MCA GRUP: La export se opteaza preponderent pentru modele accesorizate |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 02 Oct 2013 12:36 |
MCA Grup a inregistrat, in primele noua luni ale acestui an, vanzari de usi de garaj si rulouri la export cu o valoare de peste un milion de euro, iar pana la finele lui 2013 se estimeaza obtinerea unor incasari pe acest segment de peste 2,5 milioane de euro. Activitatile de acest tip au fost demarate in 2009, ca o alternativa la regresul pietei nationale, declansat de recesiunea economica, in prezent fiind operative actiuni de profil in opt state din Europa de Vest
Ciprian Oprea, director general al MCA Grup: „Prima impresie este ca la export banii se fac usor, insa presupunerea respectiva este complet falsa. Am reusit sa obtinem pana in prezent afaceri de peste 3 milioane de euro din vanzarile efectuate in afara granitelor tarii, cu un grad de profitabilitate de doua ori mai mare decat pe plan local, dar munca este asidua si drumul plin de provocari. Dintre obstacole am putea indica lipsa de experienta, costurile mari ale investitiei initiale necesare pentru implementarea unei strategii sustenabile pe termen lung, neincrederea generala a clientilor si distribuitorilor straini in produsele romanesti si in cetatenii romani, de unde si problema refuzurilor de a face plati in avans, care ar fi foarte importante pentru producatorii locali, avand in vedere ca riscul de neplata este totusi ridicat si pe aceste piete. Printre avantajele care pot fi identificate se numara faptul ca pietele vest-europene sunt mult mai dezvoltate si mature, activitatea antreprenorilor este mult mai bine organizata, vanzarile se pot realiza pe intreg parcursul anului (spre deosebire de Romania, unde activitatea este sezoniera), iar beneficiarii au nivel de trai mult mai ridicat si o disponibilitate crescuta de a achizitiona produse accesorizate, cu valoare adaugata mare. Recomandarea noastra pentru firmele romanesti care vor sa se implice in activitati de acest tip - care au o profitabilitate dubla fata de vanzarile interne - este sa se concentreze cu atentie pe fiecare piata in parte si sa nu se extinda rapid si in acelasi timp in prea multe state deodata. In ceea ce priveste evolutia bransei la nivel intern, nu suntem foarte optimisti si estimam o scadere a livrarilor cu aproximativ 10%. Ceea ce ne deranjeaza cel mai mult este concurenta neloiala, exercitata inclusiv prin practica vanzarilor «la negru». Consideram ca Guvernul ar trebui sa se implice mai mult, deoarece ilegalitatile induc cu precadere lipsa sigurantei consumatorilor”.
|