BENATI: Crestere a numarului de contracte pentru achizitia tamplariei |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 23 Feb 2012 10:56 |
Dan Cotiga (30 de ani)
Functia/Firma: Key Account Manager, Benati;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Benati efectueaza livrari la nivel national, prin intermediul showroom-ului propriu din Bucuresti, al retelei formate din 10 dealeri locali si al magazinelor de tip DIY (Hornbach, OBI, Leroy Merlin, BauMaxx, Metro si altele). De asemenea, deruleaza operatiuni de export in tarile baltice si Ungaria, cota acestora fiind de 20% din productie. Cele mai multe comenzi din 2011 au fost indeplinite in Bucuresti si in zona de vest a tarii, pentru proiecte imobiliare sau pentru investitii din sectorul rezidential.
-Descrieti proiectele imobiliare la care livrati ansambluri.
-Pentru 2012 avem preconizari optimiste, intrucat am incheiat contracte pentru ansambluri imobiliare care se vor finaliza anul acesta si la care am finalizat toate negocierile cu dezvoltatorii. Deciziile de achizitie pentru aceste lucrari sunt luate acum de beneficiarii finali, spre deosebire de anii trecuti, cand hotararea apartinea exclusiv investitorilor. Clientii solicita, astfel, mai ales produse personalizate, ceea ce contribuie in mod pozitiv la cresterea gradului de diversitate a pietei, chiar daca este un proces mai dificil. De asemenea, efectuam livrari pentru proiecte de investitii imobiliare tip ANL sau obiective locale girate de primarii.
-Care este structura livrarilor proprii?
-Firma noastra deruleaza in principal activitati de productie/comercializare a usilor, care au o pondere de 70% din vanzarile totale. Capacitatea de fabricatie se situeaza la 10.000 mp de ansambluri/schimb, modelele (pentru interior, exterior si speciale), fiind executate din lemn masiv sau contin o structura celulara. Dintre acestea, in 2011, seriile comercializate preponderent au fost Deco Plus si Expert, cu furnir natural. Realizam, de asemenea, ferestre din profile triplustratificate cu geam termoizolant (din esente de pin, meranti sau stejar), toate produsele noastre fiind certificate cu marcajul CE. Capacitatea de productie insumeaza 10.000 mp/schimb de ferestre standard. In structura cererii, am remarcat in ultima perioada o crestere a numarului solicitarilor pentru produse din categoria premium, sortimente cu un grad ridicat de performanta si aspect deosebit, livrate cu un raport optim calitate-pret.
-Ce strategie manageriala va aplica firma dumneavoastra in urmatoarea perioada?
-Dintre investitiile pe care le avem in plan pentru 2012, am putea mentiona dezvoltarea sectiei de finisare, prin automatizarea liniilor de vopsire a usilor de interior, pentru care urmeaza sa alocam fonduri insemnate. De asemenea, strategia pentru dezvoltare include alte obiective suplimentare. In 2011, ne-am orientat catre mutarea showroom-ului si birourilor aferente din Bucuresti intr-un spatiu central propriu si consolidarea relatiilor cu dealerii. Totodata, pentru 2012 vizam o majorare de 10% a cifrei de afaceri consemnate in 2011 si 2010 (cate 9,3 milioane de lei pe an), pe fondul previziunilor referitoare la contractele existente sau aflate in curs de semnare.
-Prin ce se caracterizeaza piata de profil?
-Segmentul de piata a prezentat in 2011 aceleasi tendinte ca in 2010, situatia fiind datorata trendului similar al pietei constructiilor. Principalele probleme ale firmelor care activeaza in acest domeniu sunt generate de decontarile anevoioase ale productiei facturate. Consideram ca, pentru dezvoltarea domeniului, s-ar impune adoptarea unor masuri precum o fiscalitate mai orientata spre generatorii de plusvaloare si spre intreprinderile mici si mijlocii, fapt ce ar duce la o economie mult mai durabila.
|