BRADUL EZUSTFENYO adopta o strategie de consolidare a afacerii |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 03 Mai 2017 12:30 |
Pentru 2017, producatorul de tamplarie termoizolanta din lemn stratificat Bradul Ezustfenyo, din Miercurea Ciuc, vizeaza mentinerea trendului ascendent al cifrei de afaceri (desi inceputul de an a fost similar cu cel precedent), dupa ce, in 2016, a consemnat o crestere de aproximativ 6% a veniturilor peste valoarea de 2,1 milioane de lei, inregistrata in 2015. Firma intentioneaza, de asemenea, sa-si consolideze activitatea, in contextul in care mediul de afaceri nu este, in acest moment, foarte propice desfasurarii afacerilor. Mai multe detalii legate de activitatea firmei si evolutia pietei de profil sunt oferite, in cele ce urmeaza, de Tamas Csaba, directorul economic al firmei.
- Care sunt dificultatile care va afecteaza, in acest moment, cel mai mult desfasurarea activitatii?
- Este vorba, in primul rand, despre lipsa fortei calificate de munca, pentru ca este foarte greu sa gasim pe piata angajati specializati in segmentul in care ne desfasuram activitatea si, de asemenea, este foarte complicat sa luam in fabrica ucenici sau sa organizam cursuri de scolarizare. Avand in vedere acest fapt, incercam sa crestem gradul de fidelitate a echipei de aproximativ 32 de angajati calificati cu care lucram in prezent, intrucat produsele pe care le realizam sunt foarte pretentioase, iar cerintele clientilor devin tot mai mari. In al doilea rand, o alta problema pe care o intampinam in derularea activitatii consta in dificultatea de a ne procura materie prima, la care se adauga faptul ca trebuie sa detinem avize speciale care sa ateste faptul ca lemnul utilizat provine din paduri sustenabile, intrucat fara acest document, comercializarea produselor pe pietele externe este imposibila. La toate acestea, se adauga faptul ca, recent, in urma unei scaderi a incasarilor, firma a fost incadrata in categoria microintreprinderilor, ceea ce presupune cheltuieli suplimentare pentru noi, pana vom reusi sa ne recastigam statutul.
- Caror tipuri de proiecte se adreseaza produsele pe care le realizati?
- In ultimul timp, am accesat cu precadere proiecte de locuinte individuale si lucrari de renovare a unor cladiri deja existente, segmentul obiectivelor finantate din fonduri publice fiind, deocamdata, in stagnare. De asemenea, in Ungaria, cea de-a doua piata de desfacere (unde, in 2016, am livrat aproximativ 25% din productia proprie de ansambluri termoizolante), ansamblurile de la Bradul au fost solicitate preponderent tot pentru personalizarea de locuinte individuale. Livrarile se efectueaza cu precadere in zona de est a Ungariei, unde avem in derulare un contract de distributie cu un dealer autorizat. Pe plan intern, suntem prezenti in judetul de resedinta (Harghita) si in alte cateva limitrofe (Sibiu, Mures sau Covasna), cu livrari deopotriva directe si prin intermediul unui dealer, pentru montaj fiind in derulare, de asemenea, contracte cu firme locale de instalare.
- Cum se structureaza oferta proprie de produse?
- Realizam, in principal, produse unicat, cele de serie fiind foarte putine, ceea ce ne asigura o buna profitabilitate. Producem deopotriva ferestre din lemn stratificat (a caror comercializare are o contributie de 40% la incasarile totale) si usi, cu profile din esente de molid, pin silvestru sau stejar, feronerie Roto, sisteme de finisare Milesi si geam termoizolant fabricat de societatile Primer Electro sau Olin.
|