BIG ALUMINIUM: Diversificare a activitatii de export, la nivel european |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 20 Oct 2011 08:58 |
Dorin Coman (43 de ani)
Functia/Firma: director comercial, Bordas Industrial Group of Aluminium;
Experienta profesionala: 16 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Bordas Industrial Group of Aluminium (din Targu Mures) si-a stabilit ca principale obiective de dezvoltare in 2011 contractarea unui numar cat mai mare de lucrari, mentinerea activitatii la un nivel optim si majorarea cu pana la 10% a cifrei de afaceri fata de nivelul de 5,7 milioane de lei consemnat in 2010. Deocamdata, conducerea firmei estimeaza ca procentul de crestere va fi influentat direct de evolutia pietei. Pentru 2012 previziunile sunt moderate, astfel incat exista posibilitatea mentinerii sau a unei usoare majorari a vanzarilor.
Descrieti principalele categorii de proiecte realizate in acest moment.
In prezent, portofoliul propriu include preponderent lucrari derulate de investitori privati. Cele mai multe proiecte le-am contractat in Targu Mures, iar celelalte sunt raspandite uniform in zonele tarii, deoarece ne-am implicat in cadrul unor obiective complexe, precum personalizarea unei retele de magazine. Printre cele mai importante cladiri la care instalam fatade cortina se afla cele de dimensiuni medii, spre deosebire de intervalul 2005 - 2008, cand ponderea o detineau marile imobile. Cele mai multe dintre acestea au functionalitate comerciala, de retail sau sunt hoteluri. In acelasi timp, cererea pentru spatii rezidentiale si de birouri a scazut foarte mult.
Prezentati oferta proprie de produse.
Desi suntem specializati in realizarea de fatade cortina si tamplarie din aluminiu, executam inclusiv ansambluri din PVC, la o cota de sub 10% din livrari. In primele sase luni a.c., am reusit sa mentinempreturile sortimentelor livrate, cu sprijinul furnizorilor nostri si, chiar daca am avut cheltuieli mai ridicate cu utilitatile, carburantii etc.nu s-au impus masuri de ajustare. De altfel, avand in vedere calitatea si complexitatea lucrarilor efectuate, preturile la produsele pe care le promovam sunt realativ mai mari decat cele practicate de alte firme similare.In ultima perioada am remarcat ca o parte a beneficiarilor nostri (care dispun de fonduri si isi permit sa angajeze arhitecti pentru proiectele aflate in executie) sunt destul de bine informati. Acestia au acces la date pertinente si mentin un flux corect de informatii pe piata.
Ce masuri presupune strategia pentru dezvoltare implementata in 2011?
Cea mai importanta masura pe care am adoptat-o anul acesta a constat in derularea unor activitati de export in tari europene, de unde avem pana acum aprecieri pozitive. Pentru atingerea acestui obiectiv am fost nevoiti sa alocam fonduri pentru achizitia de echipamente suplimentare, intrucat, in strainatate, este necesar sa ne implicam in toate fazele de executie a lucrarilor. Pe termen scurt si mediu vizam diversificarea proiectelor contractate peste hotare continuarea acestui proiect cu atat mai mult cu cat la nivel intern exista putine perspective de dezvoltare. Un alt aspect pe care il avem permanent in vedere este reprezentat de mentinerea echipei de lucru in formatul actual.
Care sunt principalele caracteristici ale pietei de profil?
La inceputul anului 2011 am remarcat o preponderenta a lucrarilor de dimensiuni medii si mici, numarul celor importante fiind in scadere fata de perioada de maxima intensitate a livrarilor din bransa, respectiv intervalul 2007 - 2008. Consideram ca autoritatile abilitate ar putea sa sprijine real dezvoltarea acestui domeniu, prin facilitarea modalitatilor de lucru, birocratia fiind foarte daunatoare pentru toate actiunile noastre. De exemplu, pentru a putea lucra la proiecte din strainatate procedura de obtinere a unor avize locale a fost extem de simpla in comparatie cu ceea ce se intampla la nivel intern.
|