Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 25 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ARBONIA: Previziuni optime de crestere organica pentru anii 2018 si 2019
ARBONIA: Previziuni optime de crestere organica pentru anii 2018 si 2019
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 15 Oct 2018 07:08
Cu prilejul anuntarii rezultatelor financiare aferente primului semestru al anului in curs, managerii corporatiei Arbonia (fosta AFG) au anuntat ca, dupa mutarea cu succes a unor operatiuni de productie in Europa de Est si preluarea grupurilor Looser Holding si Koralle, precum si odata cu eforturile de achizitie a Vasco Group, s-a consemnat o crestere semnificativa, de +15,6%, a vanzarilor grupului, care parcurge o perioada propice in vederea indeplinirii principalului sau obiectiv strategic - acela de a deveni liderul european al producatorilor de tamplarie termoizolanta.
„Planul de achizitii strategice si cel restructurare a diviziilor continua sa fie implementat, cu unele influente asupra gradului net de indatorare, pe fondul finantarii procedurilor de preluare a Vasco Group si investitiilor in dezvoltare. Chiar si in acest context, in ianuarie-iunie 2018, Arbonia a realizat venituri nete (ajustate cu cele din operatiuni discontinue - Servicii Industriale si Sisteme de Profile) de 645,6 milioane franci elvetieni (CHF), in timp ce profitul operational din operatiuni continue, dupa achitarea taxelor, a urcat de la 0,5 milioane CHF la 6,7 milioane CHF”, a declarat Alexander von Witzleben, CEO al Arbonia Group.
Gratie acestor rezultate, managerul Arbonia este optimist in ceea ce priveste dinamica afacerilor pentru anul 2018, moment in care isi propune sa devina liderul pietei europene de tamplarie termoizolanta, cu vanzari nete de cel putin 1,4 miliarde CHF si un indicator EBITDA de 110 milioane CHF. Totusi, in ultimul semestru din acest an, din cauza unor riscuri macroeconomice in Europa de Est si pe alte piete-tinta, este posibil ca rulajul sa fie mai redus decat cel din ianuarie-iunie a.c., motiv pentru care se reitereaza prognoza de crestere organica a cifrei de afaceri cu +3%, iar pentru 2019 s-au formulat deja estimari ce indica o majorare organica de +3% pana la 5% si un indicator EBITDA de 125 milioane CHF, pe fondul sporirii lichiditatilor.
De asemenea, oficialul corporatiei a reamintit ca afacerile cu echipamente sanitare ale Arbonia au ajuns la o dimensiune corespunzatoare si la o importanta strategica, motiv pentru care, in prima parte a acestui an, s-a procedat deja la impartirea afacerilor diviziei de tehnologie pentru constructii in doua unitati de business: divizia HVAC (incalzire, ventilare si aer conditionat), respectiv divizia de echipamente sanitare.
Pietele est-europene isi vor continua trendul ascendent
Defalcate pe regiuni geografice, vanzarile din primul semestru al lui 2018 au avut ca principala tinta, din nou, Germania, piata urmata de Elvetia, Polonia, Italia si Franta. Astfel, 82% din rulaj a fost cota aferenta acestor piete. Insa riscurile macroeconomice nu sunt de neglijat, iar managerii Arbonia le mentioneaza pe cele legate de cresterea costului materiilor prime, majorarea cotatiei petrolului, sporirile salariale in statele in care corporatia detine fabrici, instabilitatea politica, escaladarea asa-numitului „conflict comercial”, lipsa fortei calificate de munca (previzibila inclusiv pe termen mediu, mai ales in Polonia, ca de altfel in tot spatiul est-european) etc. Mai mult, cresterea economiei germane tinde sa se pondereze, comparativ cu anul trecut, din cauza unor tendinte inflationiste si a unor probleme punctuale in sectorul imobiliar (tranzactii dificile cu terenuri, ceea ce va insemna amanarea multor proiecte imobiliare de amploare). In Elvetia se va mentine nivelul actual, destul de ridicat, al cererii, ba mai mult, piata de constructii se va consolida. Pietele din Polonia, Slovacia, Cehia si alte state est-europene isi vor continua trendul ascendent, dar in regiune intervine problema identificarii de personal calificat. Instabilitatea politica din Italia a intarziat deja investitiile, iar in Franta au fost initiate mult mai putine proiecte de constructii ca anul trecut, perspectivele din domeniul imobilelor rezidentiale finantate de mediul privat deteriorandu-se.
Pe segmente de activitate, noua divizie HVAC, infiintata in prima parte a anului in curs prin gruparea mai multor afaceri specifice, isi prezinta in premiera rezultatele financiare, anuntand vanzari nete de 224,5 milioane CHF (+20,2%) in semestrul intai din 2018. Dupa integrarea Vasco Group, aceasta isi va putea consolida pozitia pe plan european si cu precadere in zona Benelux. La randul sau, sectia de echipamente sanitare (nou-formata) a reusit sa genereze 74,2 milioane CHF (-3,7% la curs de schimb ajustat), cifra fiind satisfacatoare daca se au in vedere scaderile cererii din Germania si Franta, doar partial compensate de majorarea din Elvetia. In schimb, divizia de ferestre a consemnat cresteri pe toate pietele sale de referinta, fiind mentionate, ca profitabilitate EBITDA superioara mediei grupului, afacerile cu ferestre Dobroplast - Polonia, Slovaktual - Slovacia si EgoKiefer - Elvetia. Astfel, s-au raportat 165,7 milioane CHF (+16,6%), cu un indicator EBITDA ce a urcat pana la 1,6 milioane CHF (fata de 0,2 milioane CHF). Totusi, se estimeaza ca unele sincope in productia unitatii din Wertbau si mutarea fabricii din Altstätten (Elvetia) in Langenwetzendorf (Germania), programata in 2019, sa aiba unele efecte negative asupra rentabilitatii. Divizia de usi, cu performante optime, a realizat un rulaj de 181,1 milioane CHF (+7,7% - crestere ajustata cu efectele cursului de schimb), pe fondul integrarii cu succes a afacerilor Prüm, Garant si Invado, achizitionate in 2016 odata cu Looser Group. Pe acest segment, managementul Arbonia afirma ca holdingul a devenit deja liderul european al pietei de usi de interior. Cele doua fabrici din Germania si cealalta din Polonia functioneaza la un nivel apropiat de capacitatea maxima, ca urmare a cresterii cererii si fluxului solid si continuu de contracte/comenzi. Astfel, conducerea grupului a decis sa investeasca masiv in cele trei unitati de productie, desi, pe termen scurt, se estimeaza ca doar divizia de echipamente sanitare sa aiba performante notabile intr-un mediu de afaceri dificil.
***
Actualmente, clasamentul operatorilor central-europeni de ferestre, in functie de productie, pune pe primul loc tot corporatia Internorm (cu trei unitati de mare capacitate, fara cea din Danemarca, adaptata specificului acelei pietei), respectiv Arbonia (trei fabrici), Finstral (12 unitati), Weru Group (trei fabrici) si 4B (o unitate). De asemenea, in ceea ce priveste fosta divizie de elemente de securitate pentru cladiri (actualul departament de usi), Arbonia a devenit (prin includerea Looser Holding) dintr-un furnizor de nisa in Elvetia (unde era evident lider al pietei) direct ocupantul locului secund in Europa, dupa Jeld-Wen (ce nu poate fi depasit), dar, intrucat vanzarile cumulate de usi Arbonia-Looser s-au plasat la 296 milioane de euro in 2016, noul Arbonia Group se plaseaza inaintea companiilor concurente, ca Westag-Getalit (locul al treilea), Herholz (pozitia a patra, ca valoare a vanzarilor), Hörmann (locul al cincilea) si Mosel/Borne (pozitia a sasea). Evident, clasamentul respectiv este valabil pentru intregul spatiu al Europei Centrale, respectiv: Austria, Belgia, Croatia, Cehia, Germania, Ungara, Italia, Olanda, Polonia, Slovacia, Slovenia si Elvetia.
Ca dimensiune, Arbonia a devenit rapid o corporatie multinationala, cu fabrici in Elvetia, Germania, Cehia, Polonia, Slovacia si Italia, dar cu subsidiare, birouri de reprezentare si companii-partenere de distributie in 70 de tari din toata lumea, realizand in 2017 vanzari nete cumulate ce depasesc 1,17 miliarde euro (acestea includ si livrarile altor materiale de constructii). Cei peste 8.000 de angajati sunt implicati in realizarea si promovarea unor produse si servicii diverse pentru constructii: tehnologii din intreaga sfera HVAC, echipamente sanitare, ferestre si usi de exterior, sisteme de profile, usi de interior si servicii industriale. Prin brandul german de radiatoare Kermi, corporatia Arbonia este prezenta si pe piata HVAC din tara noastra. Informatii suplimentare, la www.arbonia.com
 
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
rehau
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left