AFG: Investitii de 33 milioane CHF in divizia de ferestre si usi |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 08 Aug 2013 15:12 |
Managerii corporatiei Arbonia-Forster-Holding AG (AFG) au anuntat ca, in primul semestru al anului in curs, vanzarile diviziei de ferestre si usi s-au majorat cu 29,1% fata de aceeasi perioada din 2012, pe fondul implementarii unor investitii in valoare de 33 milioane CHF (sau 26,82 milioane de euro), care au vizat achizitii strategice si deschiderea unor noi centre de competenta. „Prin integrarea completa a activitatii fabricantului polonez de ferestre Dobroplast, AFG are o cota de piata importanta in Europa, ocupand pozitia a treia in clasamentul celor mai mari producatori de tamplarie termoizolanta de pe continent. Pentru a fructifica avantajele ce rezulta ca urmare a acestui fapt, am stabilit o noua strategie de afaceri care vizeaza expansiunea livrarilor in toate tarile Europei de Est (considerate drept emergente), in Germania si Scandinavia. Mai mult, programul de dezvoltare a capacitatii de procesare a usilor de la RWD Schlatter progreseaza conform planului, noile cladiri si echipamente urmand sa devina operationale (in prima faza) la finele lui 2013”, a declarat Daniel Frutig, director general al grupului. In consecinta, cifra de afaceri a holdingului din intervalul ianuarie-iunie a.c. s-a plasat la 597,3 milioane CHF sau 485,5 milioane de euro, reprezentand o crestere de 0,5% comparativ cu semestrul intai din 2012, respectiv de +0,7% pe baze ajustate, in conditii economice profund negative. In schimb, majorarea (de asemenea, ajustata) cu 8,5% a incasarilor sectiei de tamplarie, la 205 milioane CHF (166,6 milioane de euro) este considerata de oficialii AFG drept impresionanta, cu toate ca pe anumite piete a fost necesara o scadere a pretului ferestrelor din PVC. Rentabilitatea va fi recastigata odata cu deschiderea centrului de competenta pentru tamplaria din aluminiu si aluminiu-lemn (amplasat in Altstätten - Elvetia), precum si dupa transferul unei parti a productiei de ansambluri din PVC in Slovacia. Pentru intregul an se preconizeaza un nivel relativ modest de sporire a veniturilor, din cauza presiunilor exercitate asupra pretului de comercializare, insa AFG anunta ca, in scurt timp, se va orienta mai ales pe segmentul de produse economice, exercitand o concurenta ce poate fi contracarata cu dificultate de fabricantii locali de ferestre din categoria IMM.
***
Pentru AFG, precedentele 12 luni au constituit un interval provocator, cifra de afaceri diminuandu-se cu 4,3% (sau cu 2,1% dupa efectuarea unor ajustari) si ajungand la 1.288,9 milioane de franci elvetieni (CHF), in comparatie cu 1.347,4 milioane CHF in 2011. Astfel, s-au impus masuri de restructurare, conducerea corporatiei urmarind transformarea AFG intr-un grup activ exclusiv in domeniul materialelor de constructii. In consecinta, structura organizatiei a fost simplificata si adaptata noilor conditii economice, atentia managerilor concentrandu-se spre domeniul tamplariei termoizolante, in acelasi timp cu inchiderea unor afaceri colaterale. In 2013 se remarca o intensificare a activitatilor ce presupun extinderea sectiei de tamplarie termoizolanta, ce incorporeaza marcile EgoKiefer, Slovaktual si RDW Schlatter. Informatii suplimentare, la www.afg.ch
|