Parcurs diferit al vanzarilor de ferestre pe pietele din Elvetia, Austria si Franta |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 06 Mai 2020 05:05 |
![]() Pretul de comercializare – un factor decisiv in consolidarea veniturilor
In mod similar, piata franceza de profil pare a-si fi epuizat potentialul de crestere, in 2019 avansul fiind puternic franat, inclusiv din cauza scaderii preturilor. Astfel, vanzarile au crescut cu numai 2%, cumuland 4,91 miliarde euro, avansul fiind doar jumatate din cel consemnat in precedentele 12 luni. Pe langa impactul preturilor, un efect negativ a fost si cel al stagnarii cererii, doar pe segmentul produselor premium, realizate din lemn-aluminiu fiind raportate cresteri. In plus, piata constructiilor noi s-a incadrat la randul sau pe un trend descendent. Pe termen scurt, este previzibil ca sectorul reabilitarilor sa nu aiba capacitatea de a sustine dezvoltarea bransei, astfel incat in anul curent exista o probabilitate foarte mare ca vanzarile sa se majoreze cu maximum 1%. Prin contrast, piata de profil din Austria a inregistrat in anul precedent o crestere moderata de 1,4%, aferenta comercializarii a 2,22 milioane unitati de ferestre. Cea mai buna evolutie a avut-o cererea de pe segmentul constructiilor noi, care a sporit cu 3,2% (6,3% fiind contributia blocurilor de locuinte si 0,8% cea a imobilelor unifamiliale). In ceea ce priveste renovarile, livrarile adresate acestei categorii de lucrari au stagnat la nivelul anului anterior (inclusiv din cauza numarului mic de proiecte ce au vizat reabilitarea fatadelor si acoperisurilor). Cresterea moderata a volumelor a fost insa compensata de sporirea preturilor de livrare (1,2% in cazul ferestrelor din PVC si 2,7% pentru cele din lemn-aluminiu). Toate acestea au determinat ca avansul valoric al pietei analizate sa fie de 3%, vanzarile insumand 857 milioane de euro. Pentru acest an, se estimeaza ca incasarile vor spori din nou cu peste 2,5%.
|