ARBONIA: Rezultate solide pentru corporatie |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 18 Aug 2017 07:02 |
Cu prilejul anuntarii rezultatelor financiare aferente primului semestru din 2017, managerii corporatiei Arbonia (fosta AFG) au anuntat ca, dupa mutarea cu succes a unor operatiuni de productie in Europa de Est si preluarea grupurilor Looser Holding si Koralle, s-a consemnat o crestere semnificativa, de +36%, a vanzarilor grupului, care parcurge o perioada propice in vederea indeplinirii principalului sau obiectiv strategic - acela de a deveni liderul european al producatorilor de tamplarie termoizolanta.
„Trebuie subliniat ca majorarea de +36% din ianuarie-iunie a.c. s-a datorat aproape exclusiv noilor entitati preluate si imbunatatirii activitatii operationale la nivel de grup, pentru ca, pe baze organice (LFL), deci fara contributia grupurilor Looser si Koralle, cresterea a fost de numai +1,8%. Factorii semnificativi care au contribuit la accentuarea trendului pozitiv in semestrul intai a.c. au fost reprezentati, in consecinta, de activitatea sustinuta a firmelor din cadrul Looser Holding, preluate la finele lui 2016 (Prüm, Garant si Invado), respectiv a Koralle Group, ale carui rezultate au inceput sa fie consolidate din octombrie 2016. Datele financiare de exceptie confirma justetea aplicarii planului strategic conceput pentru o perioada de trei ani si care a fost initiat in 2015. In consecinta, in ianuarie-iunie a.c., Arbonia a realizat venituri nete de 624,4 milioane de franci elvetieni (CHF), fata de 459 milioane CHF in aceeasi perioada din 2016, din care 80% in Germania, Elvetia, Polonia, Slovacia si Cehia, iar 20% in restul lumii. Pentru cele trei divizii de activitate, rezultatele au fost foarte bune, circa 259,1 milioane CHF (+11,5%) din totalul de 624,4 milioane CHF revenind departamentului de tehnologii pentru imobile, 142,2 milioane CHF (-6,1%) celui de ferestre, 193,8 milioane CHF diviziei de usi (de la numai 75,1 milioane CHF in semestrul intai din 2016), respectiv 29,3 milioane CHF sectiei de servicii industriale”, a declarat Alexander von Witzleben, CEO al Arbonia Group.
Gratie acestor rezultate, managerul Arbonia este optimist in ceea ce priveste dinamica afacerilor pentru anul 2017. Luand in considerare si rezultatele entitatii afiliate, Condecta Group, corporatia ar putea realiza vanzari de 1,3 miliarde CHF (1,14 miliarde euro) si un profit EBITDA de 110 milioane de euro. Chiar si in cazul in care Condecta Group va fi vandut in actualul exercitiu financiar, impactul negativ net nu va fi mai mare de 100 milioane CHF. Mai mult, conducerea Arbonia sustine ca se afla pe calea corecta, atat financiara, cat mai ales strategica, pentru a deveni in 2018 liderul pietei europene de tamplarie termoizolanta, cu vanzari nete de 1,4 miliarde CHF si un indicator EBITDA de 150 milioane CHF.
***
Clasamentul operatorilor central-europeni de ferestre, in functie de productie, pune pe primul loc tot corporatia Internorm (cu trei unitati de mare capacitate, fara cea din Danemarca, adaptata specificului acelei pietei), respectiv Arbonia (trei fabrici), Finstral (12 unitati), Weru Group (trei fabrici) si 4B (o unitate). De asemenea, in ceea ce priveste fosta divizie de elemente de securitate pentru cladiri (actualul departament de usi), Arbonia a devenit (prin includerea Looser Holding) dintr-un furnizor de nisa in Elvetia (unde era evident lider al pietei) direct ocupantul locului secund in Europa, dupa Jeld-Wen (ce nu poate fi depasit), dar, intrucat vanzarile cumulate de usi Arbonia-Looser s-au plasat la 296 milioane de euro anul trecut, noul Arbonia Group se plaseaza inaintea companiilor concurente, ca Westag-Getalit (locul al treilea), Herholz (pozitia a patra, ca valoare a vanzarilor), Hörmann (locul al cincilea) si Mosel/Borne (pozitia a sasea). Evident, clasamentul respectiv este valabil pentru intregul spatiu al Europei Centrale, respectiv: Austria, Belgia, Croatia, Cehia, Germania, Ungara, Italia, Olanda, Polonia, Slovacia, Slovenia si Elvetia.
Ca dimensiune, Arbonia a devenit rapid o corporatie multinationala, cu fabrici in Elvetia, Germania, Cehia, Polonia, Slovacia si Italia, dar cu subsidiare, birouri de reprezentare si companii-partenere de distributie in 70 de tari din toata lumea. Cei peste 8.000 de angajati sunt implicati in realizarea si promovarea unor produse si servicii diverse pentru constructii: tehnologii din intreaga sfera HVAC, echipamente sanitare, ferestre si usi de exterior, sisteme de profile, usi de interior si servicii industriale. Prin brandul german de radiatoare Kermi, corporatia Arbonia este prezenta si pe piata HVAC din tara noastra. Informatii suplimentare, la www.arbonia.com
|