BENATI: Cererea de usi se inscrie pe un trend ascendent |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 18 Sep 2012 10:18 |
Oferta de usi a companiei Benati este structurata in mai multe serii, precum: Deco (include modele de tip «entry-level»), Deco Plus (variante cu placari speciale de HPL si CPL), Rezident, Matrix (usi embosate) si Expert (sortimente personalizate cu furnir natural). Usile de interior, exterior sau speciale sunt realizate din lemn masiv sau pe structura celulara, din esente de pin, meranti si stejar, la o capacitate de 10.000 mp de ansambluri/schimb, care in prezent functioneaza in proportie de 90%.
Dan Cotiga, Key Account Manager al Benati: „Anul acesta, din cauza fenomenului accentuat de polarizare a cererii catre modelele din gamele economica/de lux, am comercializat cu precadere sortimente din seriile Deco (unde am consemnat cel mai mare volum) si Expert. In cadrul celei de-a doua categorie, am inclus in 2012 si ansamblul de usa in tablii ce imita produsele din lemn masiv. De asemenea, ne-am concentrat pe dezvoltarea modelelor speciale placate cu HPL sau CPL si cu tocuri metalice, intrucat am remarcat o crestere accentuata a cererii pentru acestea la proiecte de interes public, precum scoli, spitale etc. De altfel, la nivel national, am remarcat o sporire sustinuta a comenzilor de usi, inclusiv in domeniul rezidential, chiar daca multe proiecte de acest tip au dimensiuni reduse. Indeplinim cereri pe intreg teritoriul tarii in mod direct (inclusiv catre obiective imobiliare) si indirect - prin intermediul magazinelor de tip DIY (Hornbach, OBI, Leroy Merlin, BauMaxx, Metro etc.) si al unei retele care cuprinde dealeri locali. De asemenea, aproximativ 60% din productie se exporta in Ungaria si tarile baltice. Ponderea in vanzari (cu 70% din total) o detin usile, diferenta constand in comercializarea de tamplarie din lemn triplustratificat. In 2012, chiar daca evolutia financiara din primele sase luni ale anului nu a fost foarte buna (din cauza conditiilor meteo nefavorabile), vanzarile la inceputul celui de-al doilea semestru au fost optime, ceea ce ne determina sa estimam obtinerea unei cresteri de 10% a cifrei de afaceri, comparativ cu nivelul de aproximativ 9,3 milioane de lei consemnat in 2011”. |