BRADUL EZUSTFENYO: Trend ascendent al livrarilor din 2012 |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 07 Sep 2012 09:29 |
Productia de usi constituie in prezent activitatea predominanta desfasurata in cadrul companiei Bradul Ezustfenyo, diferenta fiind reprezentata de fabricarea tamplariei din lemn stratificat. Pe segmentul usilor, capacitatea de productie se situeaza la 500 de unitati/luna, iar gradul de utilizare a acesteia difera in functie de perioada anului. In prezent, capacitatea de procesare este folosita in proportie de 65%, iar in procesul de executie se utilizeaza profile din molid sau pin (procesate in unitatea proprie), feronerie Roto si vitraje livrate de societatea Primer Electro.
Tamas Csaba, director economic al Bradul Ezustfenyo: „Gama de usi pe care o punem la dispozitia colaboratorilor nostri include modele de interior/exterior, din toate categoriile de pret. Cele mai numeroase solicitari le-am inregistrat pentru sortimente din gama economica, insa indeplinim numeroase comenzi si pe segmentul celei medii sau de lux, care includ produse unicat. Prin intermediul colaborarii cu anumiti antreprenori, furnizam usi din lemn pentru restaurari, cu precadere in orasele Sibiu, Medias si Sighisoara. Indiferent de proiectele pentru efectuam livrari, lucram exclusiv la comanda, aceasta decizie fiind adoptata ca o masura de protectie impotriva efectelor negative ale recesiunii. Aplicam strategia respectiva atat pentru livrarile interne (care se efectueaza cu precadere la nivel local si in judetele limitrofe), cat si la export, in Ungaria, unde distribuim aproximativ 30% din totalul productiei. Situatia pe aceasta piata este relativ asemanatoare cu ceea ce se se intampla la nivel autohton, beneficiarii maghiari caracterizandu-se prin preponderenta comenzilor unicat si de mici dimensiuni sau a celor ce vizeaza serii reduse. Bransa autohtona este marcata mai ales de lipsa de lichiditati si, implicit, de scaderea numarului de comenzi. Beneficiarii romani nu se orienteaza catre modele noi, ci mai ales catre usi traditionale, insa cu finisaje deosebite si usor de intretinut. Avand in vedere aceasta tendinta, pe termen scurt avem in vedere sa investim in dezvoltarea liniei tehnologice pentru diversificarea finisajelor pe care le aplicam modelelor comercializate. Pentru 2013, estimarile in ceea ce priveste evolutia domeniului sunt rezervate si consideram ca tendintele din acest an se vor mentine in continuare. La nivel general, am consemnat un parcurs optim al vanzarilor, in primul semestru acestea sporind cu aproximativ 10% comparativ cu perioada similara din 2011. Pana la finele lui 2012, preconizam mentinerea acestui trend de crestere, cifra de afaceri din 2011 situandu-se la nivelul de aproximativ doua milioane de lei”.
|