Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Aluprof System Romania, Hamat Impex, Jadex Trading, Kondor Invest, Kronlux FM, MCA Grup, Rollotec, SKS Stakusit, Smart & Fast Construct, Somfy Romania si altele. Pentru a intregi imaginea acestui segment de piata, in cadrul articolului sunt evidentiate rezultatele unor cercetari elaborate sub egida asociatiei europene de profil (ES-SO) si a SNFPSA – Franta. Segmentul de piata al sistemelor parasolare continua sa se confrunte cu diverse probleme induse de efectele recesiunii, insa, la fel ca sectorul tamplariei termoizolante, oferta continua sa se orienteze tot mai vizibil spre export, mai ales ca nivelul comenzilor pe plan intern se diminueaza vizibil. Cu toate ca restructurarea acestui domeniu a fost inevitabila, iar vanzarile locale sunt intrucatva impulsionate exclusiv in sezonul estival, exista inca un numar relativ mare de societati strict specializate (fara a lua in calcul producatorii de ferestre ce pot realiza si rulouri, jaluzele etc.) care continua sa activeze pe o piata de dimensiuni reduse, ceea ce poate fi considerat un impediment major. Desi asigura un grad sporit de confort/ intimitate, control al radiatiei solare si, in multe cazuri, contribuie la cresterea performantelor de izolare termica sau fonica, elementele de umbrire raman pentru beneficiarii din tara noastra produse a caror achizitie nu este neaparat necesara si, in consecinta, poate fi evitata. Astfel, utilizatorii finali ai ansamblurilor de tamplarie nu tin cont de indicatiile specialistilor, care sustin ca o fereastra fara accesorii este incompleta. In consecinta, pe piata autohtona a sistemelor de umbrire, marcata cu precadere de scaderea puterii de cumparare a populatiei, cererea continua sa se polarizeze tot mai vizibil fie spre cumpararea sporadica de produse cu performante deosebite si design atragator, fie spre instalarea de rulouri, jaluzele, obloane etc. din categoria economica, avand preturi reduse si calitate pe masura. O situatie complet diferita se consemneaza, insa, pe pietele dezvoltate din alte tari ale Uniunii Europene, spre care s-a indreptat, in ultimele 12 luni, atentia managerilor multor firme specializate. Pentru informatii suplimentare,
click aici!