BDM: Crestere a cotei exportului la 40% din productie |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 30 Aug 2012 09:00 |
In 2012, cota exportului consemnat la nivelul diviziei Helios, care face parte din cadrul companiei BDM Grup Invest, s-a majorat de la 25% la 40%, operatiunile de acest tip derulandu-se cu precadere in Italia, Franta si Belgia, precum si in Austria sau Germania. Pe plan intern, livrarile se efectueaza la nivelul intregii tari, deopotriva in mod direct (in judetele Maramures si Cluj) si prin intermediul colaborarii cu antreprenori si al unei retele care include 170 de dealeri.
Bogdan Stauder, manager al diviziei Helios, din cadrul BDM Grup Invest: „In primul semestru din acest an, pe fondul evolutiei optime a activitatii, am consemnat o majorare de 17% a incasarilor. Consideram ca actualul trend ascendent se va mentine pana la finalul exercitiului financiar in curs, in 2011 fiind inregistrata, de asemenea, o majorare de 35% a vanzarilor comparativ cu 2010. Strategia manageriala pe care o avem in vedere pentru lunile care au mai ramas din acest an presupune consolidarea pozitiei pe pietele interne/externe pe care suntem prezenti, precum si initiative de sporire a gradului de fidelitate a partenerilor. De asemenea, avem in vedere sa accesam fonduri europene pentru retehnologizare, respectiv sa achizitionam o noua linie de productie. In vederea productiei tamplariei din PVC, utilizam profile KBE, Kommerling si Trocal, feronerie Roto si geam termoizolant furnizat de M3 Izoglass, capacitatea de fabricatie situandu-se la 12.000 mp/luna. Ferestrele, promovate sub marca Helios, au fost comercializate anul acesta cu precadere in zona Maramuresului. In afara de aceste modele, care detin ponderea in vanzari, realizam ansambluri din aluminiu si rolete exterioare. Situatia segmentului propriu de activitate a fost relativ aceeasi ca in 2011, nivelul bransei mentinandu-se constant, fara schimbari spectaculoase. Din pacate, trendul continua sa fie descendent, fara sa se intrevada vreo stabilizare, iar beneficiarii se orienteaza cu precadere catre modelele ce au costurile cele mai reduse. Pe plan extern, situatia este complet diferita, iar clientii comanda exclusiv produse si servicii de calitate”.
|