Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
26 Apr 2023 06:42
|
Razvan Popa, Executive Director Alusystem Romania, a aratat ca "anul 2022 a fost unul aglomerat si a adus cu sine o schimbare de paradigma cu privire la tipologia de lucrari executate de Alusystem. Zona de proiecte rezidentiale a crescut mult, din punct de vedere al procentului in portofoliul de lucrari, gratie unor proiecte precum One Modrogan, One Peninsula si Avalon. Desigur, nu este de neglijat nici zona de cladiri de birouri, unde compania noastra a participat la obiective importante, precum U Center 2 si Posta Puisor, in Bucuresti, respectiv Bosh 2, in Cluj-Napoca. Pentru ambele zone de activitate au fost folosite sisteme de profile premium marcile Schüco si Reynaers, iar geamurile termoizolante au fost realizate folosind sticla Saint-Gobain Glass sau Guardian. In ceea ce priveste aprovizionarea in aceasta perioada critica, cu totii cunoastem problemele aparute in toate industriile din acest punct de vedere. Acestea, coroborate cu cresterea preturilor, determina ca executia proiectelor sa devina tot mai dificila, iar relatia cu partenerii-cheie sa fie pusa la grea incercare. Din fericire, compania noastra nu a intampinat probleme de aprovizionare si am livrat in timp pentru proiectele in care am fost implicati. Situatia pietei globale ne-a facut sa fim mai ordonati, mai atenti la aprovizionare si mai constienti de tot ceea ce inseamna planificare. Cred ca o buna organizare a proiectelor si o prognoza cat mai precisa a evolutiei este cheia succesului intr-o piata cu probleme reale de aprovizionare si livrare. Nu consideram razboiul din Ucraina ca fiind singurul vinovat pentru ceea ce se intampla in piata de materiale de constructii, si nu numai, in ceea ce priveste preturile de comercializare. Traim o perioada in care inflatia este un adevarat pericol si "cost of living" este din ce in ce mai mare, lasand la o parte cresterile din diverse alte industrii. Cel mai important activ al nostru - forta de munca - este real afectat de toate acestea, ceea ce se adauga la celelalte provocari date de cresterile preturilor la materia prima. Singura metoda sustenabila de a supravietui in aceasta perioada este de analiza cat mai exacta a impactului cresterilor de cost si reflectarea sa corecta in pretul de vanzare al serviciilor si produselor noastre. In contextul descris anterior, intreaga piata lucreaza sub semnul incertitudinii cu privire la investitii. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, Alusystem a fost stabila in 2022 fata de 2021 si estimam ca in acest an incasarile se vor mentine in acelasi interval de 25 - 27 milioane de euro - cifra de afaceri pe care o consideram optima pentru structura organizationala curenta si pentru capacitatea de productie. Noi credem ca zona rezidentiala incepe sa se maturizeze, apar proiecte valoroase din punct de vedere arhitectural, ce impun un nivel ridicat de atentie asupra detaliilor de fatada. Exista o tendinta clara de crestere a zonelor vitrate, precum si de performanta a tamplariilor pe acest segment. Alusystem vine cu experienta lucrarilor din portofoliul sau si asigura puntea de legatura intre design si realizarea fatadelor de inalta calitate. Digitalizarea reprezinta, la randul sau, o grija continua pe care o manifestam mai ales atunci cand aceasta asigura precizie si calitate in executie. Avem incredere in parteneriatele solide, crescute in timp, cu furnizorii de solutii digitale (BIM), de mare importanta fiind atat cele derulate cu Graphein, cat si cu proiectanti de specialitate precum Aluplan Design si AluGlassTehnik".
|