TOP 500: Primul producator de geam termoizolant are o notorietate nationala de 6% |
Producatori de tamplarie Publicat de AG&F 10 Feb 2020 06:33 |
In cadrul publicatiei „Piata de tamplarie - analiza 2019-2020 si perspective 2021-2025”, care a aparut la data de 19 decembrie 2019 si este disponibila pentru achizitie, sunt analizate, in mod traditional, printr-o serie de comentarii si diagrame distincte, impactul si notorietatea pe piata autohtona de ferestre a celor mai semnificative marci de sisteme din PVC, aluminiu si feronerie, respectiv a unor branduri de geam termoizolant, care au fost nominalizate de managerii firmelor incluse in actuala editie TOP 500.
Actuala editie, ca si cele precedente, de altfel, include si o analiza a notorietatii principalelor firme (sau marci) de geam termoizolant, efectuata pe baza acelorasi principii metodologice ca in cazul sistemelor de profile si feroneriei. Insa, in domeniul geamului termoizolant, la fel ca in ceilalti ani, la nivelul lui 2018 piata a ramas extrem de fragmentata, peste 17% din fabricantii de ferestre inclusi in top (fata de 15%, 15% si 18% in cercetarile anterioare) sustinand ca realizeaza vitrajele in regie proprie, in timp ce 58% din raspunsuri (comparativ cu 59%, 59% si 60% in variantele precedente ale studiului) se refera la faptul ca managerii firmelor respective lucreaza cu alti furnizori de geam decat cei cu mare notorietate, cunoscuti in domeniu si care au fost selectati pentru analiza de fata. De aceea, nu este nicio surpriza ca firmele reputate au, de fapt, cote de pana la cel mult 6%. Poate si din motivul ca a fost nominalizata, ca notorietate, in mod unitar de producatorii din top din toate regiunile tarii, o anumita societate este si lider la nivel national, cu 6% ca numar de parteneri, ceilalti competitori avand si in continuare cote reduse, majoritatea de 2%.
***
Studiul impactului si notorietatii marcilor mentionate de cei mai importanti producatori de tamplarie termoizolanta, a caror activitate este analizata in publicatia „Piata de tamplarie - analiza 2019-2020 si perspective 2021-2025” (respectiv TOP 500 producatori de tamplarie si geam termoizolant), constituie un instrument util si obiectiv pentru toti operatorii pietei de ferestre, ce pot incheia parteneriate cu diversi furnizori, desi la acest nivel colaborarea are loc dupa analiza mai multor criterii, deseori de natura subiectiva. In concluzie, la nivel general, se observa o crestere a numarului de mentiuni, ceea ce ar insemna o revenire la diversificarea constatata in momentul de varf al recesiunii. Metodologia folosita pentru analiza notorietatii sistemelor este similara celei specifice fabricantilor din top, care au fost clasificati in cadrul unor regiuni istorice. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|