Managerii corporatiei Arbonia-Forster-Holding AG – Elvetia (AFG) au dat publicitatii un comunicat prin intermediul caruia isi prezinta noua strategie de afaceri ce vizeaza sporirea gradului de expunere internationala, astfel incat sa se atinga pozitia a treia in clasamentul european al fabricantilor de tamplarie termoizolanta. "Un pas important in acest sens a fost efectuat in luna noiembrie 2012, cand am demarat procesul de achizitie a companiei poloneze Dobroplast, care constituie liderul pietei locale de ferestre din PVC. Cu sediul central in localitatea Zambrow, in partea de est a Poloniei, Dobroplast efectueaza vanzari anuale de circa 300 milioane de zloti (PLN) sau aproximativ 90 milioane de franci elvetieni (CHF). Odata cu aceasta preluare (avand o valoare confidentiala), ce se afla in atentia autoritatilor poloneze pentru avizare, ne vom situa pe locul al treilea in randul producatorilor europeni de ferestre si usi. Dobroplast activeaza in cadrul uneia dintre cele mai atractive piete est-europene si, datorita pozitionarii sale strategice, are un potential imens in ceea ce priveste exportul spre alte tari din zonele centrale si estice ale continentului, respectiv spre Germania. Speram ca procesul de aprobare sa se deruleze rapid, astfel incat sa integram activitatea Dobroplast in cadrul diviziei proprii cel tarziu in ianuarie 2013. Sectia de tamplarie termoizolanta a AFG, ce incorporeaza marcile EgoKiefer, Slovaktual si RDW Schlatter, va avea astfel prilejul de a-si extinde portofoliul de produse atat din punct de vedere geografic sau cantitativ, cat si in termeni de pret", a declarat Daniel Frutig, director general al AFG. Reliefand o serie de date despre Dobroplast si divizia proprie de ferestre, managerul holdingului a aratat ca societatea poloneza dispune de doua centre productive, unul in localitatea in care isi are sediul social si administrativ, iar celalalt in orasul Lublin, ultimul devenind operational in august 2012. Cu 1.200 de angajati si o structura a vanzarilor bazata aproape exclusiv pe domeniul PVC-ului (90% din livrari constituie ansambluri din PVC, iar diferenta ferestre de mansarda, usi de exterior, ferestre din aluminiu si casete pentru obloane), Dobroplast isi va mentine actuala conducere, asigurata de fostii proprietari Renata Kaczynska si Pawel Kaczynski, carora li se va alatura o echipa din partea AFG. Din punct de vedere al impactului asupra cifrei de afaceri a diviziei AFG, Daniel Frutig a explicat ca achizitia Dobroplast va avea un aport substantial in acest sens. "Estimam ca vanzarile actuale vor putea spori cu peste 20% ca urmare a preluarii, pana la mai mult de 500 milioane CHF, iar gradul de internationalizare a afacerilor va ajunge la 25% din total. Ne bazam aceste previziuni si pe dimensiunea pietei poloneze, ce este de patru ori mai mare decat cea elvetiana. Tranzactia propriu-zisa va fi achitata din lichiditatile AFG si, chiar daca datoria neta va spori pe termen scurt, aceasta va ramane in marjele prestabilite", a mai precizat oficialul holdingului elvetian. Comentand tranzactia, Renata Kaczynska a aratat ca, in curand, AFG se va putea baza pe experienta de 11 ani a firmei poloneze, subliniind ca "suntem satisfacuti de aceasta tranzactie ce presupune predarea afacerii catre holdingul elvetian, a carui forta pe plan international garanteaza dezvoltarea ulterioara a Dobroplast, in care am investit pana acum intreaga noastra activitate de o viata". Informatii suplimentare, la
www.afg.ch