HISTRIA INTERNATIONAL: Extindere pe piata din Republica Moldova |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 12 Apr 2012 07:11 |
Stefan Olaru (30 de ani)
Functia/Firma: director de vanzari, Histria International;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul sistemelor de inchidere.
Pentru anul in curs, compania Histria International, din Bucuresti, si-a propus ca principale obiective ale strategiei manageriale accesarea pietei din Republica Moldova – prin incheierea unui parteneriat cu un reprezentant local - extinderea echipei de lucru, modernizarea showroom-ului principal (pentru a putea expune in intregime gama sortimentala) si crearea unui departament de arhitectura in vederea sustinerii activitatilor de vanzari si montaj. In ultima perioada, pentru a face fata conjuncturii nefavorabile din bransa, managerii firmei au recurs la adoptarea unor masuri precum consolidarea echipei de vanzari, intensificarea activitatilor din departamentul de montaj, atentia acordata incasarilor si selectia clientilor, avand in vedere insolventele si falimentele a numeroase firme de profil.
-Detaliati evolutia financiara a firmei din ultimul timp.
-In 2010, am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 6 milioane de euro, iar in 2011 de 6,1 milioane de euro, reusind totodata sa ne majoram cota de piata. Pentru 2012, estimam o crestere de minimum 10% a vanzarilor, comparativ cu precedentele 12 luni. Ne bazam aceste preconizari in primul rand pe faptul ca previzionam o crestere a volumului de proiecte contractate, intrucat avem in vedere sa monitorizam toate ofertele la nivel national inca din faza de proiectare sau din cea premergatoare licitatiei. In al doilea rand, vizam incheierea de noi parteneriate cu clientii traditionali si accesarea unor noi segmente din piata.
-Cum se desfasoara activitatile de distributie si productie in cadrul firmei?
-Firma noastra, infiintata in anul 1996, dispune de un depozit in Bucuresti si puncte regionale de lucru in Constanta, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi, precum si de un parc auto, care include aproximativ 65 de utilitare. De asemenea, am organizat o sectie de mecanica, in cadrul careia efectuam activitati de ansamblare a produselor, precum si una de vopsitorie. Livrarile se realizeaza in mod direct, pe santier, avand in vedere ca majoritatea acestora se efectueaza personalizat, catre investitorii in proiecte de constructii, aceste activitati avand o pondere semnificativa la realizarea vanzarilor totale. Furnizam, astfel, modele specifice pentru diverse categorii de proiecte, respectiv industriale, cladiri de birouri, hoteluri, obiective speciale, rezidentiale si de retail. Cele mai multe comenzi le inregistram in acest moment pentru hale industriale (precum depozite logistice) si speciale (sali de conferinta, spectacole, amfiteatre etc.). Incepand cu 2011, numarul de proiecte s-a inscris pe un trend ascendent si estimam ca aceasta tendinta se va mentine si in 2012. De asemenea, pentru anul in curs preconizam o majorare pe segmentele hotelurilor, spitalelor si obiectivelor guvernamentale (precum case de cultura si filarmonici) si o mentinere a volumului lucrarilor in domeniul logistic si cel al halelor de productie.
-Descrieti oferta actuala de produse si servicii.
-In oferta generala sunt incluse usi si sisteme de inchidere (cu o pondere de 75% din vanzarile totale), precum si sisteme de compartimentari pentru birouri, elemente de placare acustica si pereti mobili. Comercializam o gama diversa de usi (de garaj, din lemn, metalice, tehnice, rezistente la foc, rotative, frigorifice, glisante, de tip rulou, speciale, din sticla etc.), toate modelele fiind importate din tari precum Spania, Italia, Franta, Polonia, Germania sau Austria. Dintre serviciile asigurate colaboratorilor nostri am putea mentiona: depozitare, manipulare, transport, montaj, garantie, consultanta si mentenanta.
|