WELTHAUS: Consolidarea parteneriatelor de afaceri - tinta anului 2014 |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 23 Dec 2013 09:00 |
Planul de afaceri care urmeaza sa fie adoptat in 2014 in cadrul companiei Welthaus din Zalau, activa in domeniul executiei de tamplarie din PVC, geam termoizolant si rulouri, presupune adoptarea unei strategii speciale de afaceri, orientate catre acordarea de beneficii suplimentare clientilor, precum si implementarea unei politici de marketing care sa asigure o vizibilitate optima pe piata de profil. Cele mai recente investitii care au fost demarate constau in retehnologizarea sectiei de productie a ferestrelor din PVC, printr-un proiect din cadrul Programului Operational Sectorial POS CCE si amenajarea unei vopsitorii in camp electrostatic.
Alexandru Welther, Sales Manager al Welthaus: „Livrarile proprii se deruleaza la nivel national, unde in ultima perioada am remarcat o concurenta acerba, in pofida dimensiunilor reduse ale pietei si a puterii scazute de cumparare. In aceste conditii, ne-am axat foarte mult pe derularea operatiunilor de export, iar in 2013 am livrat peste hotare aproximativ 56% din totalul productiei de ansambluri termoizolante din PVC (in Austria, Germania, Ungaria, Slovenia, Croatia, Italia si Spania) si 95% din rulourile din aluminiu pe care le realizam cu profile Aluprof. In domeniul executiei ansamblurilor din PVC, dispunem de o capacitate de fabricatie de 120 unitati/schimb, prelucram sisteme Salamander si Gealan, geamul termoizolant realizat in unitatea proprie (si livrat inclusiv pentru terti) incluzand sticla Guardian, respectiv materiale de la Abitare si According Group. Contributia predominanta la vanzari o au productia ansamblurilor din PVC (cu 68%) si executia geamului termoizolant (27%), rulourilor revenindu-le diferenta. Rezultatele financiare din 2013 s-au inscris pe un trend usor ascendent fata de nivelul de 4,2 milioane de lei inregistrat in 2012, iar pentru 2014 ne-am propus o crestere cu cel putin 10% a cifrei de afaceri fata de 2013. Evolutia pietei de profil a acestui inceput de an prognozeaza o crestere sau cel putin o stabilizare a pietei. Incepand cu anul 2012 am remarcat ca beneficiarii au inceput sa ne solicite tot mai des produse de calitate si estimam ca aceasta tendinta se va mentine cu siguranta si in viitor. O alta problema este reprezentata de faptul ca gradul de calificare si randamentul fortei de munca sunt din ce in ce mai scazute, iar angajatii pregatiti decid sa emigreze, tendinta ce estimam ca se va perpetua pe termen mediu si lung. De asemenea, am mai putea mentiona neimplicarea factorilor administrativi locali in rezolvarea problemelor existente in mediul de afaceri, ceea ce duce la deprecierea si chiar inexistenta infrastucturii in zonele industriale (drumuri de acces si canalizare) si la practicarea unor impozite locale foarte mari. In ceea ce priveste influenta guvernantilor si a altor autoritati centrale, cea mai grava problema consta in incertitudinea legislativa, frecventele modificari ingreunand foarte mult planificarea si derularea activitatii unei societati comerciale”.
|