DOXAR GRUP: Perspective optime pentru piata de tamplarie din lemn |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 17 Mai 2013 11:54 |
Vanzarile de tamplarie din lemn stratificat din cadrul firmei Doxar Grup, membra a holdingului Calcarul, s-au majorat in 2012 cu 65%, respectiv de la 7,6% la 12,56% din totalul cifrei de afaceri. In 2012 incasarile grupului au insumat 22,5 milioane de lei si au inclus realizarea de tamplarie din lemn stratificat pentru interior/exterior (in valoare de aproximativ 2,8 milioane de lei), case din lemn si pe structura de lemn (19 milioane de lei) si alte activitati. Pentru 2013, conducerea firmei si-a propus obtinerea unei majorari de aproximativ 41,5% a incasarilor. De asemenea, se doreste accesarea de noi piete, majorarea numarului de clienti si abordarea unor proiecte de anvergura, care sa asigure fluenta in activitate. Detalii suplimentare cu privire la activitatea firmei sunt oferite, in continuare, de directorul executiv al acesteia.
-Care sunt masurile aplicate in ultimul timp?
-Avand in vedere principalele obiective pentru dezvoltare pe care ni le-am propus, am recurs la adoptarea unor masuri de extindere a infrastructurii de productie si la implementarea de noi tehnologii. Cea mai recenta dintre acestea a avut loc in 2013, prin introducerea in procesul tehnologic a unui echipament CNC, care ne-a permis sa efectuam automat toate operatiunile specifice (de taiere, profilare, gaurire si frezare), sa abordam realizarea de produse cu forme speciale si sa ne dublam productivitatea (pana la 6.528 mp/schimb) in vederea initierii de parteneriate cu antreprenori si dezvoltatori imobiliari importanti. Pe termen scurt, intentionam sa modernizam fluxul de vopsire, prin introducerea unei linii de vopsit automatizate, cu recuperarea surplusului de vopsea si cu uscare in mediu controlat (din punct de vedere al umiditatii si temperaturii aerului), factori ce influenteaza decisiv calitatea finisajului produsului finit. In acelasi timp, avand in vedere evolutia generala economica nefavorabila, am urmarit sa reducem costurile de productie aferente sectiei de tamplarie, precum si sa asiguram o serie complexa de servicii conexe.
-Cum se desfasoara activitatile de productie pe segmentul ansamblurilor termoizolante?
-Activam in domeniul realizarii de ferestre si usi din lemn stratificat de aproximativ zece ani, iar in prezent, producem si montam patru game de tamplarie, respectiv Standard, Confort, Ultra si Lemn-Aluminiu. Toate acestea se realizeaza cu profile triplustratificate, in vreme ce usile de interior integreaza elemente dublustratificate, grosimile acestora situandu-se intre 68 mm si 92 mm. Esenta materialului lemnos, structura vitrajului termoizolant si variantele de usi/ferestre le stabilim pentru fiecare proiect in parte, in functie de specificatiile clientului.
-Descrieti modalitatile de livrare specifice firmei.
-Livrarile se efectueaza atat direct, prin echipa proprie de vanzari, cat si prin intermediul firmelor care ne reprezinta pe baza de contract in Franta, Spania, Italia si Germania. Incepand cu 2013 intentionam sa introducem pe piata noul serviciu pentru clienti contractul de mentenanta, care presupune efectuarea de interventii bianuale la vopseaua aplicata, in vederea prelungirii duratei de exploatare a ansamblurilor precum si reglaj al feroneriei, respectiv reconditionare sau inlocuire a garniturilor.
-Caracterizati dinamica actuala a pietei, evidentiind perspectivele pentru intervalul urmator.
-Segmentul de piata specific s-a inscris in 2012 pe un trend ascendent, fapt care a putut fi remarcat si in evolutia cifrei de afaceri proprii. Estimam ca aceasta tendinta se va mentine si in intervalul urmator, intrucat multe state europene sustin productia de tamplarie care are la baza lemnul. Totodata, segmentul locuintelor ecologice, cu un consum redus de energie, se afla in continua crestere, iar acestea trebuie echipate obligatoriu cu tamplarie performanta sustenabila, ce are un coeficient de transfer termic redus.
|