ARCADE: Evolutie optima, datorata accesarii unor proiecte importante |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 23 Oct 2012 08:43 |
Marian Comanici (43 de ani)
Functia/Firma: director, Arcade Trading Serv;
Experienta profesionala: 17 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
In oferta grupului de firme format din Arcade Trading si Arcade Doors se regasesc numeroase tipuri de usi, in cadrul primei societati fiind promovate cu precadere modele automate si rezistente la foc. De asemenea, sunt comercializate sortimente glisante, rotative, circulare (solicitate mai rar), precum si motoare electrice, sisteme de automatizari sau amortizoare pentru usi. Pana la finele lui 2012 se doreste demararea executiei de pereti din sticla si lemn, pentru compartimentarea spatiilor de birouri, pentru care exista cerere mai ales din partea arhitectilor. In acelasi timp, in permanenta, grupul de companii incearca sa includa in oferta toate inovatiile furnizorilor. Una dintre cele mai importante dintre acestea provine de la Geze sieste reprezentata de un model care incorporeaza o cartela SIM si permite controlul de la distanta si mai ales interventii asupra intregului sistem de usi automate.
-Ce obiective pentru dezvoltare v-ati propus pentru anul in curs?
-Strategia pentru dezvotare pe care am aplicat-o anul acesta a presupus accesarea unor fonduri europene in valoare de aproximativ 0,3 milioane de euro pentru demararea activitatilor de realizare a peretilor despartitori din aluminiu, sticla si lemn. De asemenea, am investit in dezvoltarea segmentului usilor de interior, prin achizitia de utilaje. In cazul ambelor firme am consemnat, in ultimul timp, vanzari constante, in pofida recesiunii. Totodata, in 2011 am inregistrat o majorare de aproximativ 10% a incasarilor, pana la nivelul de aproximativ 4,1 milioane de lei in cazul Arcade Doors si 7 milioane de lei pentru Arcade Trading. Totodata, intrucat in acest moment capacitatea de productie este depasita cu aproximativ 60% si pentru ca am reusit sa ne sporim gradul de fidelitate a partenerilor de afaceri (arhitecti), iar numarul de proiecte este optim, consideram ca incasarile se vor inscrie si in acest an pe un trend ascendent, chiar daca nivelul de crestere nu va mai fi la fel de semnificativ ca in 2011.
-Oferiti informatii despre proiectele de constructii pentru care livrati ansambluri.
-Pe piata am remarcat ca au inceput sa apara proiecte noi, care se afla in acest moment la nivelul de stabilire a antreprenorului general. Cele mai numeroase dintre acestea sunt imobile de birouri, la care instalarea de usi – avand in vedere ca se realizeaza in stadiu final – ar putea sa se faca incepand cu anul 2014. In ceea ce ne priveste, colaboram cu reteaua de magazine Lidl si furnizam usile automate de accespentru toate unitatile nou-construite. Pe segmentul usilor de interior, oferim cu precadere modele personalizate, cel mai important obiectiv la definitivarea caruia colaboram fiind reprezentat de hotelul My Place, din Brasov.
-Care sunt cele mai mari dificultati ale companiilor din bransa?
-Una dintre cele mai stringente probleme ale bransei este reprezentata de lipsa unui normativ potrivit pentru domeniul usilor automate folosite pentru caile de evacuare, in Romania fiind acceptate de autoritati solutii mult mai scumpe si care nu se mai folosesc de foarte mult timp la nivelul Uniunii Europene. O alta dificultate este reprezentata de faptul ca, in etapa finala a multor proiecte, se renunta la instalarea usilor automate, pentru a fi reduse costurile. Un alt aspect negativ este reprezentat de concurenta neloiala, manifestata prin diferentele semnificative de preturi, datorate de foarte multe ori neechiparii unui produs cu toata gama de accesorii necesara functionarii corecte a acestuia.
|