an greu pe plan local. In acest moment exportam regulat in Belgia, Franta, Austria, Serbia, Bulgaria, Republica Moldova si Italia, precum si punctual in Nigeria, Suedia si Elvetia. Dispunem de o retea formata din aproximativ 1.000 de colaboratori care efectueaza livari pe plan national, ceea ce ne-a permis sa remarcam ca piata usilor de garaj a inregistrat in 2012 un declin de 10% a numarului de unitati vandute, pana la 14.500 de unitati, iar valoric de aproximativ 16% pana la valoarea de 10 milioane de euro. Printre factorii care au contribuit la acest regres am putea mentiona: scaderea cu 10% a numarului de autorizatii de construire comparativ cu 2011, erodarea preturilor, instabilitatea politica care a determinat stoparea lucrarilor la numeroase proiecte industriale mari, fluctuatiile cursului valutar si contextul economic nefavorabil atat pe plan national, cat si international. Avand in vedere ca am activat in conditii de piata nefavorabile, in 2012 cifra de afaceri proprie s-a stabilizat la nivelul de 8,2 milioane de euro consemnat in 2011, chiar daca numarul de usi sectionale (rezidentiale si industriale) a crescut cu aproximativ 4%, atingand valoarea de 6.200 de unitati, iar cel de rulouri cu 10%, pana la 13.400 de rulouri exterioare. Pe segmentul usilor, cele mai numeroase comenzi (cu o pondere de 42% din incasari), au fost inregistrate pentru modelul de usa Optima (destinat proiectelor rezidentiale), pozitia urmatoare fiind ocupata de modelele de tip industrial, cu 30% din total. Strategia pe care intentionam sa o aplicam in 2013 vizeaza, in primul rand, stabilizarea afacerii. In 2013, in contextul unei scaderi a pietei locale, ne vom orienta si mai puternic spre pietele externe si ne asteptam ca pana la finele anului sa atingem o cifra de afaceri cuprinsa intre 9 si 10 milioane de euro" .
|