Potrivit declaratiilor managerilor unuia dintre cele cei mai importanti producatori autohtoni de usi de garaj, MCA Grup, in ultimii ani, la nivel national, cele mai numeroase cereri au vizat modele in culori standard (alb sau maro), care sunt mai accesibile ca pret. Astfel, in 2013, aproximativ 45% dintre usile instalate in tara au fost finisate in nuante de alb, maro, argintiu, stejar auriu, nuc, precum si gri antracit. „Un aspect interesant este reprezentat de faptul ca nivelul procentual al usilor vopsite in alte nuante din gama RAL decat cea disponibila pe stoc, s-a dublat, ajungand la 7% din totalul cererii interne. Intrucat la export aproximativ 11% vizeaza culori speciale, putem spune ca inclinatia pietei locale este de a prelua tendintele remarcate in vestul continentului. In tarile in care efectuam livrari (Franta, Belgia, Italia), am furnizat in precedentele 12 luni modele albe (27% din total), in nuante de stejar auriu (16%), maro (9%), gri antracit-argintiu (8%), nuc (6%), si alte culori din gama RAL (11%). Numarul clientilor care au devenit constienti ca pot cere personalizarea produsului este in crestere, iar noi suntem pregatiti sa comercializam usi in oricare dintre cele 213 culori din paleta RAL si imitatiile de lemn, precum stejar auriu, nuc sau wenge, dar si noua culoare speciala, Rusted, care se aplica pe panourile netede si pe care am comercializat-o in ultima vreme cu foarte mult succes. Totodata, am deschis recent la Timisoara unul dintre cele mai mari showroomuri de usi de garaj din Romania, echipat cu mostre in culori indraznete. Consideram ca am incurajat clientii sa isi urmeze imaginatia, ceea ce a imprimat o majorare a cererilor in crestere pe care le-am inregistrat pentru culori deosebite. De asemenea, oferim beneficiarilor posibilitatea personalizarii usilor cu insertii metalice din inox, cu varietati de design practic infinite, acestea fiind foarte cautate in Belgia si Franta. Daca ne referim la modelele preferate de clientii autohtoni, poate fi observata o tendinta generala spre modern si inovatie. Astfel, usile de garaj cu textura neteda au reprezentat in 2013 peste 20% din comenzi, iar panourile clasice (cu panouri cu linii - RIB - sau casetate) au fost mai putin cautate”, a declarat Ciprian Oprea, CEO al MCA Grup. Informatii suplimentare, la
www.mcagrup.ro