Producatori de tamplarie
Publicat de Camelia Pantel
06 Ian 2015 07:10
|
Managerii companiei MCA si-au propus pentru anul in curs o consolidare a operatiunilor de export, care s-au inscris si in 2014 pe un trend ascendent, in conditiile in care la nivel autohton nu exista conditiile necesare dezvoltarii. Astfel, livrarile in strainatate s-au majorat ca volum cu aproximativ 13% in precedentele 12 luni, raportat la nivelul din 2013, activitatile de acest tip reprezentand aproximativ 30% din cifra de afaceri. „Pe piata interna, in 2014 am inregistrat o scadere de aproximativ 10% a incasarilor, care a coincis cu o colaborare mai putin intensa cu distribuitorii si cu o majorare a vanzarilor directe. Aceasta situatie se datoreaza si faptului ca nu am renuntat la calitatea produselor oferite, preturile reflectand acest aspect. Desi pe plan autohton se mentine relativ constant numarul de companii specializate, pot fi remarcate numeroase practici de concurenta incorecta, de vreme ce se observa preturi cu 20% mai reduse la produse similare celor pe care le comercializam. Gradul de utilizare al capacitatii de productie pe segmentul usilor de garaj s-a situat la aproximativ 65% dintr-un total de 10.000 usi/an, iar pentru rulouri la circa 55% dintr-un total de aproximativ 15.000 rulouri/an. Una dintre cele mai presante probleme care a fost constatata la nivel intern a fost reprezentata de sporirea presiunii pe costurile salariale, numarul total al angajatilor proprii situandu-se la aproximativ 160. La nivel extern, am putea mentiona majorarea accizei la motorina, care, incepand cu anul 2008, a avut o contributie foarte importanta la scaderea profitului. De altfel, intervalul recesiunii a determinat o scadere semnificativa a marjelor de profit, dar si o schimbare a mentalitatilor in ceea ce priveste gestionarea cheltuielilor. In ceea ce priveste strategia de afaceri pe care am adoptat-o in 2014, putem mentiona faptul ca am avut 31 de proiecte diferite de dezvoltare si le-am definitivat aproape in totalitate. Dintre acestea, am putea mentiona doua obiective care au vizat extinderea productiei si inaugurarea unui nou showroom la Iasi. Pentru 2015, avem in plan alte 19 programe de extindere, dar si unul ce ramane constant si vizeaza extinderea gamei sortimentale. In 2014, am adaugat in oferta gardurile din aluminiu, iar in anii precedenti, grilajele si copertinele. Ne indreptam cu precadere atentia catre acordarea unor servicii integrate, care poate determina o crestere importanta a gradului de incredere a beneficiarilor. Consideram ca in 2014 piata romaneasca s-a mentinut relativ la acelasi nivel ca in 2013, observandu-se o usoara scadere a numarului autorizatiilor de construire pe segmentul rezidential, care a fost insa compensata pe cel industrial. In general, pentru sustinerea afacerii, firmele autohtone s-au orientat catre activitati de export, primele care s-au implicat in operatiuni de acest tip si au fost deschizatoare de drumuri fiind cele implicate in productia de tamplarie. O crestere economica mai mare, insotita de investitii (cu precadere in infrastructura), ar putea contribui in mod definitoriu la dezvoltarea domeniului”, a declarat Ciprian Oprea, CEO al MCA Grup. Informatii suplimentare, la www.mcagrup.ro
|